Σε εκτεταμένες εργασίες επισκευής, συντήρησης και αποκατάσταση των φθορών οδοστρώματος, αντικατάσταση στηθαίων ασφαλείας, καθώς και στην κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση δρόμων του εθνικού και επαρχιακού δικτύου, προχωρά το επόμενο διάστημα η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Στο πλαίσιο του έργου, προϋπολογισμού 5,1 εκατ. ευρώ, εντάσσονται και σειρά εργασιών συντήρησης και αποκατάστασης βλαβών στο δίκτυο οδικού ηλεκτροφωτισμού στο εθνικό οδικό δίκτυο αρμοδιότητας της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης.
Το “πράσινο” φως για την έναρξη των εργασιών, που αναμένεται να ξεκινήσουν από τον ανάδοχο εργολάβο ως τα τέλη του χρόνου, έδωσε η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης στη διάρκεια της τελευταίας της συνεδρίασης. Σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα, που περιλαμβάνει και τη συντήρηση του ηλεκτροφωτισμού, η οποία θα ενισχύσει το επίπεδο της οδικής ασφάλειας, ενώ έχει ορίζοντα τριετίας, καθώς η σύμβαση που υπογράφηκε με τον εργολάβο αφορά στα έτη 2020, 2021 και 2022.
«Το έργο αυτό, που χρηματοδοτείται από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, ήταν στις προτεραιότητες της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας από τα τέλη του 2017, ωστόσο είχαν ανακύψει ζητήματα με την εκταμίευση των κονδυλίων, κάτι που όμως λύθηκε φέτος, οπότε και το τρέχουμε» σημείωσε η κ. Πατουλίδου.
Τα “κόκκινα” σημεία των δρόμων
Ειδικότερα, οι εργασίες που θα εκτελεστούν επί των επαρχιακών οδών και εθνικών οδών Θεσσαλονίκης, έχουν ως βασικό αντικείμενο την επισκευή και συντήρηση τμημάτων του οδοστρώματος που παρουσιάζουν τοπικές φθορές, την επούλωση λάκκων, παραμορφώσεων, ρηγματώσεων, καθιζήσεων και τροχοαυλακώσεων.
Ενδεικτικά οι θέσεις των σημείων που χρήζουν αποκατάστασης ανά οδό είναι συνολικά 56.000 τ.μ. και αφορούν σε τμήμα της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Καβάλας, της Νέας Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Κιλκίς, την παλιά Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Κιλκίς, τη νέα Εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Σερρών,, την παλιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Σερρών και αρκετές επαρχιακές οδούς.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει γίνει από τις Τεχνικές Υπηρεσίες της ΠΚΜ, οι κυριότερες οδοί στις οποίες πρόκειται να γίνουν εργασίες συντήρησης είναι :
*Ε.Ο2 Θεσσαλονίκη - όρια νομού Καβάλας - Τμήμα Δερβένι - Βασιλούδι - Γερακαρού – Απολλωνία - Ασπροβάλτα - όρια νομού Καβάλας.
*Ν.Ε.Ο. Θεσσαλονίκη – Κόμβος Ν. Σάντας, έως τα όρια του Ν. Κιλκίς – Τμήμα ισόπεδος κόμβος Νέας Λητής – έως τα όρια του Ν. Κιλκίς.
*Π.Ε.Ο.65 Θεσσαλονίκης (κόμβος Διαβατών) - Κόμβος Ν. Σάντας, έως τα όρια του Ν. Κιλκίς - Τμήμα από ισόπεδο κόμβο με Ε.Ο.2 Θεσσαλονίκη –Έδεσσα (Διαβατά) έως όρια Ν. Κιλκίς
*Ε.Ο. Θεσσαλονίκη-όρια νομού Σερρών - Τμήμα Λητή – Άσσηρος - συνάντηση με Π.Ε.Ο. Σερρών
*Παλιά Εθνική οδός κάθετος άξονας Εγνατίας – Δορκάδα – Ξυλούπολη – Λαχανάς - όρια νομού Σερρών
“Λίφτιγκ” στον ηλεκτροφωτισμό
Το δεύτερο έργο αφορά στη συντήρηση του οδικού ηλεκτροφωτισμού στο εθνικό οδικό Μ.Ε. Θεσσαλονίκης και περιλαμβάνει: εργασίες τακτικής συντήρησης και αποκατάστασης βλαβών και αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών. Ειδικότερα, οι εργασίες αφορούν:
*Στην ηλεκτρική αποσύνδεση, απομάκρυνση και αντικατάσταση σπασμένων ιστών εγκαταστάσεων ηλεκτροφωτισμού που έχουν καταστραφεί από πρόσκρουση οχήματος συμπεριλαμβανομένου του αντιστοίχου φωτιστικού σώματος, καλωδίου κ.λ.π.
* Στη συντήρηση, επισκευή ή αντικατάσταση πινάκων ηλεκτροδότησης ή κιβωτίων μετρητών ΔΕΗ που έχουν φθορά ή ζημιά από πρόσκρουση οχήματος ή άλλης αιτίας.
*Σε αναζήτηση, εντοπισμό και αποκατάσταση βραχυκυκλώματος στα υπόγεια ηλεκτρικά δίκτυα
*Στη μετατόπιση (αφαίρεση και επανατοποθέτηση) ιστών σε περίπτωση έργων κυκλοφοριακών αναδιαμορφώσεων οδών ή οδικών κόμβων, καθώς και αποκατάσταση φωτιστικών σωμάτων και
*Σε αντικατάσταση υπόγειων καλωδίων σε περίπτωση που θα προκληθεί ζημιά