ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

"Πονοκέφαλος" στην κυβέρνηση για ΟΑΣΘ και ΕΥΑΘ

Θεολόγος Ηλιού20 Ιουλίου 2019

Σαν ηλεκτρικές καρέκλες μοιάζουν οι θέσεις των προέδρων σε ΟΑΣΘ και ΕΥΑΘ, καθώς και στις δυο περιπτώσεις υπάρχουν σημαντικά ζητήματα που πρέπει να διευθετηθούν άμεσα. Βέβαια, πρωτεύον για την κυβέρνηση είναι η αλλαγή διοίκησης στον ΟΑΣΘ, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι οι ανακοινώσεις θα γίνουν τη Δευτέρα.

Υπάρχει έντονος «πονοκέφαλος» στο γραφείο του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή για τον ΟΑΣΘ, διότι δεν είναι πολλοί που θέλουν να μπουν στη θέση του Στέλιου Παππά, αναγνωρίζοντας ότι ο οργανισμός βρίσκεται στη χειρότερη κατάσταση που έχει υπάρξει και χρειάζεται πολλή δουλειά για την αναγέννηση του. Οι ελλείψεις σε λεωφορεία και σε προσωπικό είναι ένα κομμάτι που θα δυσκολέψει αρκετά τον επόμενο, ώστε να φέρει τον ΟΑΣΘ σε ικανοποιητικούς ρυθμούς. Την ίδια ώρα, υπάρχει κλίμα δυσπιστίας στο προσωπικό, ενώ ο νέος πρόεδρος θα πρέπει να αντιμετωπίζει και το ισχυρό συνδικάτο εργαζομένων που πολλές φορές έρχεται απέναντι στην διοίκηση.

Επίσης, στον ΟΑΣΘ υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες, με την εκκαθάριση του οργανισμού να μην έχει ολοκληρωθεί ακόμα. Την λειτουργία του οργανισμού, ίσως να επηρεάσουν και ανοιχτά θέματα με αγωγές, μηνύσεις και προσφυγές στην δικαιοσύνη. Το σημαντικότερο όλων όμως είναι το αίτημα του κόσμου: να μπορεί να πηγαίνει κάθε μέρα στην δουλειά του με αξιοπρέπεια και ασφάλεια.

Στο επιτελείο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ψάχνουν ένα πρόσωπο που συνδυάζει ικανότητα διοίκησης, πυγμή για να μπορεί να επιβληθεί αλλά και κύρος ώστε να μπορεί να ζητάει από την κυβέρνηση την βοήθεια της σε θέματα που απασχολούν τον ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr, ένα από τα πρόσωπα που προτάθηκε να αναλάβει τον οργανισμό είναι ο Δημήτρης Σταμάτης. Ως υπουργός Επικρατείας επί κυβερνήσεως Σαμαρά, ο κ. Σταμάτης δοκιμάστηκε σε δύσκολες συνθήκες, καθώς συμμετείχε σε διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς και επέβλεπε όλους τους υπουργούς. Στο παρελθόν, διετέλεσε επίσης γενικός γραμματέας του πρώην υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και γενικός γραμματέας Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ενώ έχει διατελέσει διοικητής της Πολιτικής Αεροπορίας και πρόεδρος του ΗΛΠΑΠ.

Μαθαίνουμε, ότι η πρόταση του έχει γίνει ήδη και ότι ο ίδιος αρχικά το αντιμετωπίζει με επιφυλάξεις για την στήριξη που θα έχει αλλά και για το στρατηγικό σχέδιο που θα εκπονηθεί. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr στο τραπέζι έπεσε και η πρόταση να αναλάβει ο πρώην υπουργός το τιμόνι της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Ο ίδιος δεν εξέφρασε κάποια προτίμηση ανάμεσα στα δυο, ωστόσο αναμένει τα επόμενα 24ωρα να του ανακοινωθεί τελικά η θέση που θα αναλάβει.

Βέβαια, για την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. εξ’ αρχής από το σύστημα Μητσοτάκη είχε προταθεί ο Νίκος Ταχιάος. Θέλουν από την κυβέρνηση ένα πρόσωπο από τη Θεσσαλονίκη, καθώς το μείζον θέμα για την εταιρεία είναι η ολοκλήρωση του μετρό στην πόλη. Για αυτό αναζητούν ένα τοπικό στέλεχος που θα γνωρίζει καλά το θέμα και θα έχει εντρυφήσει στο αντικείμενο. Μια παράμετρος που εξετάζουν για τον Νίκο Ταχιάο είναι πως ίσως περίπου σε έξι μήνες μπορεί να ορκιστεί βουλευτής. Όντας ο πρώτος επιλαχών στην Α’ Θεσσαλονίκης, αναμένεται να αντικαταστήσει τον πρώην πρωθυπουργό, Κώστα Καραμανλή, στα βουλευτικά έδρανα, καθώς ακούγεται εντονότερα πλέον ότι θα προταθεί για Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Όμως, αυτή η περίπτωση δεν λειτουργεί αποτρεπτικά για την επιλογή του Νίκου Ταχιάου, καθώς μπορεί να αναλάβει αρχικά ο ίδιος με στόχο να αποτιμήσει τα όσα παραλαμβάνουν από την προηγούμενη κυβέρνηση, να θέσει ένα νέο χρονοδιάγραμμα και στη συνέχεια να αντικατασταθεί από κάποιο άλλο πρόσωπο. Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr, ακόμα δεν του έχει γίνει η πρόταση, ωστόσο μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να ανοίξει ο φάκελος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Πάντως, είναι δεδομένο πως ο σταθμός Βενιζέλου, πρόκειται να βρεθεί και πάλι στο επίκεντρο, καθώς η νέα υπουργός Πολιτισμού ως γενική γραμματέας του υπουργείου επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, υποστήριζε πως πρέπει να γίνει απόσπαση των αρχαίων από τον σταθμό και όχι η μέθοδος in situ που εφάρμοσε ο Γιάννης Μυλόπουλος. Την ίδια άποψη είχε εκφράσει στο παρελθόν και ο νεοεκλεγείς δήμαρχος, Κωνσταντίνος Ζέρβας, επιμένοντας πως πρέπει να γίνει η προσωρινή απόσπαση των αρχαιοτήτων και όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες στο σταθμό να γίνει η επανατοποθέτηση τους.

Στην ΕΥΑΘ, η παραίτηση Κρεστενίτη άφησε περιθώρια για μια νέα εποχή στην εταιρεία, καθώς το Υπερταμείο (που κατέχει το 50%), μετά από αυτό το «κενό» που δημιουργήθηκε, ανέλαβε δράση. Η διοίκηση του Υπερταμείου έχει αναθέσει σε εταιρεία να αναζητήσει πρόσωπα για τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου στην ΕΥΑΘ. Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν τις 2 Αυγούστου, που είναι η γενική συνέλευση των μετόχων, οι επικρατέστεροι για την θέση του διευθύνοντα συμβούλου θα περάσουν από το δ.σ. του Υπερταμείου, ώστε να επιλεχθεί ο  επόμενος. Ο διευθύνων σύμβουλος στην ουσία θα είναι ένας εκτελεστικός πρόεδρος στην ΕΥΑΘ, καθώς αυτός θα καθορίζει τα πάντα στην εταιρεία. Η θέση του πρόεδρου, που θα την ορίσει η νέα κυβέρνηση, θα έχει έναν ευρύτερο ρόλο και θα ασχολείται με τα αιτήματα προς την εταιρεία, τους εργαζομένους και το συνδικάτο τους που είναι ισχυρό κ.α. Για την συγκεκριμένη θέση δεν συγκεντρώνονται πάντως πολλά αιτήματα από τοπικά στελέχη της ΝΔ, με τους περισσότερους να σκέφτονται ότι είναι μια δύσκολη θέση και θέλει προσοχή, λόγω των εξελίξεων που θα υπάρξουν, ενώ ταυτόχρονα μέσα από αυτή δεν θα έχουν την προβολή που επιζητούν. Το Υπερταμείο, έχει αποδεχθεί να εξεταστεί μεταγενέστερα η πώληση της ΕΥΑΘ, ωστόσο στόχος της είναι να αρχίσει να δουλεύει η εταιρεία με ιδιωτικό management. Σύμφωνα με πληροφορίες, επιδιώκουν αυτό τον τρόπο διοίκησης από το Υπερταμείο, διότι ενοχλήθηκαν πολύ από τις αρκετές μονιμοποιήσεις που έγιναν από την προηγούμενη κυβέρνηση, με αποτέλεσμα να υπάρχει μείωση κέρδους. 

H 84η ΔΕΘ όπως όλα δείχνουν θα πραγματοποιηθεί με την παρούσα διοίκηση. Στην κυβέρνηση σκέφτονται να μην γίνουν οι αλλαγές μέσα στο καλοκαίρι, αποφεύγοντας  καθυστερήσεις και προβλήματα για την διεξαγωγή της διεθνής έκθεσης Θεσσαλονίκης τον Σεπτέμβριο. Για την θέση του προέδρου της ΔΕΘ-Helexpο οι ενδιαφερόμενοι είναι πάρα πολλοί και την διεκδικούν πολιτικά πρόσωπα αλλά και εκπρόσωποι παραγωγικών φορέων, ανάμεσα τους και πρόεδροι επιμελητηρίων.

Ο Κυριάκος Λουφάκης αν και διορίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση πρόεδρος της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας, όλα δείχνουν πως θα παραμείνει στη θέση του. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ίδιος δεν αποκλείει και την ανανέωση της θητείας του στα τέλη Δεκεμβρίου.

Αλλαγές αναμένονται στις θέσεις των προέδρων του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Ωστόσο, η νέα υπουργός Πολιτισμού φαίνεται να μην βιάζεται να προβεί σε κινήσεις. Επίσης αντικαταστήσεις αναμένονται στις διοικητικές θέσεις των νοσοκομείων της πόλης, όπως συμβαίνει μετά από κάθε αλλαγή κυβέρνησης.

Για τα σχέδια της κυβέρνησης στη Βόρεια Ελλάδας αλλά και για τις αλλαγές που θα γίνουν στους υπόλοιπους φορείς και δημόσιες εταιρείες, διαβάστε αναλυτικά αύριο στην «ΜτΚ».

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.