ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πως θα γίνει ηγέτιδα η Θεσσαλονίκη στη ΝΑ Ευρώπη σε βιομηχανία, τεχνολογίες και logistics

MakThes Team28 Απριλίου 2023

Συνεργασία είναι η λέξη «κλειδί», που θα ανοίξει την πόρτα και η Θεσσαλονίκη θα καταστεί ηγέτιδα στη ΝΑ Ευρώπη και όχι μόνο, στους τομείς των βιομηχανίας, τεχνολογίας και Logistics, συμφώνησαν οι συμμετέχοντες στο πάνελ που έγινε στο πλαίσιο του 8ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών poy τελεί υπό την Αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου

Τι πρέπει να γίνει για να αποκτήσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο η Θεσσαλονίκη;

Να συντονιστούν όλες αυτές οι δυνάμεις που κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση ανάδειξης της Θεσσαλονίκης σε πρωταγωνιστή στη ΝΑ Ευρώπη, με διάφορες δράσεις και πολλές ενέργειες, κάλεσε η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ), Λουκία Σαράντη, υπογραμμίζοντας ότι ως νεοεκλεγείς στη θέση του μοναδικού φορέα που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, αυτόν του ΣΒΕ « διαπιστώνω ότι ενώ πολλοί κάνουν πολλά, ωστόσο δεν συνδέονται καμιά φορά μεταξύ τους».

Η ίδια εξέφρασε την πεποίθησή της ότι πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος ώστε να συνδεθούν όλες οι δυνάμεις που δουλεύουν για τον προαναφερόμενο κοινό σκοπό «κάνοντας σπουδαία πράγματα καθένας από την πλευρά του» και έτσι η πόλη να ανέβει ξανά στο …βάθρο. Μάλιστα, πρότεινε αυτόν τον συντονιστικό ρόλο των φορέων, να τον αναλάβει ο ΣΒΕ.

Να αξιοποιηθεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό το «θετικό momentum» που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια στην πόλη σε όλους τους τομείς, κάλεσε ο εκτελεστικός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος, επικεφαλής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας.

«Αυτό που χρειάζεται είναι ο συντονισμός, που πρέπει να βελτιωθεί, για να μην πω ότι είναι ακόμη βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο», σημείωσε συγκεκριμένα και πρόσθεσε ότι «θα πρέπει να αναληφθεί μια πρωτοβουλία. Για να πετύχουμε, πρέπει να υπάρχουν σωστός σχεδιασμός, σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ όλων των φορέων που «δουλεύουν» για τον κοινό σκοπό και να υπάρχουν συνέργειες και συνεργασίες».

«Τελικά- πρόσθεσε- συμφωνούμε όλοι ότι η λέξη κλειδί είναι η συνεργασία/συνεργατικότητα, δεν μένει παρά να καθίσουμε να το σχεδιάσουμε και να το υλοποιήσουμε. Ας τα βάλουμε όλα μαζί για να κάνουμε κάτι καλύτερο».

«Πραγματικά είναι η συνεργασία το συστατικό εκείνο που μπορεί να κάνει τη διαφορά», συμφώνησε ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo, Αναστάσιος Τζήκας, επικεφαλής της Τεχνόπολη, τονίζοντας ότι «η Θεσσαλονίκη, σε πάρα πολλά πράγματα, ιστορικά έχει διχαστεί χωρίς λόγο, ενώ θα πρέπει να βρούμε τα κοινά σημεία όλων μας που είναι πάρα πολλά». Στο πλαίσιο αυτό, υπογραμμίζοντας ότι στα επόμενα χρόνια η «δύναμη» θα πρέπει να είναι η συνεργασία, ο κ. Τζήκας σημείωσε ότι «τελικά μόνο έτσι θα μπορέσει η πόλη να γίνει και πιο ελκυστική και επιτέλους να επιστρέψει το Brain drain, από το οποίο η Θεσσαλονίκη έχει υποστεί μεγάλη ζημιά».

«Η μονολεκτική απάντηση είναι η συνεργασία/συνεργατικότητα», επισήμανε από την πλευρά του ο Client Executive -για τον δημόσιο τομέα- της Cisco Hellas και Διευθυντή του Διεθνούς Κέντρου Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Δεξιοτήτων DT&S της Cisco, Νίκος Λαμπρογεώργος. «Αυτό που πρέπει να κάνει η Θεσσαλονίκη είναι να επαναπροσδιορίσει τη θέση της, να κοιτάξει το μέλλον έχοντας το "βλέμμα" της στραμμένα μόνο ψηλά και ποτέ χαμηλά», υπογράμμισε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε «πρέπει η πόλη να κοιτάξει ψηλά και εμείς είμαστε στη διάθεσή για οποιαδήποτε συνεργασία και με πρωτοπόρο πνεύμα».

Στην τοποθέτησή της η πρόεδρος του ΣΒΕ, Λουκία Σαράντη, μεταξύ άλλων ανέφερε ότι η Θεσσαλονίκη έχει καταστεί πόλος έλξης επενδύσεων στα Logistics και χαρακτηριστικά ανέφερε ότι σύμφωνα με τον δείκτη Logistics performance index της Παγκόσμιας Τράπεζας, ενώ το 2018 η πόλη βρισκόταν στην 42η θέση, σήμερα είναι στην 23η. «Αναμφίβολα υπάρχουν πολλά ακόμη να γίνουν, οι προκλήσεις είναι πολλές, όμως το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι ζωηρό και αυτό εμπνέει αισιοδοξία», επισήμανε.

Μιλώντας για το μέλλον του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, ο εκτελεστικός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος, επικεφαλής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας, εκτίμησε ότι αυτό εστιάζει στο ότι θα πρέπει να εξυπηρετεί κύριες γραμμές, οι οποίες θα φτάνουν τα εμπορεύματα σε Κεντρική και ΝΑ Ευρώπη «και αυτό κάνουμε ως ΟΛΘ ΑΕ». Μεταξύ άλλων, ο ίδιος μίλησε για την κρουαζιέρα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, λέγοντας ότι το «μέλλον προδιαγράφεται ιδιαίτερα ευοίωνο».

«Επειδή η Θεσσαλονίκη υπήρξε βιομηχανικό κέντρο, νομίζω ότι η εξέλιξη του είναι να καταστεί ένα κέντρο Τεχνολογίας», επισήμανε ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo, Αναστάσιοςς Τζηκας. 'Αλλωστε, όπως επισήμανε, «δεν μπορεί στις ημέρες μας να είσαι βιομηχανικό κέντρο αν δεν δώσεις έμφαση στις νέες τεχνολογίες που υποστηρίζουν την κλασική βιομηχανία και μπορούν να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη πολύ μεγάλων συνεργειών». Η Θεσσαλονίκη δε, όπως εξήγησε, έχει ένα τέτοιο οικοσύστημα που «μπορεί να υποστηρίξει το ρόλο ενός τεχνολογικού Hub, όχι μόνο της ΝΑ Ευρώπης, αλλά της Ευρώπης ολόκληρης», τόνισε. Μεταξύ άλλων, ο ίδιος μίλησε και για την ανάπλαση της ΔΕΘ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Το Διεθνές Κέντρο Ψηφιακό Μετασχηματισμού πέτυχε εξωστρέφεια και φέτος διευρύνει τη δράση του, αποκάλυψε ο Client Executive -για τον δημόσιο τομέα- της Cisco Hellas και Διευθυντή του Διεθνούς Κέντρου Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Δεξιοτήτων DT&S της Cisco, Νίκος Λαμπρογεώργος. Στόχος, όπως εξήγησε, είναι να γίνει ένα κέντρο που θα δέχεται επισκέπτες από όλο τον κόσμο και «βλέπουν» τις τεχνολογίες της Cisco».

«Οι εργασίες για την υλοποίηση του προαναφερόμενου Project αναμένονται αρχές Ιουνίου και θα ολοκληρωθούν πριν τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης τον Σεπτέμβριο του 2023, ώστε να παρουσιαστεί και επίσημα», διευκρίνισε ο ίδιος. Μεταξύ άλλων είπε ότι σε επίπεδο ψηφιακού μετασχηματισμού, η Ελλάδα έκανε την τελευταία τριετία, όσα δεν μπόρεσε τα προηγούμενα 20 χρόνια. «Θέλουμε τη Θεσσαλονίκη να είναι σημείο αναφοράς στον ψηφιακό μετασχηματισμό, στην καινοτομία και στην τεχνολογία», τόνισε. Το προαναφερόμενο πάνελ, συντόνισε η δημοσιογράφος, Μαρία Σαμολαδά.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.