Λίγο πριν από το Πάσχα πρόκειται να ξεκινήσουν οι νυχτερινές εργασίες συντήρησης και ασφαλτόστρωσης στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, αίτημα που έχει ήδη καταθέσει η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης στις 19 Φεβρουαρίου, προκειμένου να αποφευχθεί το κυκλοφοριακό “κομφούζιο” που παρατηρείται ακόμη και τώρα που τα έργα γίνονται μόνο τα Σαββατοκύριακα.
Μετά την κόντρα που ανέκυψε μεταξύ των δύο φορέων με τη διεύθυνση Τεχνικών Έργων της περιφέρειας να καταλογίζει σοβαρές ευθύνες για την καθυστέρηση στην απάντηση του αιτήματος για το ζήτημα των νυχτερινών εργασιών, οι αρμόδιες υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης εξετάζουν την έγκριση του αιτήματος, εφόσον παραλάβουν από τον ανάδοχο του έργου το φάκελο της νέα κυκλοφοριακής μελέτης με τις απαιτούμενες τροποποιήσεις και προσθήκες.
Όπως τόνισε μιλώντας στο makthes.gr ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, ο φάκελος με όσα ζητά η Αποκεντρωμένη για την κυκλοφοριακή μελέτη είναι σχεδόν έτοιμος και θα υποβληθεί μέσα στην εβδομάδα.
«Εκτιμώ ότι από εκεί και πέρα είναι θέμα λίγων ημερών για να δοθεί η σχετική άδεια για να αρχίσουν οι εργασίες το βράδυ, εγχείρημα που θα υλοποιηθεί για πρώτη φορά σε ένα τόσο μεγάλο τεχνικό έργο, όπως το συγκεκριμένο στην περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης» επισήμανε ο κ. Μπίλλιας.
Πότε κατατέθηκε το αίτημα από την ΠΚΜ
Ειδικότερα, όπως είπε ο ίδιος για να γίνουν οι εργασίες συντήρησης στον περιφερειακό δρόμο, χωρίς να δημιουργηθούν προβλήματα στην κυκλοφορία, υποβλήθηκαν στις 19 Φεβρουαρίου μελέτες αποκλεισμού των κόμβων Κ12 – Κ13 και Κ11 – Κ12 στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, η οποία ωστόσο άφησε να περάσει πολύς καιρός για να εξετάσει και να εγκρίνει το αίτημα, τη στιγμή που στην περιφερειακή σημειώνονταν κυκλοφοριακό κομφούζιο και με την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας να εισπράττει την αγανάκτηση και τις έντονες διαμαρτυρίες των διερχόμενων οδηγών. «Από τις 19 Φεβρουαρίου μέχρι και τις 24 Μαρτίου, οπότε και επικοινωνήσαμε υπηρεσιακά για δεύτερη φορά, η εισηγήτρια της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης δεν είχε δει το φάκελο και δεν είχε κάνει οποιαδήποτε παρατήρηση, γραπτή ή προφορική», σημείωσε ο αντιπερiφερειάρχης και φτάσαμε στα τέλη Μαρτίου για να μας πουν τι πρέπει να κάνουμε». Εκτίμησε πάντως ότι η όλη ταλαιπωρία θα είχε αποφευχθεί εάν η γραφειοκρατία ήταν μικρότερη και οι υπεύθυνοι των υπηρεσιών της Αποκεντρωμένης τολμούσαν να υπογράψουν για ένα έργο που είναι προς όφελος των πολιτών και της πόλης.
Που γίνονται τα έργα
Υπενθυμίζεται ότι τα συνεργεία του ανάδοχου εργολάβου με την εποπτεία της διεύθυνσης Υποδομών και Δικτύων της ΠΚΜ εκτελούν μόνο τα Σαββατοκύριακα πλέον προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης του οδοστρώματος και ασφαλτοστρώσεις σε πολλά τμήματα του δρόμου, από το ύψος του νοσοκομείου Παπαγεωργίου έως το νοσοκομείο Αγίου Παύλου στο Φοίνικα.
Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 10 εκατ. ευρώ, ενώ οι εργασίες συντήρησης και ασφαλτόστρωσης σε μήκος περίπου 13 χιλιομέτρων θα συνεχιστούν έως τον Ιούνιο, οπότε και θα διακοπούν για να συνεχίσουν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Τι ζήτησε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση
Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης αναφορικά με την καθυστέρηση του αιτήματος για νυχτερινές εργασίες απάντησε προ ημερών ότι «η όποια καθυστέρηση στη διαδικασία έγκρισης της νέας κυκλοφοριακής μελέτης που προβλέπει την εκτροπή οχημάτων από την περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης οφείλεται σε ελλείψεις του φακέλου που υποβλήθηκε από την ΠΚΜ και σε καμία περίπτωση δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης».
Επίσης ανέφερε ότι λαμβάνοντας υπόψη την αναγκαιότητα άμεσης εκτέλεσης του έργου, καθώς και τους κινδύνους που ενέχουν οι εν λόγω εργασίες για τους διερχόμενους οδηγούς και τα οχήματα, η μελέτη εξετάσθηκε άμεσα κατά προτεραιότητα και ζητήθηκε η υποβολή διορθώσεων -συμπληρώσεων από το φορέα του έργου. Εξηγεί ακόμη ότι «η τροποποιημένη μελέτη υποβλήθηκε μόλις μια βδομάδα πριν και μετά από αίτημα της αρμόδιας Υπηρεσίας της ΠΚΜ, έγινε σχετική συνάντηση στις 24 Μαρτίου προκειμένου να δοθούν διευκρινίσεις και να επιταχυνθεί η προβλεπόμενη διαδικασία, αλλά στη μελέτη που υποβλήθηκε διαπιστώθηκαν ουσιώδεις ελλείψεις».