Στο σημείο συνεχίζουν να βρίσκονται εναέρια και πλωτά μέσα ενώ πλέον συνδράμει τις προσπάθειες για να εντοπιστεί ο κυβερνήτης του F-4, το ειδικό υποβρύχιο για μεγάλα βάθη, «Ναυτίλος», αλλά και δύτες που «σαρώνουν» την ευρύτερη περιοχή όπου έπεσε το αεροσκάφος.
Την ίδια ώρα γίνονται έρευνες για να βρεθούν τα αίτια της τραγωδίας και το γιατί έπεσε το Φάντομ στην Ανδραβίδα, όπου οδήγησε και στον θάνατο του 29χρονου Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα 29 ετών.
Εμπειρογνώμονες και στελέχη της πολεμικής αεροπορίας, με βάση το προφίλ της απαιτητικής άσκησης χαμηλής ναυτιλίας, εξετάζουν τι μπορεί να οδήγησε σε αυτήν την τραγωδία. Στις χαμηλές πτήσεις, όπως αυτή που εκτελούσε το F-4 Phantom, τα μαχητικά εντοπίζονται πολύ αργά από τα ραντάρ ή μπορεί και να μην εντοπιστούν καθόλου καθώς γίνονται σχεδόν αόρατα. Με αυτόν τον τρόπο μπορούν να παρακάμψουν την εχθρική αεράμυνα και να φτάσουν στον στόχο τους χωρίς να γίνουν αντιληπτά.
Όσο οι ώρες περνούν, εξανεμίζονται οι ελπίδες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη του μαχητικού. Παρ’ όλα αυτά η αεροπορία έστειλε δύτες, υποβρύχιο ρομπότ με δυνατότητα να φτάσει μέχρι τα 100 μέτρα βάθους ενώ επισημαίνεται ότι θα γίνει ότι είναι ανθρωπίνως δυνατό ώστε να βρεθεί ο Σμηναγός.
«Κλειδί» η μαρτυρία των χειριστών του δεύτερου Phantom
Αξίζει να αναφερθεί πως οι δύο χειριστές του δεύτερου Phantom που πετούσε σε πολύ κοντινή απόσταση και οι οποίοι είχαν οπτική επαφή και όπως αναφέρουν πηγές από την Πολεμική Αεροπορία, έχουν πλήρη εικόνα του δυστυχήματος και οι μαρτυρίες τους θα είναι πολύτιμες ώστε να προκύψουν τα αίτια του δυστυχήματος.
Και παρά το γεγονός ότι ακόμη είναι πολύ νωρίς για συμπεράσματα, οι πρώτες ενδείξεις συντείνουν στο ότι οι χειριστές δεν πρόλαβαν να κάνουν χρήση των εκτινασσόμενων καθισμάτων τους, ούτε όμως και να επικοινωνήσουν μέσω του ασυρμάτου.
Οι εμπειρογνώμονες αναζητούν τα αίτια της συντριβής του Phantom «ξεσκονίζοντας» τις λεπτομέρειες της άσκησης. Ευελπιστούν πως θα ανασυρθούν κρίσιμα κομμάτια του αεροσκάφους όπως οι κινητήρες, τα πτερύγια και κάποια όργανα. Σύμφωνα με το STAR τα σενάρια που εξετάζουν είναι τα εξής:
- Αιφνίδια βλάβη στα πηδάλια του αεροσκάφους
- Λάθος χειρισμός του κυβερνήτη (για παράδειγμα ακραίος ελιγμός)
- Ξαφνική αδιαθεσία του κυβερνήτη
- Σύγκρουση με πουλί
- Παραίσθηση του πιλότου (η θάλασσα ήταν «λάδι» και δημιουργεί ψευδαίσθηση ως προς το ύψος του αεροσκάφους)
Παράλληλα, σύμφωνα με όσα μετέδωσε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του STAR, ο κυβερνήτης του F-4 Phantom (Νο.1) είδε με τα μάτια του τη συντριβή του μοιραίου μαχητικού. «Στη διάρκεια μιας παρατεταμένης στροφής και ενώ πετούσαμε σε ύψος 300 ποδών περίπου, γύρισα το κεφάλι μου να δω τον No.2, αλλά δεν τον είδα. Ξανακοίταξα προς τα κάτω και είδα μια έκρηξη, μια φωτιά στη θάλασσα. Κοίταξα πιο χαμηλά και είδα να πέφτει στο νερό δημιουργώντας έκρηξη»», δήλωσε ο πιλότος του πρώτου αεροσκάφους στους συναδέλφους του μόλις προσγειώθηκε στην αεροπορική βάση της Ανδραβίδας.
Επίσκεψη από τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ
Ο αρχηγός του ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος και ο αρχηγός του του ΓΕΑ Αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς, επισκέφθηκαν το απόγευμα της Τρίτης την οικογένεια του πιλότου Μάριου Τουρούτσικα στην Τρίπολη, προκειμένου να εκφράσουν τα συλλυπητήρια τους. Οι γονείς του υποσμηναγού συγκυβερνήτη Μάριου Τουρούτσικα συγκλονισμένοι δέχτηκαν τα συλλυπητήρια και τα θερμά λόγια που τους απηύθυναν. «Είναι μεγάλη η θλίψη, μεγάλη οδύνη, μεγάλη απώλεια», δήλωσε ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ.
«Εν καιρώ ειρήνης; Πονάει πάρα πολύ...»
«Δεν κατάλαβε τίποτα και αυτό είναι το παρήγορο. Το μη παρήγορο είναι ότι δεν οδηγούσε αυτός για να πω ότι σκοτώθηκε. Έκανε το λάθος και σκοτώθηκε. Τι να του κάνω; Αυτό το επάγγελμα διάλεξε. Ή τον σκότωσε ένας Τούρκος, μία αερομαχία να κάνανε, να πω “εντάξει, έπεσε εν καιρώ πολέμου”. Εν καιρώ ειρήνης; Με πονάει πάρα πολύ, δεν θα το ξεπεράσω ποτέ», σχολίαζε, εξάλλου, στον ΑΝΤ1 ο πατέρας του άτυχου ιπτάμενου Μάριου Τουρούτσικα.