Σαν κεραυνός εν αιθρία έπεσε η είδηση ότι ο κ. Σωτήρης Θεοφάνης αποχωρεί από τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΟΛΘ ΑΕ. Ωστόσο για τους παροικούντες το λιμάνι η εξέλιξη ήταν αναμενόμενη.
Στη γενική συνέλευση των μετόχων που θα πραγματοποιηθεί στις 30 Ιουνίου με τηλεδιάσκεψη, το 14ο και τελευταίο θέμα στην ημερήσια διάταξη αφορά στη λύση της σύμβασης του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνοντος Συμβούλου. Ο ίδιος ο κ. Θεοφάνης, μιλώντας στο makthes.gr ανέφερε ότι «δεν είναι προϊόν σύγκρουσης, είναι κατεξοχήν δική μου επιλογή, έκλεισα τον κύκλο μου στο λιμάνι», επικαλούμενος τις παράλληλες δραστηριότητες που έχει, κυρίως σε ακαδημαϊκό επίπεδο. Ανέφερε επίσης ότι η αποχώρησή του ήταν προσυμφωνημένη, ότι ο ίδιος θα παραμείνει ως μέλος του δ.σ. της εταιρείας κι ότι στη θέση του θα τοποθετηθούν δύο άτομα, ένας ως πρόεδρος και ένας ως διευθύνων σύμβουλος.
Υπενθυμίζεται ότι ένα χρόνο πριν, κατά την ετήσια γενική συνέλευση του 2019, ανακοινώθηκε ότι μέρος των αρμοδιοτήτων του θα αναλάμβανε ο Φράνκο Κούπολο. Ατύπως ο κ. Κούπολο θα λειτουργούσε ως διευθύνων σύμβουλος αλλά επειδή δεν ήταν μέλος του δ.σ. τυπικά ορίστηκε ως γενικός επιχειρησιακός διευθυντής, ενώ ο κ. Θεοφάνης συνέχισε να διατηρεί τους τίτλους του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου. Πλέον μετά τη γενική συνέλευση της 30ης Ιουνίου ρόλος του θα περιοριστεί σε αυτόν του μέλους του δ.σ.
Πηγές με γνώση των τεκταινόμενων στο λιμάνι, εκτιμούν ότι η απομάκρυνση του κ. Θεοφάνη δεν σχετίζεται με τα οικονομικά αποτελέσματα (η διακίνηση αυξήθηκε τόσο στα εμπορευματοκιβώτια όσο και στο χύδην φορτίο, το μικτό κέρδος αυξήθηκε 17,8% από το 2018 και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 0,3%).
Η αιτία, λένε οι ίδιες πηγές, είναι ο συγκρουσιακός χαρακτήρας του κ. Θεοφάνη και οι δυσκολίες στη συνεργασία μαζί του.
Εκεί που η ένταση κορυφώθηκε ήταν στις σχέσεις του με τους εργαζόμενους, που τον κατήγγειλαν για σκόπιμη κωλυσιεργία στις διαπραγματεύσεις για νέα συλλογική σύμβαση εργασίας, καταχρηστικές απολύσεις και αυταρχισμό. Μάλιστα δύο φορές μέσα στο 2019 οι εργαζόμενοι προχώρησαν σε κινητοποιήσεις για αυτά τα θέματα νέος κανονισμός εργασίας και η συλλογική σύμβαση υπογράφηκαν με μεγάλη καθυστέρηση (10 μήνες διαπραγμάτευση για τον πρώτο, 8 για τη δεύτερη).
Το θέμα της συλλογικής σύμβασης έκλεισε τον Μάιο και λίγες εβδομάδες αργότερα ακολούθησε η λύση της σύμβασης του κ. Θεοφάνη με την ΟΛΘ Α.Ε.
Επειδή ωστόσο εκτιμήθηκε η προσφορά του, και κυρίως οι γνώσεις και οι δυνατότητες του, συμφωνήθηκε να παραμείνει μέλος του δ.σ., με αρμοδιότητες συμβούλου για θέματα ανάπτυξης και εποπτείας των μεγάλων επενδυτικών σχεδίων και των αναπτυξιακών έργων που έχουν δρομολογηθεί.
Η θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου θα καλυφθεί το επόμενο διάστημα.