Στο 35%-40% ανέρχεται η πληρότητα σε τουριστικές μονάδες της χώρας τη δεδομένη χρονική στιγμή όπως δήλωσε από την Καλαμαριά, όπου βρέθηκε σήμερα, η υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, ανακοινώνοντας παράλληλα πως ξεκινά πρόγραμμα τουριστικής μετεκπαίδευσης 5.000 ατόμων από το Ταμείο Ανάκαμψης στο τέλος του 2021, ενώ ο συνολικός αριθμός των ωφελούμενων στην επόμενη διετία θα αγγίξουν τα 20.000 άτομα.
Η κ. Ζάχαρακη ανέφερε πως υπάρχουν περιοχές όπου οι κρατήσεις ξεπερνούν το 60%, ενώ σε άλλα σημεία της χώρας όπως είναι οι Σποράδες, το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος η πληρότητα σε ξενοδοχεία και καταλύματα άγγιξε το 85%.
“Είναι μία χρονιά με πολλές προκλήσεις – είναι ένας τουριστικός μαραθώνιος – μην ξεχνάμε και τον εσωτερικό τουρισμό. Ο υπουργός έχει ταξιδέψει σε όλες τις αγορές – ανοίξαμε τα πανιά μας και βέβαια έκτοτε έχουμε δει ότι έχουν επικαιροποιηθεί τα πρωτόκολλα και με τους εμβολιασμούς που προχωράμε” σχολίασε η κ. Ζαχαράκη.
“Υπάρχει ένας μέσος όρος που κυμαίνεται στο 35 με 40%, υπάρχουν περιοχές στην Ελλάδα που κυμαίνονται άνω των 60% σε κρατήσεις και ανάλογα βέβαια και την περίοδο. Το τριήμερο ήταν ένα καλό τριήμερο, θέλουμε αυτή η ροή να συνεχιστεί και περιμένουμε ακόμα καλύτερους αριθμούς και μία σταθερή άνοδο από 1η Ιουλίου και μετά που συνδέεται και με το κλείσιμο των σχολείων” ανέφερε.
“Εμείς συνεχίζουμε με συγκρατημένη αισιοδοξία να λέμε ότι θα είναι μια καλύτερη χρονιά, έχουμε θέσει έναν στόχο να φτάσουμε στα μισά του 2019 βήμα – βήμα” συμπλήρωσε.
“Θα δούμε μεγαλύτερη αύξηση από 15 Ιουλίου και μετά – θα δείτε κρατήσεις τελευταίας στιγμής πολύ και είναι πάρα πολύ πιθανό το ζήτημα της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου” δήλωσε η κ. Ζάχαρακη.
Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι ξεκινά πρόγραμμα μετεκπαίδευσης των ανθρώπων του τουρισμού από το Ταμείο Ανάκαμψης. Στα τέλη του 2021 το πρόγραμμα θα αφορά 5.000 άτομα, τα οποία θα πολλαπλασιαστούν και θα φτάσουν τα 20.000 σε βάθος διετίας.
Σύμφωνα με την κ. Ζάχαρακη, προτεραιότητα του υπουργείου και μέσω του επικείμενου νομοσχεδίου είναι η διαχείριση των προορισμών με ολιστικό τρόπο, αναδεικνύοντας το πολυδιάστατο τουριστικό προϊόν.