ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σχολεία Κ. Μακεδονίας: Βαρύτητα σε στεγαστικό, επιμορφώσεις και άνοιγμα στην κοινωνία

Έλενα Καραβασίλη03 Σεπτεμβρίου 2024

Τους στόχους της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και το σύνολο καινοτόμων προγραμμάτων και δράσεων που θα υλοποιηθούν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς στις 11 Σεπτεμβρίου, παρουσίασε ο Περιφερειακός Διευθυντής Αλέξανδρος Κόπτσης, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου.

Επεσήμανε πως η αξιοποίηση του εκπαιδευτικού δυναμικού με τον καλύτερο δυνατό τρόπο είναι στις προτεραιότητες της Διεύθυνσης και σε αυτό το πλαίσιο, αύριο και μεθαύριο θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις με όλους τους συμβούλους της Κ. Μακεδονίας. «Στόχος μας είναι να έχουμε ανοιχτό σχολείο στην κοινωνία και δίνουμε βαρύτητα στη συμπερίληψη. Τα παιδιά της ειδικής αγωγής δεν μένουν πια στο σπίτι και φέτος είχαμε 3.500 προσφυγόπουλα στις σχολικές αίθουσες».

Μιλώντας για τα περιστατικά ενδοσχολικής βίας τόνισε πως «Δεν υπάρχει καμία ανοχή στα φαινόμενα βίας. Δεν διανοούμαστε να συμβεί κάτι στα σχολεία. Δίνουμε βαρύτητα στην πρόληψη, με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς σε κάθε σχολείο», τόνισε επισημαίνοντας παράλληλα πως η βία είναι ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα.

Για τη σχολική στέγη τόνισε πως «Μόνο φέτος είχαμε έξι περιπτώσεις που κρίθηκαν ακατάλληλα. Στη Θεσσαλονίκη τρία, στην Πυλαία ένα, στον Θερμαϊκό ακόμη ένα κι ένα περιφερειακά. Κατορθώσαμε και βρήκαμε σχολεία ώστε να μεταστεγαστούν τα παιδιά. Οι έκτακτες συνθήκες δημιουργούν και έκτακτες ανάγκες διαχείρισης. Έπρεπε να βρούμε λύσεις ώστε να μην μείνει κανείς εκτός σχολείου».

Ανέφερε επίσης πως ήδη μέσω ΣΔΙΤ ετοιμάζονται 17 σχολικές μονάδες που άμεσα αρχίζουν να κατασκευάζονται. Συγκεκριμένα είναι:

1. 7ο Νηπιαγωγείο Πεύκων στο Δήμο Νεάπολης Συκεών

2. 4ο Δημοτικό Σχολείο Πεύκων στο Δήμο Νεάπολης Συκεών

3. 1ο ΕΠΑΛ Συκεών στο Δήμο Νεάπολης Συκεών

4. ΓΕΛ Ευκαρπίας στο Δήμο Παύλου Μελά

5. 4ο Δημοτικό Σχολείο Ευκαρπίας στο Δήμο Παύλου Μελά

6. 3ο ΓΕΛ Πολίχνης στο Δήμο Παύλου Μελά

7. 1ο Λύκειο Πολίχνης στο Δήμο Παύλου Μελά

8. 2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Δήμο Λαγκαδά

9. 3ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου στο Δήμο Ωραιοκάστρου

10. 6ο Δημοτικό Σχολείο Ωραιοκάστρου στο Δήμο Ωραιοκάστρου

11. 1ο ΓΕΛ Μίκρας στο Δήμο Θέρμης

12. 5ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων στο Δήμο Αμπελοκήπων-Μενεμένης

13. Ειδικό Δημοτικό Σχολείο & Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλαμαριάς στο Δήμο Καλαμαριάς

14. 3ο Γυμνάσιο Πυλαίας στο Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη

15. 3ο Λύκειο Πυλαίας Χορτιάτη ο Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη

16. 3ο Δημοτικό Σχολείο Πανοράματος στο Δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη

17. Μουσικό Γυμνάσιο Λύκειο Κατερίνης στο Δήμο Κατερίνης

Είπε επίσης πως στο ΕΣΠΑ δόθηκε προτεραιότητα σε κάθε Νηπιαγωγείο όπου με τη δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση απορρίφθηκαν χιλιάδες παιδιά και «19,5 εκατ. ευρώ θα διατεθούν με προτεραιότητα σε νηπιαγωγεία που στεγάζονται σε kibo. Επόμενο βήμα είναι η πρόσβαση των ΑΜΕΑ με ράμπες, ασανσέρ και υποδομές κατάλληλες. Τα χρήματα στο ΕΣΠΑ δεν ήταν πολλά», επεσήμανε.

Ο κ. Κόπτσης ευχαρίστησε τον δήμαρχο Θέρμης για την παραχώρηση οικοπέδου 20 στρεμμάτων για την ανέγερση σχολείου ειδικής αγωγής. «Μια κατασκευή ενός τέτοιου κτιρίου χρειάζεται κάποια χρόνια. Έχει βρεθεί χώρος έως τότε, που θα φιλοξενήσει τα παιδιά του ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη όπου αναμένονται οι τελευταίες εργασίες, σε Θέρμη και Καλαμαριά. Μέχρι τότε τα παιδιά με κινητικά προβλήματα που χρειάζονται αμαξίδια θα διαμοιραστούν στα αντίστοιχα ΕΕΕΕΚ της πόλης με κριτήρια εγγύτητας και προσβασιμότητας. Του Νηπιαγωγεία θα μεταφερθούν σε σχολεία Κωφών στην Τούμπα έως ότου ολοκληρωθούν οι εργασίες των σχολείων που θα φιλοξενήσουν αυτά τα παιδιά ώστε κανένα να μην μείνει στο σπίτι, με το άνοιγμα των σχολείων».

Μετά τη ΔΕΘ, όπως προανήγγειλε ο κ. Κόπτσης, θα πραγματοποιηθεί νέα σύσκεψη για να γίνουν συγκεκριμένες προτάσεις στο υπουργείο Παιδείας ώστε να υλοποιηθεί ένα μακροχρόνιο σχέδιο και να μην υπάρχει πλέον ζήτημα σχολικής στέγης. «Δίνουμε προτεραιότητα στο στεγαστικό», υπογράμμισε.

Για τις μεταφορές μαθητών σημείωσε ότι «Είμαστε σε εξαιρετική κατάσταση. Μοναδικό ζήτημα ενδέχεται να είναι το ΕΕΕΕΚ Πυλαίας και οι μαθητές του που θα διαμοιραστούν, παρότι έχουμε τη δέσμευση της Περιφέρειας ότι δεν θα δημιουργηθεί ζήτημα».

Όπως είπε τα τελευταία χρόνια έχουν χτιστεί 20 σχολεία στην Κ. Μακεδονία ωστόσο, το στεγαστικό είναι χρόνιο πρόβλημα.

Αυξήθηκαν οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης

«Στην Κ. Μακεδονία είχαμε 800 διορισμούς, σε πρώτη φάση 1.500 αναπληρωτές και αυξήθηκαν οι παράλληλες στηρίξεις όπου είχαμε 2.120 και φέτος πήραμε 700 επιπλέον εκπαιδευτικούς απ' ότι πέρσι. Με μια ορθολογική διαχείριση είμαστε σε θέση να ξεκινήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα. Είναι μια δυναμική κατάσταση που διαμορφώνεται καθώς προκύπτουν άδειες, ασθένειες που παρουσιάζονται ξαφνικά. Θεωρώ όμως ότι θα πάμε καλά».

Τις προηγούμενες ημέρες εστάλη όπως είπε σχετική εγκύκλιος όσον αφορά στη βία, όπου τετραμελείς ομάδες είναι σε ετοιμότητα ώστε να είναι σε άμεση επικοινωνία με γονείς και εκπαιδευτικούς. «Αυστηροποιήθηκαν οι συνέπειες αλλά στόχος είναι να βοηθήσουμε τα παιδιά για αυτό κι έχουμε αύξηση των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργούν ώστε σε κάθε σχολείο να έχουμε ψυχολόγο και να υπάρχει άμεση ανταπόκριση».

Σύνδεση με την αγορά εργασίας

Για τη μαθητεία είπε πως «κάναμε μεγάλο αγώνα όπου φέτος ενεργοποιήσαμε όλους τους φορείς και είχαμε 1.300 μαθητές που εντάχθηκαν στη μαθητεία. Φέτος ανοίγουμε επίσης νέα πόρτα για τα ΕΠΑΛ σε συνεργασία με τον ΣΕΒΕ ώστε να βοηθήσουμε στον τομέα της εύρεσης εργασίας».

Συμπλήρωσε δε πως «Στο πλαίσιο των δράσεων για να ανοίξει το σχολείο στην κοινωνία και να δώσουμε προοπτικές σε γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς ανοίγουμε τη γραμμή ενημέρωσης ώστε να ακούμε τους προβληματισμούς και προτάσεις και να υπάρχει σχετική παρέμβαση. Επίσης θα πραγματοποιηθεί σε περισσότερα από 200 σχολεία με την εποπτεία των ΥΠΕ πρόγραμμα μαθητικής αιμοδοσίας για μαθητές από 17 ετών για να μάθουν την έννοια της προσφοράς και της αιμοδοσίας».

Επιπλέον υλοποιείται πρόγραμμα παιδικής προστασίας για ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, σε συνεργασία με την παιδιατρική του Ιπποκρατείου, όπου στόχος είναι η προληπτική ιατρική.

Και τη φετινή χρονιά, θα συνεχιστούν οι σχολές γονέων, το πρόγραμμα διαμεσολάβησης, οι επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, οι τακτικές συναντήσεις με διευθυντές εκπαίδευσης.

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Όπως είπε ο κ. Κόπτσης «Η αξιολόγηση πάει παρά πολύ καλά, στην εσωτερική αξιολόγηση αγγίζουμε το 100%. Όπως προβλέπεται από τον νόμο, αν ένας διευθυντής δεν συνεχίζει την αξιολόγηση παύεται ενώ ο εκπαιδευτικός παραπέμπεται στο πειθαρχικό. Το ποσοστό είναι πολύ χαμηλό της τάξεως του 3 -4%. Στον επόμενο χρόνο θα τηρηθεί η νομοθεσία».

Για τις συγχωνεύσεις και το Διαπολιτισμικό σχολείο του δήμου Θεσσαλονίκης τόνισε πως «Τα θέματα στέγης είναι των δήμων. Βρήκαμε δυο σχολεία όπου εισήγησή μας για το Διαπολιτισμικό Λύκειο είναι να μεταφερθούν τα παιδιά στο 3ο ΓΕΛ και το Γυμνάσιο στο 32ο Λύκειο και 26ο Γυμνάσιο που συστεγάζονται».

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.