ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Σε “εργοτάξιο” μετατρέπεται για ενάμιση χρόνο η εθνική οδός Θεσσαλονίκης – Μουδανίων

Φανή Σοβιτσλή20 Οκτωβρίου 2020

Στην αποκατάσταση και επισκευή όλων των προβληματικών σημείων στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανίων, μήκους περίπου 60 χιλιομέτρων προχωρά το επόμενο διάστημα η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ενισχύοντας στο μέγιστο την οδική ασφάλεια.

Πρόκειται για ένα ακόμη μεγάλο οδικό έργο, προϋπολογισμού 9 εκατ. ευρώ, το οποίο με βάση το αρχικό χρονοδιάγραμμα αναμένεται να παραδοθεί μέσα σε ενάμιση χρόνο, ενώ στόχος της ΠΚΜ είναι να παραδώσει τμήματα του δρόμου ακόμη και μέσα στο ερχόμενο καλοκαίρι.

Στο πλαίσιο της σύμβασης του έργου, η οποία υπογράφηκε προ ημερών μεταξύ του ανάδοχου εργολάβου και του αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων, Πάρι Μπίλλια, προβλέπει μεταξύ άλλων αντικατάσταση των στηθαίων ασφαλείας, όλων των πινακίδων σήμανσης, καθώς και υποχρεωτική κοπή της ανεπιθύμητης βλάστησης, που εμποδίζει την ορατότητα των οδηγών, ελοχεύοντας τον κίνδυνο πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.

Επίσης, στο πλαίσιο των προγραμματισμένων εργασιών, θα γίνει μια πλήρη αντικατάσταση του ασφαλτοτάπητα σε όλα φθαρμένα σημεία της οδού.

«Θέτουμε σε τροχιά υλοποίησης ένα ακόμη μεγάλο οδικό έργο, στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Μουδανίων, προκειμένου να αυξήσουμε το επίπεδο ασφάλειας για τους διερχόμενους οδηγούς» τόνισε μιλώντας στο makthes.gr ο αντιπεριφερειάρχης κ. Μπίλλιας.

Σημείωσε ότι το έργο, παρότι είναι μεγάλο και σύνθετο σε κάποια σημεία, λόγω των σοβαρών φθορών στο οδόστρωμα από τον κυκλοφοριακό φόρτο που δέχεται, θα περατωθεί μέσα στο αρχικό χρονοδιάγραμμα. «Πιέσαμε τον εργολάβο να κάνει ότι είναι δυνατόν να τρέξει τις εργασίες, χωρίς καθυστερήσεις και αν δεν υπάρξουν απρόοπτα θα έχει παραδοθεί στο σύνολο του τον Ιανουάριο του 2022» ανέφερε ο ίδιος, προσθέτοντας ότι θα καταβληθεί προσπάθεια ώστε κάποια τμήματα του οδικού άξονα να είναι έτοιμα το ερχόμενο καλοκαίρι.

«Μέχρι τις 15 Ιανουαρίου του 2022, οπότε και προβλέπεται η ολοκλήρωση της εργολαβίας, θα έχει πραγματοποιηθεί η αντικατάσταση των στηθαίων ασφαλείας, θα έχει γίνει κοπή της βλάστησης και της αντικατάστασης του φθαρμένου οδοστρώματος» υπογράμμισε ο κ Μπίλλιας.

Εξάλλου, όπως είπε, η οδική ασφάλεια αποτελεί για την διοίκηση της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ζήτημα πρώτης προτεραιότητας και εκ των βασικών στόχων που έχει θέσει ο περιφερειάρχης, Απόστολος Τζιτζικώστας.

Επισκευές και συντηρήσεις δρόμων στους επτά νομούς

Στο πλαίσιο του προγραμματισμού της αντιπεριφέρειας Υποδομών και Δικτύων, περιλαμβάνονται και μια σειρά από παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο και στους επτά νομούς της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη, δρομολογούνται εκτεταμένα προγράμματα βελτιώσεων, αναβαθμίσεων, επισκευών και συντηρήσεων σε προβληματικούς οδικούς άξονες.

Την ίδια ώρα, εκτεταμένες θα είναι οι εργασίες επισκευής, συντήρησης και αποκατάστασης των φθορών οδοστρώματος, που θα γίνουν σε δρόμους του εθνικού και επαρχιακού δικτύου, αρμοδιότητας της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα, που περιλαμβάνει και τη συντήρηση του ηλεκτροφωτισμού, η οποία θα ενισχύσει το επίπεδο της οδικής ασφάλειας, ενώ έχει ορίζοντα τριετίας, καθώς η σύμβαση που υπογράφηκε με τον εργολάβο αφορά στα έτη 2020, 2021 και 2022.

Τα “κόκκινα” σημεία των δρόμων

Ενδεικτικά οι θέσεις των σημείων που χρήζουν αποκατάστασης ανά οδό είναι συνολικά 56.000 τ.μ. και αφορούν σε τμήμα της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Καβάλας, της Νέας Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Κιλκίς, την παλιά Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Κιλκίς, τη νέα Εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Σερρών,, την παλιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Σερρών και αρκετές επαρχιακές οδούς.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει γίνει από τις Τεχνικές Υπηρεσίες της ΠΚΜ, οι κυριότερες οδοί στις οποίες πρόκειται να γίνουν εργασίες συντήρησης είναι :

*Ε.Ο2 Θεσσαλονίκη - όρια νομού Καβάλας - Τμήμα Δερβένι - Βασιλούδι - Γερακαρού – Απολλωνία - Ασπροβάλτα - όρια νομού Καβάλας.

*Ν.Ε.Ο. Θεσσαλονίκη – Κόμβος Ν. Σάντας, έως τα όρια του Ν. Κιλκίς – Τμήμα ισόπεδος κόμβος Νέας Λητής – έως τα όρια του Ν. Κιλκίς.

*Π.Ε.Ο.65 Θεσσαλονίκης (κόμβος Διαβατών) - Κόμβος Ν. Σάντας, έως τα όρια του Ν. Κιλκίς - Τμήμα από ισόπεδο κόμβο με Ε.Ο.2 Θεσσαλονίκη –Έδεσσα (Διαβατά) έως όρια Ν. Κιλκίς

*Ε.Ο. Θεσσαλονίκη-όρια νομού Σερρών - Τμήμα Λητή – Άσσηρος - συνάντηση με Π.Ε.Ο. Σερρών

*Παλιά Εθνική οδός κάθετος άξονας Εγνατίας – Δορκάδα – Ξυλούπολη – Λαχανάς - όρια νομού Σερρών.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.