ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Σε τροχιά υλοποίησης η εθνική οδός Θεσσαλονίκης -Έδεσσας με κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης (βίντεο)

Φανή Σοβιτσλή29 Ιανουαρίου 2021

Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται πλέον το μεγάλο έργο της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, βγάζοντας από την οδική… απομόνωση τη μοναδική πρωτεύουσα της Κεντρικής Μακεδονίας. Το έργο αυτό μαζί και με το τμήμα Έδεσσα – Μαυροβούνι, όπως γνωστοποίησε σήμερα από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μετά τη συνάντηση που είχε το πρωί με τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα, αποτελούν προτεραιότητα τόσο της ΠΚΜ όσο και της κυβέρνησης και για τον λόγο αυτό κατατέθηκε ήδη πρόταση για ένταξή τους στο Ταμείο Ανάκαμψης, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν.

"Η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ο περιφερειάρχης Α. Τζιτζικώστας έχουν δώσει μεγάλη μάχη και το έχουν θέσει σε προτεραιότητα, για το έργο που αφορά στην παράκαμψη Γιαννιτσών και το τμήμα Μαυροβούνι - Έδεσσα. Είναι έργα που το ένα ανήκει στην αρμοδιότητα της ΠΚΜ και το άλλο στο υπουργείο, όμως για τα δύο αυτά έργα έχουμε κάνει ήδη την πρόταση να ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης ούτως ώστε να βρούμε χρηματοδότηση άμεσα» δήλωσε ο κ. Καραμανλής.

Εξήγησε ότι τα έργα αυτά έχουν εξαγγελθεί και δημοπρατηθεί πολλές φορές, αλλά, όπως είπε, «η ουσία είναι πως όταν δημοπρατείς ένα έργο πρέπει να έχεις χρηματοδότηση, γιατί διαφορετικά είναι βέβαιο πως δεν θα γίνει».

Η κυβέρνηση, πρόσθεσε ο υπουργός, έχει αποφασίσει πως είναι από τα κεντρικά έργα που πρέπει να γίνουν, γιατί η Έδεσσα πρέπει να βγει από την απομόνωση και να συνδεθεί με τους βασικούς αυτοκινητοδρόμους.

Αναφερόμενος στο έργο, ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας τόνισε ότι η Έδεσσα είναι η μόνη πρωτεύουσα στην Κεντρική Μακεδονία που δεν συνδέεται με εθνικό δρόμο με τη Θεσσαλονίκη και πως η περιφέρεια διεκδικεί αυτό το έργο εδώ και πολλά χρόνια και ύστερα από τουλάχιστον τρεις κυβερνήσεις, μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης.

«Ανακοινώνουμε ότι το έργο αυτό, ανεξάρτητα από το χρηματοδοτικό εργαλείο που θα επιλεγεί, είναι ένα έργο που θα προχωρήσει, θα υλοποιηθεί και θα παραδοθεί προς χρήση στους πολίτες και τους επισκέπτες. Πρόκειται για ένα έργο που η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει ήδη προτείνει για ένταξη του στο Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά όποιο και αν είναι το χρηματοδοτικό εργαλείο, το έργο θα προχωρήσει» υπογράμμισε ο περιφερειάρχης.

Για ΟΑΣΘ

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε και στο θέμα του ΟΑΣΘ, λέγοντας ότι μέσα σε 18 μήνες έχει γίνει μια σημαντική δουλειά, έτσι ώστε η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που αξίζουν στους πολίτες της.

«Όταν ήρθαμε στο υπουργείο η Θεσσαλονίκη είχε 235 λεωφορεία σήμερα έχει 450, μια αύξηση άνω του 80%», σημείωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι για πρώτη φορά στην Ελλάδα έγινε κάτι μεταρυθμιστικό, το οποίο ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη και αφορά την εκμίσθωση λεωφορείων με το σύστημα leasing.» Έχουμε όμως αρκετά βήματα να κάνουμε, γιατί εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και πρέπει καθημερινά να βελτιώνουμε τις συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη», επισήμανε ο ίδιος.

Παιδιατρικό νοσοκομείο - Προαστιακός

Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας αναφέρθηκε και στην αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού δικτύου προς το Παιδιατρικό νοσοκομείο στο Φίλυρο, προκειμένου, όπως είπε, όταν το νοσοκομείο ολοκληρωθεί να είναι έτοιμο να εξυπηρετήσει τους πολίτες. «Ταυτόχρονα συζητάμε νέα χάραξη ενός νέου δρόμου που θα συνδέσει τη νέα εξωτερική περιφερειακή με το Παιδιατρικό Νοσοκομείο για τη διευκόλυνση όλων των ασθενών» σημείωσε ο κ. Τζιτζικώστας.

Εξάλλου γνωστοποίησε ένα κόμη σημαντικό έργο, που αφορά στον οδικό προαστικό σιδηρόδρομο της Θεσσαλονίκης. Οι προμελέτες υπάρχουν, όπως είπε ο περιφερειάρχης, και σύντομα θα ξεκινήσουν και οι μελέτες, καθώς ο τελικός στόχος είναι η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει ένα νέο σύγχρονο σιδηρόδρομο για τη δυτική πλευρά της πόλης.

Fly over το 2026

Για το επίσης μεγάλο έργο του Fly over, ο κ. Τζιτζικώστας είπε πως η διαδικασία προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς. "Προχωρά με ταχύτερους ρυθμούς από κάθε άλλη φορά, για ένα τόσο μεγάλο δημόσιο έργο σε σημείο που προσωπικά είμαι αισιόδοξος ότι η Θεσσαλονίκη μέχρι το 2026 θα έχει αποκτήσει ένα σύγχρονο παράλληλο αυτοκινητόδρομο που θα ενισχύσει την κυκλοφορία της σημερινής περιφερειακής οδού".

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.