Το 2024, η Skroutz Last Mile, η θυγατρική εταιρεία ταχυμεταφορών του Skroutz Marketplace, ρίχνει το βάρος επέκτασης του δικτύου αυτόματων μηχανημάτων παραλαβής/smart lockers, στη Βόρεια Ελλάδα, με την τοποθέτηση 500 Skroutz Points.
Όπως είπε ο κ. Γιάννης Βαρβιτσιώτης, Marketplace Operations Lead, o Όμιλος Skroutz, επιδιώκει μέσω σειράς ενεργειών να υποστηρίξει την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο από την εκδήλωση του covid-19 και μετά, γνωρίζει νέα δυναμική.
Στο πλαίσιο του LOGI.C 2024, το διευθυντικό στέλεχος του Skroutz Marketplace τόνισε ότι οι καταναλωτές ζητούν από τo e-commerce, πρώτιστα, τα εξής δύο: ταχύτητα και αξιοπιστία. Από την πλευράς της η Skroutz, επιδιώκει παράλληλα με την ανάπτυξη της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου, βελτιωμένες και πιο αποδοτικές επιχειρησιακές διαδικασίες, μείωση του λειτουργικού κόστους αλλά και μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των εταιρειών του Ομίλου και, εν προκειμένω, μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στο λεγόμενο last mile, δηλαδή στις διανομές παραγγελιών στους πελάτες- καταναλωτές.
Στη Θεσσαλονίκη, από τους Αμπελοκήπους μέχρι την Καλαμαριά, υπάρχουν 175 Skroutz Points, τα οποία με τα smart lockers της Skroutz εκτός συνεκτικού αστικού ιστού, φθάνουν στα 250.
Σημειώνεται ότι το Skroutz Market Place είναι η Νο1 πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου/ online shopping στην Ελλάδα , με περισσότερους από 7 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες, πάνω από 1.600 Skroutz Points πανελλαδικά και πάνω από 32 εκατ. επισκέψεις σε προϊόντα ανά μήνα και, με GMV (generative market value) άνω του 1 δις. ευρώ ετησίως. Στόχος της Skroutz είναι, να διπλασιάσει τα Skroutz Points, ως τις αρχές του 2025.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης υπογράμμισε τη μεγάλη σημασία που δίνει ο Όμιλος στα urban logistics, προσθέτοντας ότι «θέλουμε τα Skroutz Points να λειτουργήσουν ως smart hubs για πολλές χρήσεις» με τη Skroutz Last Mile, να διεκπεραιώνει και την παράδοση παραγγελιών που έχουν γίνει σε ηλεκτρονικά καταστήματα εκτός του Skroutz Marketplace.
Στο πλαίσιο ανάπτυξης του δικτύου των smart lockers, πρόσφατα ξεκίνησε η λειτουργία Skroutz Points στα Ιωάννινα ενώ στο δίκτυο των Skroutz Points εντάχθηκε και η Τρίπολη. Επίσης, γίνεται επέκταση και σε Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία, σε συνεργασία με άλλους couriers.
«Για τη Skroutz η γρήγορη και αξιόπιστη διανομή είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και, τη μείωση της αβεβαιότητας του καταναλωτή. Η χρήση των smart lockers, των Skroutz Points εν προκειμένω, επιτρέπει να γίνονται οικονομίες κλίμακας, με τη μείωση του κόστους ανά παραγγελία, μειώνοντας παράλληλα, η Εταιρεία, το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα.
«Μόνο από τη χρήση των smart lockers, η Skroutz Last Mile, η εταιρεία διανομών του ομίλου Skroutz, κατάφερε το 2023 να μειώσει το κόστος, συνολικά, κατά 15%.», πρόσθεσε ο κ. Βαρβιτσιώτης.
Από το 2019 και μετά, η Skroutz λειτουργεί ως μία περισσότερο marketplace oriented πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, μέσω της Skroutz Last Mile αλλά και της εξαγορές της EveryPay, αλλά και με τις δικές της αποθήκες , στον Ασπρόπυργο.
Η Ελλάδα, λόγω των γεωγραφικών και δημογραφικών της χαρακτηριστικών, μπορεί να αποτελέσει εξαιρετικό επιχειρησιακό μοντέλο ανάπτυξης των logistics και των διανομών στο last mile, δηλαδή εντός των αστικών κέντρων και μέχρι τον καταναλωτή, επισήμανε ο κ. Βαρβιτσιώτης.
Στη Θεσσαλονίκη, στις διανομές στο last mile, αντιμετωπίζονται σημαντικά προβλήματα, όπως η αυξημένη κίνηση, που ευθύνεται για τη μεγάλη δυσκολία στην εκτέλεση δρομολογίων με πολλαπλές στάσεις, ειδικά στο κέντρο της πόλης. Έτσι, η Θεσσαλονίκη, παρότι αρκετά μικρότερη της Αθήνας σε μέγεθος, έχει μικρότερο ποσοστό επιτυχίας στην πρώτη προσπάθεια παράδοσης, με 86,6% , έναντι του 91% της Αθήνας.
Τα προβλήματα επιτείνονται επειδή η συντριπτική πλειονότητα των παραγγελιών που διανέμονται στη Θεσσαλονίκη, το 82% των παραγγελιών, έρχονται από σημεία εκτός Θεσσαλονίκης.
«Η μείωση της αβεβαιότητας στον καταναλωτή και η ταχύτητα στη διανομή είναι πολύ σημαντική, ειδικά όταν πρόκειται να κάνει αγορές σε περιόδους που ο χρόνος παράδοσης είναι πιο κρίσιμος, όπως σε μεγάλες γιορτές» επισήμανε ο κ. Βαρβιτσιώτης και πρόσθεσε:
«Όταν η πλατφόρμα δίνει χρόνο παράδοσης 4 ημέρες, οι 6 στους 10 ενδιαφερόμενους προχωράνε σε αγορά. Στις περιπτώσεις που η παράδοση, γίνεται σε 1 ημέρα, το 85% των ενδιαφερομένων, κάνει την αγορά, κάτι που έχει τεράστια επίπτωση στην βιωσιμότητα και την κερδοφορία της Skroutz.
«Eπιδιώκουμε συνεπώς, να φέρουμε τον καταναλωτή, κοντά στο πλησιέστερο σε αυτόν κατάστημα το οποίο και προτείνουμε, γιατί αυτό θα του δώσει πιο γρήγορη παράδοση όταν παράλληλα είναι οικονομικότερο για εμάς, βελτιστοποιώντας, επίσης, την εύρυθμη λειτουργία των επιχειρησιακών μας διαδικασιών. Έτσι δίνουμε προτεραιότητα στο πιο κοντινό δρομολόγιο, το Θεσσαλονίκη- Θεσσαλονίκη, το Κρήτη – Κρήτη κοκ».
Οι λόγοι που ο Όμιλος επενδύει στα Skroutz Points, είναι τρεις: 1) Aρέσουν πάρα πολύ στους καταναλωτές και τα προτείνουν στους φίλους τους, αντί του home delivery. 2) Πάνω από το 70% αυτών που παραλαμβάνουν τις αγορές τους, από locker, επιμένουν σε αυτό τον τρόπο παραλαβής (retention rate). 3) Tα lockers έχουν πολύ μεγαλύτερη επιτυχία στην παράδοση, απ’ ότι η διανομή στο σπίτι και συγκεκριμένα, έχουν 98% επιτυχία, έναντι 90% του home delivery, που στη Θεσσαλονίκη είναι 86% στο home delivery.
O oδηγός της Skroutz Last Mile, κάνει 7,5 παραδόσεις την ώρα όταν παραδίδει σε locker , αλλά λιγότερες από 5, όταν γίνονται παραδόσεις σε σπίτι. Με τα smart lockers, παραδίδονται πολύ περισσότερα πακέτα σε λιγότερες διαδρομές, σημαντικό για τη λειτουργία της Εταιρείας, η αποδοτικότητα της οποίας βελτιώνεται κατά 50%.