Είναι ένας από τους έξι «Άντρες με τα όλα τους»! Δεν είναι έτσι μόνο στη σκηνή αλλά και τη ζωή, λέει στη «ΜτΚ» ο Σωτήρης Καλυβάτσης. «Αισθάνομαι μια χαρά. Έχω φουλ αυτοπεποίθηση, νιώθω δυνατός και έτοιμος να προσφέρω στους γύρω ό,τι καλύτερο μπορώ».
«Έχουμε ανάγκη από ανθρώπους σίγουρους για τον εαυτό τους. Γιατί τόση ανασφάλεια γύρω μας;», τον ρωτώ. «Όλα βοηθάνε ώστε να χάνουμε την αυτοπεποίθησή μας. Και η κοινωνικοπολιτική κατάσταση και τα social media. Γενικά έχω την αίσθηση ότι ως ανθρωπότητα βρισκόμαστε σε μία μεταβατική περίοδο, η οποία μαζί με την τεχνολογία που τρέχει σαν τρελή δεν μας αφήνει να φιλτράρουμε όλα αυτά που συμβαίνουν μέσα στο κεφάλι μας.
Το αποτέλεσμα είναι να είμαστε όλοι λίγο-πολύ χαμένοι. Δεν ξέρεις από πού θα σου έρθει τι, πώς θα το αντιμετωπίσεις. Έχουμε θεματάκια αλλά τι να κάνουμε; Θα τα ξεπεράσουμε, αφού έτυχαν τώρα στη δική μας την παρτίδα. Επίσης, η τεχνολογία και εμείς συμβάλαμε με τον τρόπο ζωής μας στην ανισορροπία της φύσης, που κάνει τον κύκλο της και μας φέρνει διάφορα. Αλλά βλέπουμε ότι ο άνθρωπος δεν ασχολείται με αυτό. Το πιο φυσικό θα ήταν να βάλουμε όλες τις δυνάμεις μας για να μπορέσουμε να προσαρμοστούμε στις αλλαγές της φύσης. Αντιθέτως, ασχολούμαστε με τα δικά μας τεχνολογικά που αλλάζουν και αυτό μας κάνει άλλη μια φορά να ζούμε παρά φύση όχι κατά φύση. Όσο θα εξακολουθούμε να είμαστε έτσι θα έχουμε τα θέματά μας».
Στην κωμωδία των Stephen Sinclair και Anthony McCarten που σκηνοθετεί η Θέμις Μαρσέλλου ο γνωστός ηθοποιός υποδύεται τον έναν από τους εντελώς διαφορετικούς μεταξύ τους ήρωες που στην εποχή της πανδημίας, των οικονομικών δυσκολιών και της ενεργειακής κρίσης έχουν μείνει άνεργοι. Πάνω στην απελπισία τους και μέσα από κωμικοτραγικές καταστάσεις, αποφασίζουν να κάνουν όλοι μαζί ένα σόου με στριπτίζ, για να μπορέσουν να βγάλουν χρήματα και να σώσουν ό,τι προλαβαίνουν από τις ζωές τις δικές τους και των οικογενειών τους. Μόνο που κανείς τους δεν ξέρει να χορεύει...
«Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πρωταγωνιστές είναι μάλλον γνωστά σε όλους και έτσι οι θεατές πολύ εύκολα ταυτίζονται. Αυτό μας οδηγεί στο να περνάμε όλοι πάρα πολύ καλά. Δηλαδή ο κόσμος το παρακολουθεί, βρίσκει κομμάτια από τον εαυτό του, από την οικογένειά τους, από γνωστούς, από φίλους. Υπάρχουν πολλά ευαίσθητα μηνύματα που μας αγγίζουν όλους. Για παράδειγμα, το ένα ζευγάρι είναι στα χωρίσματα και έχουν ένα παιδί που το έχουν κάνει μπαλάκι.
Οι υπόλοιποι μένουμε άνεργοι και στην οικογένειά μας με τους συντρόφους μας δημιουργούνται απλά καθημερινά προβλήματα τα οποία όλοι μπορούμε να τα αντιληφθούμε και να τα νιώσουμε. Ουσιαστικά όλο αυτό είναι τόσο προσιτό και τόσο γνωστό σαν να παρακολουθούμε τη ζωή μας. Και επειδή στο τέλος τα καταφέρνουμε, όλο αυτό δημιουργεί στον κόσμο μία τεράστια χαρά. Δηλαδή, παρασύρονται μέσα στο έργο και στο τέλος είναι όλοι όρθιοι και συμμετέχουν στο χορευτικό δηλαδή αν μπορούσαν θα άρχισαν να ξεντύνονται και αυτοί», λέει και γελάμε.
«Έχω βαρεθεί να μιλάω για τον Κανάκη»
Γέννημα θρέμμα Θεσσαλονικιός επιστρέφει πάντα στην πόλη που μεγάλωσε. «Επειδή δεν είμαι και συνέχεια εδώ απολαμβάνω να βλέπω τη μανούλα, την αδελφή μου, τους πολλούς φίλους. Τους ανθρώπους δε από την παράσταση και τους συναδέλφους χαίρομαι πάρα πολύ που τους γυρνάω, με ρωτάνε πού να πάμε, τι να φάμε, τι να πιούμε. Όλο αυτό μου προκαλεί ευτυχία», τονίζει.
Τον γυρίζω πολλά χρόνια πίσω, όταν έγινε γνωστός από τη θρυλική εκπομπή «Κομφούζιο», που παρουσίαζαν μαζί με τους Αντώνη Κανάκη και Αντώνη Παραρά ενώ, αργότερα, χωρίς τον τελευταίο που έφυγε νωρίς, συνέχισαν με τους ΑΜΑΝ.
«Ωραία είναι να νοσταλγούμε ίσως κάποιες εποχές και κάποιες καταστάσεις, αλλά από την άλλη πλευρά η ζωή μας προχωράει, τα πράγματα εξελίσσονται και σίγουρα δεν μπορούν να ξανάρθουν με όλες τις συνθήκες αυτά που έχουμε βιώσει παλαιότερα. Δηλαδή και να προσπαθήσουμε να κάνουμε πράγματα όπως τα κάναμε τότε, τώρα οι μισοί μάλλον δεν θα μας καταλαβαίνουν. Έχουμε αλλάξει. Τότε ήταν ωραία, αλλά τα κρατάω όλα μέσα μου ως εμπειρίες ζωής και προχωράω με αυτά μπροστά. Θέλω να πηγαίνω στα επόμενα και να δημιουργώ και πάλι ευχάριστες αναμνήσεις και για τον εαυτό μου και για τους υπόλοιπους ανθρώπους», επισημαίνει.
Ωστόσο, μένοντας για λίγο στο παρελθόν σημειώνει ότι ο Αντώνης Παραράς θα μπορούσε σήμερα, αν ζούσε, να είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο σε διάφορους τομείς. «Ήταν ένας πολύ ιδιαίτερος άνθρωπος με πολλές γνώσεις, με πάρα πολύ καλά ελληνικά, με έναν πολύ ξέχωρο χαρακτήρα που είμαι σίγουρος ότι θα ήταν πολύ σημαντική η παρουσία του στην πορεία των χρόνων για τα ελληνικά δρώμενα. Όσοι είχαν τη χαρά και την τύχη να τον γνωρίσουν μπορούν να το καταλάβουν αυτό, ειδικά οι άνθρωποι που ήμασταν στη ΧΑΝ και στις κατασκηνώσεις της. Τα παιδιά που περάσαμε παρέα το ξέρουν πολύ καλά αυτό».
Τον ρωτάω με αυτή την αφορμή αν έχει βαρεθεί να μιλάει για τη διακοπή της συνεργασίας με τον Αντώνη Κανάκη. «Έχω βαρεθεί, ναι. Μα δεν έχει και κάποιο νόημα, τα έχουμε πει αυτά τα πράγματα έτσι και αλλιώς. Σε όλες τις δουλειές και όλες τις σχέσεις κάποια στιγμή προχωράμε. Είμαστε άνθρωποι και οι άνθρωποι χωρίζουν, ξανασυνεργάζονται, ξαναβρίσκονται ή μπορεί να μην ξαναβρεθούν ποτέ. Έτσι είναι η ζωή. Με τον Αντώνη συνέβη κάτι ανάλογο. Κάποια στιγμή άλλαξαν τα θέλω μας, οπότε προχώρησε ο καθένας τον δρόμο του και όλα καλά. Δεν υπάρχει δηλαδή και κάτι άλλο να πούμε».
Έτσι, συνεχίζει εδώ και χρόνια τη σχέση του με την τηλεόραση μέσα από άλλους τρόπους, τώρα παρουσιάζοντας την εκπομπή «Θα φας καλά» που έχει αντικείμενο τη μαγειρική και είναι ενταγμένη στο πρόγραμμα του Action 24. «Ασχολούμουν από μικρός με τη μαγειρική και μέσα από τις κατασκηνώσεις και επειδή παρακολουθούσα τη μητέρα μου που ήταν χρυσοχέρα. Επειδή εκείνη δούλευε, μεγαλώνοντας ήμουν εγώ που έμπαινα στην κουζίνα. Είναι μεγάλη χαρά για εμένα προσωπικά να φτιάχνω κάτι για την παρέα, για τη σύντροφό μου και να το απολαμβάνουν. Οπότε είναι και λίγο ψυχοθεραπεία. Περνάω καλά δηλαδή και χαίρομαι όταν μαγειρεύω».
Τέλος, για τις γιορτές εύχεται υγεία, ισορροπία και «να κάνουμε πράγματα τα οποία μας κάνουν να είμαστε χαρούμενοι και ευτυχισμένοι».
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
«Άντρες με τα όλα τους!»
Θέατρο Αριστοτέλειον έως 7 Ιανουαρίου
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 24.12.2023