Ο Στέφανος Παραστατίδης, βουλευτής Κιλκίς και υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Παιδείας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής σε δήλωσή του, με αφορμή το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, υπό τον τίτλο «Ενισχύεται πράγματι το δημόσιο πανεπιστήμιο; Ναι ή όχι;» ασκεί κριτική στην κυβέρνηση της ΝΔ για «λανθασμένες και ανεφάρμοστες» αλλαγές στην προηγούμενη τετραετία οι οποίες, όπως σημειώνει δεν συνιστούν «μεγάλη μεταρρύθμιση στον πολύπαθο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».
Ο κ. Παραστατίδης αναφέρει ότι «σε οποιαδήποτε σύγχρονη ευρωπαϊκή δημοκρατία, μία μεγάλη μεταρρύθμιση στον τομέα της παιδείας απαιτεί εξαντλητικό διάλογο, που θα περιλαμβάνει τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου, το σύνολο των stake-holders της παιδείας (εκπαιδευτικό προσωπικό, γονείς, φοιτητές, μαθητές κ.τ.λ.) και την κοινωνία (δημόσιος διάλογος, διαβούλευση).
Μια τέτοια μεταρρύθμιση είναι βαθιά πολιτικό ζήτημα, όχι τεχνικό ή νομικό. Ζητούμενο για μία μεγάλη μεταρρύθμιση στο χώρο της παιδείας δεν μπορεί να είναι το "προσπέρασμα" των συνταγματικών προβλέψεων και του αναγκαίου και σε βάθος πολιτικού και επιστημονικού διαλόγου, αλλά η μέγιστη δυνατή πολιτική και κοινωνική συναίνεση και η υπεράσπισή της από το πολιτικό σύστημα σε χρονικό ορίζοντα, που θα ξεπερνά αυτόν της μιας κυβερνητικής θητείας. Εξάλλου, κάθε μεγάλη μεταρρύθμιση απαιτεί χρόνια για να τεθεί σε πλήρη εφαρμογή και να αποδώσει».
Προσθέτει, μεταξύ άλλων, ότι «η κυβέρνηση της ΝΔ αποφάσισε να πορευθεί, σε ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα, χωρίς εθνικό διάλογο με τα υπόλοιπα κόμματα και να εκβιάσει συναινέσεις, προσχωρώντας σε επιμέρους θέσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης, όπως για παράδειγμα η θέση μας για μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια. Μάλιστα, ο κ. Μητσοτάκης μας κάλεσε να μετρηθούμε, δια αυτής της οδού που επέλεξε, ποιος είναι προοδευτικός και ποιος όχι. Εκτιμώ πως η απάντηση σε αυτό έχει ήδη δοθεί.
Η απάντηση στον διάλογο με την κοινωνία έχει επίσης δοθεί. Εξαντλήθηκε σε ένα non-paper που διαμοιράστηκε στα ΜΜΕ, με 19 ερωταπαντήσεις για να μηρυκάσουμε με οργανωμένο τρόπο τις θέσεις της κυβέρνησης, μεταφέροντας υφιστάμενους ήδη πόρους σε έναν "τιμοκατάλογο" με τα ποσά που υποτίθεται θα "μοιράσει", εν είδει ΑΕΙ-pass στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».
«Ωστόσο, μέσα σε όλη αυτήν την ταχυδακτυλουργία της επικοινωνίας, υπάρχει μία απάντηση που δεν έχει δοθεί. Και είναι αυτή που ενδιαφέρει πραγματικά τη χώρα και τους πολίτες της: Ενισχύει αυτή η μεταρρύθμιση το δημόσιο πανεπιστήμιο;» υπογραμμίζει ο Σ. Παραστατίδης και καταλήγει στη δήλωσή του:
«Αυτό είναι το κυρίαρχο ερώτημα και το ύψιστο κριτήριο με βάση το οποίο θα μετρηθούμε και θα κριθούμε όλοι στον δημόσιο διάλογο. Και αυτό το ερώτημα δεν μπορεί να το αποφύγει ούτε ο κ. Μητσοτάκης ούτε ο κ. Πιερρακάκης. Διότι είναι ένα ερώτημα, που δεν το θέσαμε μονάχα εμείς. Το έθεσε η ίδια η κυβέρνηση.
Αυτό είναι το κομβικό ερώτημα, στο οποίο θα κληθεί να απαντήσει η κυβέρνηση σε κάθε πτυχή αυτού του νομοσχεδίου. Αυτή είναι και η δική μας ευθύνη ως αντιπολίτευση: να περιγράψουμε όλες εκείνες τις μεγάλες αλλαγές, που χρειάζεται το δημόσιο πανεπιστήμιο για να γίνει ισχυρό, ανταγωνιστικό, διαφανές, αξιοκρατικό, δίκαιο, ένα πραγματικό όχημα ανοδικής κοινωνικής κινητικότητας για τα παιδιά, που πραγματικά το χρειάζονται. Και σε αυτό το πλαίσιο θα επιμείνουμε, με συγκεκριμένες προτάσεις και αυστηρές απαιτήσεις προς την κυβέρνηση. Ραντεβού, λοιπόν, στο γήπεδο της πολιτικής».