Στα δημόσια έργα και ειδικότερα σε αυτά που υλοποιούνται στη Β. Ελλάδα έδωσε έμφαση κατά την παρουσία του στο 4ο TFTD ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας.
Ο υπουργός που βρέθηκε στο πάνελ του 4ου Thessaloniki Future Thinking Dialogues - Urban Resilience for Future-Ready Cities, μαζί με την πρόεδρο του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος Λουκία Σαράντη και τον Αντιπρόεδρο του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητήριου το οποίο είναι και ο διοργανωτής του συνεδρίου, Ιωάννη Δ. Σαρακάκη, αρχικά αναφέρθηκε στο παράδειγμα των αεροδρομίων και ιδιαίτερα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.
Ο υπουργός εξήρε την επιτυχημένη
προσπάθεια της κυβέρνησης να αναδείξει
και να εξελίξει τις υποδομές του
αεροδρομίου, την ώρα που παρόμοια έργα
σε άλλα αεροδρόμια είναι τώρα προς
υλοποίηση με την ένταξη τους στο ταμείο
ανάκαμψης.
Για το μετρό ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε πως το επόμενο Σάββατο παίρνει σάρκα και οστά και μέχρι τέλος του 2025 ολοκληρώνεται και η επέκταση στην Καλαμαριά αλλά και πέρα απ αυτή (μέχρι τη Μίκρα). Ο υπουργός είπε πως 18 σταθμοί σε ενάμιση χρόνο είναι ένα καλό ποσοστό και «δίνει κάτι στους πολίτες» μετά από πολλά χρόνια. Για τα συστήματα ασφαλείας είπε πως είναι τα πλέον σύγχρονα σε όλη την Ευρώπη και τόνισε πως το μετρό της πόλης είναι ασφαλές.
Προαστιακός,
FlyOver και Εγνατία
Οδός τα επόμενα έργα που υλοποιούνται
Στα εμβληματικά έργα της πόλης ο Υπουργός πρόσθεσε και τον προαστιακό, ενώ για το FlyOver, υποσχέθηκε πως παρά την καχυποψία των πολιτών λόγω των καθυστερήσεων του μετρό, το 2027 θα έχει παραδωθεί. Παράλληλα για την Εγνατία Οδό τόνισε πως είναι ένα έργο που χρειάζεται συντήρηση και είπε πως το πρώτο τρίμηνο του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί η παραχώρηση της από την Εγνατία ΑΕ στην ανάδοχο εταιρεία ιδιωτικού δικαίου, η οποία θα αναλάβει τη συντήρηση του έργου.
Τέλος,
για τα αστικά λεωφορεία ο κ. Σταϊκούρας
επανέλαβε πως ο στόλος του ΟΑΣΘ έχει
ανανεωθεί κατά 50% και
πως σήμερα παραδόθηκαν
άλλα 15 λεωφορεία.
«Έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για τη σύνδεση του έκτου προβλήτα με τον προαστιακό σιδηρόδρομο»
Για
τη διασύνδεση των λιμένων με το
σιδηρόδρομο, ο κ. Σταϊκούρας, ανέφερε
πως τον Ιούλιο του 2024, για
πρώτη φορά αντλήθηκαν
σημαντικοί
πόροι για
να επιτευχθεί
η αναβαθμισμένη
σύνδεση τους. «Έχουμε
ούτως ή άλλως εξασφαλισμένη χρηματοδότηση
για τη σύνδεση του έκτου προβλήτα με
τον προαστιακό σιδηρόδρομο. Έχουμε ήδη
την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα
Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, εξαιρετικά
σημαντικό έργο, γιατί προσδοκούμε με
αυτόν τον τρόπο να συμμετάσχουμε σε
έναν από τους δύο ευρωπαϊκούς διαδρόμους
“Ανατολική Μεσόγειος” και “Δυτικά
Βαλκάνια”. Είναι η δίοδος για
Σκόπια-Βελιγράδι», σημείωσε.
Ένα δισ. τα έργα διασύνδεσης λιμένων – σιδηροδρόμων μέχρι στιγμής
Παράλληλα ο
υπουργός θύμισε πως εξασφαλίστηκε
χρηματοδότηση και έγινε διαγωνισμός
για τη σύνδεση Τοξότες-Καρβάλη, δηλαδή
τη σύνδεση του λιμένα της Καβάλας με το
σιδηρόδρομο αλλά και την καλύτερη
σύνδεση του σιδηροδρομικού άξονα
Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και τμήμα του
Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο.
«Επί του
παρόντος έχουμε τις αναγκαίες
χρηματοδοτήσεις. Αυτά όλα αθροίζουν
περίπου στο ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
Προσδοκία μας είναι και προς αυτή την
κατεύθυνση εργαζόμαστε, να θέσουμε μια
καινούργια πρόταση με βάση την οποία
θα συνεχίσουμε τα έργα μας», τόνισε
ολοκληρώνοτνας ο κ. Σταϊκούρας.
Σε
δεύτερο χρόνο ο υππυργός υποδομών
ανεφερε πως το νέο έτος θα
τρέξουν 8 έργα σιδηροδρομικά και οδικά
στη κεντρική Ελλάδα και
θα κοστίσουν 1,4 δις.
ευρώ, κονδύλια, που ήρθαν
από το ταμείο
ανάκαμψης και από άλλους πόρους. «Στόχος
η ανάπτυξη του οδικού δικτύου και μείωση
των ατυχημάτων ειδικά των δικύκλων»,
σημείωσε ο υπουργός.
Για τα πανεπιστήμια ο κ. Σταίκούρας τόνισε πως οι συνθήκες διδασκαλίας είναι υποδεέστερες του εξωτερικού και εκεί πρέπει η πολιτεία να επενδύσει.