ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σταύρος Καλαφάτης στη «ΜτΚ»: Δε διεκδικούμε το αλάθητο, αλλά ζητούμε ακόμη παραπάνω, ακόμα πιο γρήγορα

Νίκος Οικονόμου14 Ιουλίου 2024

Δεν διεκδικούμε το αλάθητο. Ζητούμε -το κάνει ο ίδιος ο πρωθυπουργός- ακόμη παραπάνω, ακόμα πιο γρήγορα» τονίζει ο Σταύρος Καλαφάτης.

Ο Γραμματέας της ΚΟ της ΝΔ σε συνέντευξή του στη «ΜτΚ» σημειώνει ότι στόχος τη κυβέρνησης είναι «να έχουμε μέχρι το 2027 μία άλλη πολύ καλύτερη καθημερινότητα για κάθε πολίτη όπου κι αν ζει».

Όσο για τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ σημειώνει ότι δεν μπορούν ούτε μόνοι τους να εμπνεύσουν, ούτε μαζί να πορευτούν. Συζητούν για όλα, αλλά εργάζονται για το τίποτα. Πεντέξι νοματαίοι στο ΠΑΣΟΚ κι άλλοι δύο-τρεις στον ΣΥΡΙΖΑ, αναβιώνουν την επιθεώρηση», λέει με νόημα…

Απαντώντας για το κυβερνητικό έργο στη Θεσσαλονίκη επισημαίνει ότι «μιλήσαμε πολλές φορές για το σχέδιο με τα 30 έργα που αλλάζουν την όψη και την προοπτική της Θεσσαλονίκης του 2030. Μπήκε σε εφαρμογή από την πρώτη θητεία της κυβέρνησής μας και προχωρά τώρα με εντατικούς ρυθμούς. Ό,τι είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης γίνεται στα χρονοδιαγράμματα που βάλαμε».

Κύριε Καλαφάτη, ας ξεκινήσουμε από τα ευρωπαϊκά. Μετά τις ευρωεκλογές, όπου η Ευρώπη κοίταξε προς τα δεξιά είχαμε δύο νίκες της Αριστεράς σε Βρετανία και Γαλλία. Πού βαδίζει η Γηραιά Ήπειρος;

Στη Βρετανία είχαμε συντριβή, μετά από 14 χρόνια, των συντηρητικών, ένα αποτέλεσμα αναμενόμενο για πολλούς λόγους, που δεν σημαίνει όμως στροφή στα αριστερά. Στη Γαλλία, μετά την αύξηση δυνάμεων που κατέγραψε η ακροδεξιά στον πρώτο γύρο των εκλογών, είχαμε μία εντυπωσιακή αντισυσπείρωση στο δεύτερο, που έδωσε περισσότερες έδρες, αλλά όχι αυτοδυναμία, στην Αριστερά. Κατέστη έτσι εξαιρετικά δύσκολος ο σχηματισμός βιώσιμης κυβέρνησης. Και αυτό -μία ενδεχόμενη ακυβερνησία δηλαδή- μπορεί να επιφυλάσσει σοβαρούς πολιτικούς κινδύνους. Η ακροδεξιά καιροφυλακτεί να εκμεταλλευτεί κάθε αδυναμία στη διακυβέρνηση της μεγάλης και φίλης χώρας. Γι’ αυτό, τα δύο επόμενα χρόνια θα είναι κρίσιμα τόσο για τη Γαλλία, όσο και για ολόκληρη την Ευρώπη.

Πάντως μία ενδεχόμενη κυβερνητική αστάθεια στη Γαλλία δε θα λειτουργήσει προωθητικά για τις αλλαγές που χρειάζονται να γίνουν και μάλιστα γρήγορα στην Ευρωπαϊκή Ένωση;

Μία Γαλλία ακυβέρνητη και πολιτικά αδύναμη είναι πρόβλημα για ολόκληρη την Ευρώπη. Μία Γαλλία στα χέρια αντιευρωπαϊκών δυνάμεων είναι πανευρωπαϊκή κρίση. Χρειάζεται σύνεση και διορατικότητα, έτσι ώστε πολίτες και πολιτικοί, όχι μόνο στη μεγάλη και φίλη χώρα, αλλά και γενικότερα στη γηραιά ήπειρό μας, να βάλουμε φρένο στα άκρα και να ανοίξουμε δρασκελιά για μία Ευρώπη πιο κοινωνική και πιο πολιτική. Με κοινές δράσεις απέναντι στην κλιματική κρίση, αλλαγές εκεί που χρειάζεται η ΚΑΠ, παρεμβάσεις απέναντι στην ακρίβεια, αυστηρή αλλά δίκαιη πολιτική στο μεταναστευτικό και -γιατί όχι;- μία κοινή αντιαεροπορική ασπίδα.

Την ίδια στιγμή στην Ελλάδα οι ευρωεκλογές προκάλεσαν τριγμούς και στα τρία μεγάλα κόμματα. Στον ΣΥΡΙΖΑ εσωτερικές αμφισβητήσεις για τον Στέφανο Κασσελάκη και στο ΠΑΣΟΚ πασαρέλα από 7 μέχρι στιγμής υποψηφίους προέδρους. Ποιο είναι το σχόλιό σας για τις εξελίξεις στην Κεντροαριστερά;

Ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ δεν μπορούν ούτε μόνοι τους να εμπνεύσουν, ούτε μαζί να πορευτούν. Συζητούν για όλα, αλλά εργάζονται για το τίποτα. Περιορίζονται στην επίδειξη ακροτήτων εναντίον της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού. Δεν μπορούν όμως να συνθέσουν εναλλακτική πρόταση, να προτείνουν λύσεις, να χαράξουν πορεία για τον τόπο, να καλλιεργήσουν ρεαλιστικές προσδοκίες. Πεντέξι νοματαίοι στο ΠΑΣΟΚ κι άλλοι δύο τρεις στον ΣΥΡΙΖΑ, αναβιώνουν την επιθεώρηση…

Και στη ΝΔ υπήρξαν όμως για πρώτη φορά επί προεδρίας Κυριάκου Μητσοτάκη εσωκομματικές φωνές κριτικής. Η συνεδρίαση της ΚΟ δεν ήταν και η πιο ήρεμη…

Τόσο ο πρόεδρος και πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, όσο και οι συνάδελφοι βουλευτές κινούμαστε στις ίδιες πατριωτικές και κοινωνικές ράγες. Όλοι θέλουμε -όπως κι αν το λέμε- μία Ελλάδα που γίνεται πιο ισχυρή οικονομικά, γεωπολιτικά και αμυντικά, αλλά και πιο συνεκτική κοινωνικά. Όλοι αναγνωρίζουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες -ιδίως μάλιστα οι πιο αδύναμοι- και ενώνουμε δυνάμεις για το καλύτερο αποτέλεσμα, το ταχύτερο δυνατό. Μπορεί να μην λέμε όλοι τα ίδια για όλα, αλλ’ ούτε στον ίδιο τόνο. Δεν έχουμε όμως διαφωνία στους άξονες, τις αρχές, τους στόχους της πολιτικής μας. Και ούτε βέβαια διεκδικούμε το αλάθητο. Ζητούμε -το κάνει ο ίδιος ο πρωθυπουργός- ακόμη παραπάνω, ακόμα πιο γρήγορα.

Και οι παρεμβάσεις του Αντώνη Σαμαρά και του Κώστα Καραμανλή, που άσκησαν κριτική στην κυβερνητική πολιτική;

Είναι πρώην πρόεδροι και πρώην πρωθυπουργοί.

Τι πρέπει να κάνει η κυβέρνηση το επόμενο διάστημα; Ποιος είναι ο οδικός χάρτης;

Στόχος είναι να έχουμε μέχρι το 2027 μία άλλη πολύ καλύτερη καθημερινότητα για κάθε πολίτη όπου κι αν ζει. Με καλύτερες συντάξεις και καλύτερους μισθούς στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα. Με περισσότερες και καλύτερες θέσεις εργασίας, ακόμη λιγότερη ανεργία. Με χαμηλότερες τιμές στα ράφια και την ενέργεια. Με ολοκλήρωση των δράσεων και των προσλήψεων που ξεκίνησαν στον χώρο της υγείας ώστε να βρίσκει πιο άμεσα καλύτερες υπηρεσίες ο καθένας μας. Με περισσότερη ασφάλεια στις γειτονιές μας, στους χώρους της δουλειάς, στους δρόμους. Με καλύτερες συγκοινωνίες στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Με επέκταση του ψηφιακού μετασχηματισμού ώστε να μπει παντού τέλος στα γκισέ και τις ουρές του Δημοσίου, την ταλαιπωρία και τις καθυστερήσεις. Με παραρτήματα ξένων μη κρατικών Πανεπιστημίων ώστε να μην φεύγουν τα παιδιά μας.

Και στη Θεσσαλονίκη; Τρέχει η κυβέρνηση ή πρέπει να ανεβάσει ρυθμούς;

Μιλήσαμε πολλές φορές κ. Οικονόμου για το σχέδιο με τα 30 έργα που αλλάζουν την όψη και την προοπτική της Θεσσαλονίκης του 2030. Μπήκε σε εφαρμογή από την πρώτη θητεία της κυβέρνησής μας και προχωρά τώρα με εντατικούς ρυθμούς. Ό,τι είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης γίνεται στα χρονοδιαγράμματα που βάλαμε. Σε κάθε περίπτωση, όμως, το 2024 είναι η χρονιά του Μετρό, του πιο όμορφου και σύγχρονου στην Ευρώπη. Γίνονται, εδώ και καιρό, δοκιμαστικά δρομολόγια, ενώ οι εργασίες για την επέκταση προς την Καλαμαριά αναμένεται να ολοκληρωθούν 6-8 μήνες μετά την παράδοση της βασικής γραμμής. Και βέβαια θα ακολουθήσουν οι μελέτες για τις επεκτάσεις προς τον Εύοσμο και το Κορδελιό, ενώ σχεδιάζεται η επέκταση προς Τούμπα και Χαριλάου. Θέλω όμως να επισημάνω ότι -παρά τα προβλήματα που προκαλεί η κατασκευή του- σπουδαίο έργο για την αποσυμφόρηση της πόλης θα είναι και το FlyOver. Σύμφωνα με όλες τις μελέτες είναι το μόνο έργο που, σε συνδυασμό με το Μετρό, μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικά στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στο κέντρο.

Κάποτε μερικοί στην πόλη γκρίνιαζαν για την «υποεκπροσώπηση» της Θεσσαλονίκης στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Σήμερα το κυβερνητικό σχήμα διαθέτει 4 υφυπουργούς και η ΝΔ μία αναπληρώτρια Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπο και εσάς ως Γραμματέα της ΚΟ. «Υπερεκπροσώπηση» ή θέλει και άλλο;

Πρώτ’ απ΄όλα, θέλω προσωπικά, για άλλη μία φορά, να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον πρόεδρό μας και πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη που με υπέδειξε στο κορυφαίο αυτό αξίωμα του κόμματός μας. Θέλω ακόμη να τονίσω ότι το ενδιαφέρον του πρωθυπουργού για την πόλη μας απεικονίζεται στο σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη του μέλλοντός μας. Και βέβαια δεν θα συμφωνήσω με όσους θέλουν να υπαγορεύουν κριτήρια για τη συγκρότηση της κυβέρνησης.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 14.07.2024

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.