Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού και την απάντηση του δήμου Θεσσαλονίκης στην ανακοίνωση της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, ο υπ. δήμαρχος της πόλης Στέλιος Αγγελούδης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Για μια πόλη όπως η Θεσσαλονίκη που ο Τουρισμός αποτελεί κεφάλαιο για την ανάπτυξή της, οι βιώσιμες υποδομές και ο πράσινος μετασχηματισμός ειναι μονόδρομος για μια νέου τύπου τουριστική προοπτική αλλά και ταυτόχρονα πρόκληση για την επόμενη δημοτική αρχή. Με αφορμή και την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού που τιμήσαμε την Τετάρτη, επισημαίνω πως για την τουριστική ανάπτυξη της πόλης θέτουμε τέσσερις στόχους που περιγράφονται αναλυτικά στο πρόγραμμα μας:
- · Την αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση του δημόσιου χώρου, τη βελτίωση της καθαριότητας, της ασφάλειας, της προσβασιμότητας και της κυκλοφορίας στην πόλη, την ανάδειξη των μνημείων και των κορυφαίων τοπόσημων της, την αξιοποίηση της θάλασσας.
- · Την ανάληψη πρωτοβουλιών για την ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού, με ενίσχυση θεσμών και υποδομών.
- · Την εδραίωση της θέσης της Θεσσαλονίκης, ως τουριστικού προορισμού διεθνούς ενδιαφέροντος για όλο το χρόνο.
- · Την υποστήριξη ενός ολοκληρωμένου σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης με στόχο την αρτιότερη δυνατή προβολή της πόλης.
Η δημοτική αρχή επέλεξε να ¨τιμήσει¨ την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού απαντώντας με μισές αλήθειες στην κραυγή αγωνίας της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης για την απουσία ενός στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης του Τουρισμού στη Θεσσαλονίκη και για την ανικανότητα της διοίκησης Ζέρβα να κάνει πράξη την ευταξία στην πόλη.
Στη μακροσκελή ανακοίνωση της αντιδημάρχου Τουρισμού δεν δίνεται καμία απάντηση στα μείζονα και κρίσιμα ζητήματα της βελτίωσης της εικόνας της πόλης που θέτουν οι ξενοδόχοι, όπως είναι η καθαριότητα, η ηχορύπανση, το κυκλοφοριακό και η έλλειψη επαρκών θέσεων στάθμευσης.
Προφανώς η αντιδήμαρχος Τουρισμού δε γνωρίζει τα πορίσματα της πρόσφατης ετήσιας έρευνας ικανοποίησης των επισκεπτών και απόδοσης των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης, όπου οι ίδιοι οι τουρίστες έβγαλαν κίτρινη κάρτα στη δημοτική αρχή για τις επιδόσεις της στους τομείς αρμοδιότητας της. Αντίθετα, ξενοδοχεία, εστίαση, διασκέδαση, πολιτιστικοί χώροι και συμπεριφορά των κατοίκων αξιολογούνται από τους επισκέπτες με πολύ υψηλές βαθμολογίες.
Ο κοινός στόχος, η ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος, η ανάδειξη της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού 365 μέρες το χρόνο, δεν θα έρθει ως μάννα εξ ουρανού. Απαιτεί απ’ όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να κάνουν πρώτα σωστά τη δουλειά τους».