Άμεση ενίσχυση της Τροχαίας για το κέντρο της πόλης και δημιουργία προσωρινού Τμήματος Τροχαίας Περιφερειακού προτείνει ο Στράτος Σιμόπουλος ενόψει της κατασκευής του FlyOver. «Είναι αλήθεια ότι στο θέμα της οργάνωσης του κυκλοφοριακού στην πόλη λόγω των έργων κατασκευής του FlyOver έπρεπε να πάμε πιο γρήγορα. Προλαβαίνουμε πάντως αρκεί να μη χαθούμε σε συνεχείς συνεδριάσεις και σε μελέτες», τονίζει σε συνέντευξή του στη «ΜτΚ» ο βουλευτής της ΝΔ στην Α’ Θεσσαλονίκης, ο οποίος ζητά κυκλοφοριακό συμμάζεμα παντού.
Κύριε Σιμόπουλε, αρκούν οι απομακρύνσεις 7 αξιωματικών και η διεξαγωγή εσωτερικής έρευνας στην ΕΛΑΣ για τη δολοφονία του oπαδού της ΑΕΚ; Στην αστυνομία γνώριζαν 14 ώρες πριν για την κάθοδο των Κροατών χούλιγκαν στην Αθήνα.
Φυσικά και δεν αρκούν και γι’ αυτό άλλωστε έχει διαταχθεί ΕΔΕ, ενώ υπάρχει εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο. Είναι απαράδεκτο και αδιανόητο η ΕΛΑΣ να έχει ενημερωθεί για την πορεία των χούλιγκαν από την Κροατία και να τους έχει υπό διακριτική παρακολούθηση. Υπάρχουν όμως σύμφωνα με την ανακοίνωση της αστυνομίας και Έλληνες συνεργοί. Πρέπει να ταυτοποιηθούν και αν ανάμεσά τους υπάρχουν συνδεσμίτες είναι αυτονόητο ότι πρέπει να ενισχυθεί ο νόμος 4908/22 που θεσπίστηκε μετά τη δολοφονία του Άλκη Καμπανού. Τέλος, είναι αστεία η απαίτηση της αντιπολίτευσης να παραιτηθεί ένας υπουργός με μόλις δεκαπέντε μέρες θητεία.
Τι φταίει και σε ζητήματα δημόσιας τάξης και ασφάλειας η χώρα μας βρίσκεται ακόμη τόσο πίσω σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο;
Τα τελευταία χρόνια η Ελληνική Αστυνομία έχει να επιδείξει σημαντικές επιτυχίες. Ορισμένες βέβαια φορές της δένουμε τα χέρια με πρόσχημα επικοινωνιακές ή ιδεολογικές αγκυλώσεις. Θυμίζω ότι η Ελληνική Αστυνομία πρωτοστάτησε στην αντιμετώπιση της υβριδικής επίθεσης που δεχθήκαμε στον Έβρο και αυτή είναι που εξιχνίασε δεκάδες εγκλήματα.
Πάντως γενικά η νέα θητεία της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν ξεκίνησε με το δεξί. Στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών καταγράφηκαν προβλήματα, είχαμε μία καρατόμηση υπουργού και τώρα η απόλυτη χαλαρότητα από τη μεριά της ΕΛΑΣ. Μήπως η καθαρή νίκη της ΝΔ δημιούργησε κλίμα και συνθήκες αλαζονείας;
Όλες οι κυβερνήσεις όπως έχει πει και ο πρώην πρωθυπουργός της Μεγάλης Βρετανίας Μακ Μίλαν έρχονται αντιμέτωπες με τα γεγονότα και κρίνονται από τον τρόπο αντιμετώπισής τους. Λογικό είναι, λοιπόν, στη νέα του θητεία ο Κυριάκος Μητσοτάκης να καλείται να διαχειριστεί γεγονότα σε ένα κράτος που θέλει επανίδρυση. Το ερώτημα είναι αν, δεδομένων των συνθηκών, τα αντιμετωπίζει σωστά. Ναι, απαντώ. Ακόμη και στις πυρκαγιές, μέσα σε ένα πρωτόγνωρο σε παγκόσμιο επίπεδο Ιούλιο, είχαμε την επιτυχή εκκένωση χωρίς νεκρό 20.000 κατοίκων και τουριστών στη Ρόδο. Δεν παραγνωρίζω ότι πλέον στο θέμα αυτό η πρόληψη πρέπει να προτεραιοποιηθεί σε σχέση με την καταστολή. Γενικά δε βλέπω χαλαρότητα ή αλαζονεία, αλλά και όταν παρατηρείται οι παρεμβάσεις του πρωθυπουργού είναι άμεσες.
Ποιος πρέπει να είναι ο βασικός στόχος της κυβέρνησης στη δεύτερη θητεία;
Προφανώς η επανασύσταση του κράτους με την ψηφιοποίησή του και η προτεραιότητα στους τομείς της υγείας, της παιδείας και της πρόνοιας. Ειδικά στο πρώτο πρέπει να φτάσουμε στο σημείο ώστε οποιοσδήποτε πολίτης σε οποιαδήποτε περιοχή της χώρας με οποιαδήποτε ασθένεια να μπορεί να έχει το υψηλότερο επίπεδο ιατρικών υπηρεσιών. Ταυτόχρονα η μείωση της ανεργίας πρέπει να συνεχιστεί, βασιζόμενη σε ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσεις με το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και την επενδυτική βαθμίδα να αποτελούν τους οδηγούς μας σε αυτήν την κατεύθυνση. Να τονίσω ότι ένα σημαντικό τμήμα των δανείων του Ταμείου Ανάκαμψης κατευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Βαρύ το πρόγραμμα και για τη Θεσσαλονίκη: το FlyOver θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στην κυκλοφορία. Μήπως δεν υπήρξε σωστή προετοιμασία για το έργο;
Δεν τίθεται θέμα σωστής προετοιμασίας για το έργο αυτό καθ’ εαυτό. Είναι αλήθεια όμως ότι στο θέμα της οργάνωσης του κυκλοφοριακού στην πόλη λόγω των έργων κατασκευής του έπρεπε να πάμε πιο γρήγορα. Προλαβαίνουμε πάντως αρκεί να μη χαθούμε σε συνεχείς συνεδριάσεις και σε μελέτες. Προτείνω άμεσα να ενισχυθεί η Τροχαία στην πόλη και να υπάρξει προσωρινά ένα Τμήμα Τροχαίας Περιφερειακού. Ταυτόχρονα όλες οι μεγάλες αρτηρίες πρέπει να μην έχουν παρκαρισμένα αυτοκίνητα, να υπάρχουν εναλλακτικές διαδρομές και κατάλληλη ρύθμιση των φαναριών. Έως το Σεπτέμβριο όλα πρέπει να είναι έτοιμα ώστε η πόλη να αποφύγει ένα κυκλοφοριακό έμφραγμα.
Και στα αυτοδιοικητικά της πόλης υπάρχουν θέματα λόγω και της πολυδιάσπασης του χώρου σας. Ήταν σωστή η απόφαση για τη στήριξη του Κωνσταντίνου Ζέρβα που φαίνεται ότι δεν κάνει πολύ… γκελ στον κόσμο της ΝΔ;
Το αν κάνει γκελ στον κόσμο, κύριε Οικονόμου, θα το κρίνουμε μετά τη δεύτερη Κυριακή των αυτοδιοικητικών εκλογών. Λόγω των πολλών υποψηφιοτήτων φυσικά κανείς δεν περιμένει να έχουμε δήμαρχο από την πρώτη Κυριακή. Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας με το κεντρώο προφίλ του μπορεί να είναι ο νικητής στο δεύτερο γύρο. Να σημειώσω επίσης ότι μόνο στους τρεις μεγάλους δήμους, δηλαδή σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πειραιά, η ΝΔ δείχνει με στήριξη την προτίμησή της.
Για τον κεντρικό δήμο υπάρχουν ήδη τρεις υποψήφιοι δήμαρχοι από τον χώρο της ΝΔ που δεν κάνουν πίσω, αν και το κόμμα ανακοίνωσε στήριξη στον Ζέρβα, ενώ προβεβλημένα μέλη της ΝΔ κατεβαίνουν με άλλα συνδυασμούς. Μήπως πρέπει να ληφθούν πειθαρχικά μέτρα και να σφίξουν τα λουριά;
Όχι, δεν πιστεύω στα πειθαρχικά μέτρα, ειδικά σε θέματα Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Είναι λογικό να βλέπουν με διαφορετικό τρόπο τα τοπικά θέματα διάφορα στελέχη. Εκείνο που προέχει κατά τη γνώμη μου είναι η ανάγκη η Θεσσαλονίκη να εκμεταλλευθεί τις υποδομές που δημιουργούνται και να αλλάξει όψη με καλές συγκοινωνίες και περισσότερο δημόσιο χώρο για τους κατοίκους της.
Τι να περιμένει η Θεσσαλονίκη από τη φετινή άνοδο του πρωθυπουργού για την 87η ΔΕΘ;
Συνηθίζεται κάθε πρωθυπουργός να φέρνει στη ΔΕΘ και κάποια «δώρα» για την πόλη. Δε γνωρίζω αν θα συνεχιστεί αυτή η συνήθεια και φέτος. Πάντως η επιτάχυνση των έργων που έχουν ήδη δρομολογηθεί θα είναι αρκετή για την πόλη. Υπερυψωμένη περιφερειακή, λειτουργία του μετρό, ανάπλαση της ΔΕΘ, νέα γήπεδα, δυτικός προαστικός και ανάπλαση στρατοπέδου Γκόνου είναι μερικά από αυτά. Παράλληλα η ανάταξη του ΟΑΣΘ και η ενσωμάτωση στη λειτουργία του των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων θα αποτελέσει μεγάλη ανακούφιση για τη πόλη.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 13.08.2023