ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μέσω ΣΔΙΤ οι οδικοί άξονες Θεσσαλονίκη-Εδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη (Φωτ.)

Νίκος Οικονόμου24 Απριλίου 2021

Την αναβάθμιση μέσω ΣΔΙΤ δύο σημαντικών οδικών αξόνων της Βόρειας Ελλάδας, του άξονα Θεσσαλονίκη - Έδεσσα και του άξονα Δράμα - Αμφίπολη, ανακοίνωσαν σήμερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο νέο κτίριο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. «Όταν μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις, μειώνονται και οι κοινωνικές», τόνισε ο πρωθυπουργός, επισημαίνοντας ότι και για την Έδεσσα και για τη Δράμα οι σύγχρονοι δρόμοι θα βοηθήσουν «έτσι ώστε να σπάσει η απομόνωση των δύο Περιφερειακών Ενοτήτων, οι οποίες είχαν μείνει πίσω ως προς το οδικό δίκτυο που τις συνέδεε με τη Θεσσαλονίκη και την Εγνατία Οδό.
Τα δύο αυτά έργα δείχνουν το ενδιαφέρον της κυβέρνησης, το ενδιαφέρον του υπουργείου για την περιφέρεια, αλλά και για τη συνολική οικονομική και κοινωνική πρόοδο», σημείωσε κατά την ομιλία του. 

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι τα δύο έργα θα έχουν σημαντικά κοινωνικοοικονομικά και αναπτυξιακά οφέλη για τις περιοχές, καθώς θα επιτευχθεί η ταχύτερη διασύνδεση των πρωτευουσών νομών και η δημιουργία συνεκτικής αλυσίδας για την απρόσκοπτη διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων με την υπόλοιπη Ευρώπη. 
Τόνισε δε ότι θα συμβάλλουν σημαντικά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας των μεταφορών μέσω της μείωσης των ατυχημάτων. «Η Έδεσσα αλλά και όλη η παραγωγική δύναμη της Πέλλας έρχονται πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη, η Αμφίπολη μισή ώρα πιο κοντά στη Δράμα. Κυρίως όμως οι δρόμοι αποκτούν πια ευρωπαϊκές προδιαγραφές, διευκολύνοντας χιλιάδες οδηγούς», σημείωσε ο πρωθυπουργός, τονίζοντας ότι η απόκτηση οδικών δικτύων γίνεται εναρμονισμένα με τις σύγχρονες απαιτήσεις και τους κανονισμούς συμβάλλοντας έτσι, μέσω της αναβάθμισης των υποδομών, στη δημιουργία περιφερειακής ανάπτυξης για τη χώρα.

 Επίσης θύμισε ότι η τελευταία προεκλογική ομιλία του πριν από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου ήταν στα Γιαννιτσά, όπου τότε είχε αναλάβει τη δέσμευση να ολοκληρωθεί η πολύπαθη σύνδεση μεταξύ Έδεσσας και Θεσσαλονίκης, έτσι ώστε να βγει επιτέλους η Πέλλα από την απομόνωση, ενώ έκανε λόγο γι μια δική του προεκλογική δέσμευση που υλοποιείται και μάλιστα εντός του χρονοδιαγράμματος που είχε ορίσει ο ίδιος στην ΔΕΘ του 2019. «Τα έργα που σας παρουσιάζουμε σήμερα αποτελούν μέρος ενός συνολικού σχεδίου για την Μακεδονία και την ευρύτερη περιοχή», ανέφερε από τη μεριά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. «Ενός σχεδίου με δύο ξεκάθαρους στόχους: Από τη μία πλευρά την ανάπτυξη. Σε βάθος χρόνου να φέρουμε την Θεσσαλονίκη, την Κεντρική Μακεδονία και την ευρύτερη περιοχή στο επίκεντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Σε μία νέα αναπτυξιακή πορεία με σύγχρονες υποδομές που μπορούν να τη βοηθήσουν να αναδείξει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα», τόνισε ο κ. Καραμανλής. «Ο δεύτερος στόχος είναι μια καλύτερη καθημερινότητα: Προβλήματα τόσων ετών δεν λύνονται από τη μία στιγμή στην άλλη, όμως οφείλουμε όλοι να δουλέψουμε σκληρά για να γίνει πιο ανθρώπινη καθημερινή ζωή των πολιτών. Ιδίως σε μια τέτοια δύσκολη συγκυρία αυτό κάνει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη», δήλωσε. 


Τζιτζικώστας: Από το 2013 παλεύει η Περιφέρεια για τον αυτοκινητόδρομο Έδεσσας - Θεσσαλονίκης

Για μία μεγάλη μέρα για τον τόπο μας έκανε λόγο ο κ. Τζιτζικώστας, καθώς όπως είπε το έργο αποτελούσε δίκαιο αίτημα δεκαετιών, όχι μόνο για την Κεντρική Μακεδονία αλλά για ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα. «Και το έργο θα ξεκινήσει να υλοποιείται χωρίς περισσότερες αναβολές, χωρίς άλλες καθυστερήσεις», τόνισε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας. 
Όπως επισήμανε η περιφέρεια από το 2013 παλεύει να συνδεθεί με αυτοκινητόδρομο η Έδεσσα με τη Θεσσαλονίκη, καθώς η Πέλλα είναι ο μόνος νομός της Κεντρικής Μακεδονίας που δε συνδέεται με τη Θεσσαλονίκη μέσω αυτοκινητόδρομου. Μάλιστα ο κ. Τζιτζικώστας σημείωσε με νόημα: «Ελπίζω όσοι βιάστηκαν να πουν ή πόνταραν ότι δε θα γίνει το έργο να είναι κι αυτοί χαρούμενοι σήμερα». Αναφορικά με το δρόμο Δράμα-Αμφίπολη ο κ. Τζιτζικώστας είπε ότι το τμήμα Σέρρες-Αμφίπολη έχει κατασκευαστεί ήδη από την περιφέρεια και με τη σύνδεση με τη Δράμα θα αναδειχθεί όπως πρέπει και το μοναδικό μακεδονικό μνημείο του Τύμβου Καστά. «Κάνουμε μεγάλα και σταθερά βήματα μπροστά, όσα δεν έγιναν εδώ και δεκαετίες στην περιοχή μας. Αλλάζουμε τον τόπο μας, κάνουμε καλύτερη την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των συμπολιτών μας. Δημιουργούμε ταυτόχρονα νέες ευκαιρίες και προοπτικές για ανάπτυξη, δίκαιη και βιώσιμη, που θα φτάσει σε κάθε πολίτη. Η πανδημία δεν μας σταμάτησε», κατέληξε ο κ. Τζιτζικώστας. «Η κατασκευή του νέου οδικού άξονα είναι ιδιαίτερα σημαντική, διότι θα αντικαταστήσει τον υπάρχοντα δρόμο, που είναι ανεπαρκής και φυσικά εγκυμονεί κινδύνους όσον αφορά την ασφάλεια τόσο οχημάτων όσο και πεζών», επισήμανε από τη μεριά του ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος. «Για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στον πυρήνα της πολιτικής μας, στον πυρήνα της προσπάθειάς μας να ενισχύσουμε την οικονομία και να στηρίξουμε την κοινωνία», σημείωσε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος παρουσίασε τα τεχνικά χαρακτηριστικά των έργων, προσθέτοντας ότι πρόκειται για «δύο έργα με ισχυρό αποτύπωμα στις μεταφορές, στον τουρισμό και στην οικονομία της ευρύτερης περιοχής». Να σημειωθεί ότι και για τα δύο έργα υπήρξε μελετητική ωριμότητα, αλλά δεν μπορούσαν μέχρι σήμερα να ενταχθούν σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, όπως επιχειρήθηκε με το Ταμείο Ανάκαμψης. Όπως σημείωσε ο κ. Καραμανλής μέσα στο καλοκαίρι θα προκηρυχθεί η πρώτη φάση του διαγωνισμού και μέχρι το φθινόπωρο θα επακολουθήσει η δημοπράτηση του έργου. Οπως είπε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, ΣΔΙΤ σημαίνει ότι τα έργα θα γίνουν στην ώρα τους και ο ανάδοχος θα έχει τη συντήρηση και λειτουργία για τα επόμενα 27 χρόνια.


























This page might use cookies if your analytics vendor requires them.