Την Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε Χριστουγεννιάτικη Συναυλία με τίτλο «Ματιά τις Μελωδίες της Ψυχής» στο Πνευματικό Κέντρο Γιαννιτσών.
Η εκδήλωση διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας και τον Δήμο Πέλλας και αποτέλεσε την πρώτη συμπεριληπτική συναυλία ειδικών και γενικών σχολείων, στο πνεύμα της ενταξιακής εκπαίδευσης και των ίσων ευκαιριών.
Μέσα στο κατάμεστο θέατρο περισσότεροι από 450 θεατές απόλαυσαν μελωδίες από Χριστουγεννιάτικα τραγούδια και κάλαντα με σύμπραξη της ορχήστρας του Μουσικού Σχολείου Γιαννιτσών με μαθητές με Σπαστική Τετραπληγία ή και Εγκεφαλική Παράλυση που έπαιξαν μουσική με τα μάτια με τη βοήθεια του μουσικού οργάνου EyeHarp.
Ιδιαίτερης σημασίας ήταν η συμμετοχή της Αλεξάνδρας Κερλίδου, της πρώτης Ελληνίδας μουσικού με σπαστική τετραπληγία που αξιοποίησε το μουσικό όργανο EyeHarp και ταξίδεψε από τη Μυτιλήνη για τη συναυλία.
Μαθητές από το Δημόσιο Ειδικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, το 37ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης, το 2ο Eιδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, το Μουσικό Σχολείο Γιαννιτσών, το Ε.Ε.Ε.ΕΚ Γιαννιτσών, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών και το Ειδικό Νηπιαγωγείο Γιαννιτσών κατέπληξαν τον κόσμο με την επιμονή, την σκληρή δουλειά και την προσπάθεια που κατέβαλαν, παρουσιάζοντας τόσο μουσικά κομμάτια όσο και θεατρικά δρώμενα και χορευτικά.
Ο δημιουργός του EyeHarp Δρ. Ζαχαρίας Βαμβακούσης επιμόρφωσε διαδικτυακά τους εκπαιδευτικούς των εν λόγω σχολικών μονάδων και τα μουσικά τους αποτελέσματα ήταν εκπληκτικά. Την παρουσίαση του ψηφιακού μουσικού οργάνου EyeHarp πραγματοποίησε η Πρέσβειρα του EyeHarp στους Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς στην Ελλάδα Δρ. Βαρσαμά Μαρία, ενώ την εκδήλωση συντόνισε και παρουσίασε η κα Στέλλα Ελληνίδου.
Τα παιδιά με σπαστική τετραπληγία βρήκαν πλέον πολύτιμο εργαλείο στην εκπαίδευση που μπορεί να τους ανοίξει νέους μουσικούς ορίζοντες, έναν νέο προορισμό. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας φιλοδοξεί να αγκαλιάσει όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες και να τους προσφέρει μια διαφορετική προσέγγιση μάθησης και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, που θα τους διευκολύνει να αισθάνονται ισότιμα μέλη.