Δεν υπάρχει κανένα έργο που να μη φέρνει αναστάτωση, επισήμανε σήμερα, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Status fm, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, για τις εργασίες του Flyover στη Θεσσαλονίκη.
Συμφωνώντας ότι σίγουρα υπάρχει μία αναστάτωση, ξεκαθάρισε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί σε 3,5 χρόνια, επισημαίνοντας πως αυτό που βλέπει τώρα ο κόσμος είναι οι πρόδρομες εργασίες, κάποιες από τις οποίες «τελείωσαν έναν μήνα νωρίτερα από το προβλεπόμενο».
«Το έργο θα κρατήσει 3,5 χρόνια, αυτό είναι ξεκάθαρο. Καμία σχέση με το Μετρό, οι πρόδρομες εργασίες προχωρούν πολύ γρήγορα. Ο κόσμος θα καταλάβει ότι γίνεται έργο όταν δει μπουλντόζες, να ρίχνουν μπετά. Το εργοτάξιο θα μεταφερθεί από την πλευρά του δάσους σε πλάτος δύο λωρίδων κυκλοφορίας... Δεν προβλέπεται να γίνουν άλλες καταλήψεις, εκτός από τη φάση των γεφυρών. Καμία κυκλοφορία δεν θα διακοπεί ποτέ σε κανέναν κόμβο. Ούτε η κυκλοφορία θα σταματήσει ούτε θα κλείσουν κόμβοι», ξεκαθάρισε ο κ. Ταχιάος, μιλώντας στον Status 107,7.
«Αυτό το οποίο θα αναθέσουμε τώρα με την Εγνατία Οδό, μόλις οριστικοποιηθεί το εργοτάξιο, είναι η λειτουργία της οδού, όχι η συντήρησή της: δηλαδή, θα υπάρχουν γερανοφόρα οχήματα ώστε αν χρειαστεί να απομακρυνθεί ένα αυτοκίνητο που κλείνει τον δρόμο στον Περιφερειακό και θα υπάρχουν και οχήματα που θα παρακολουθούν τον δρόμο», ανέφερε και πρόσθεσε ότι είναι ζήτημα το πού θα μπουν αυτά τα γερανοφόρα, ώστε να μην ενοχλούν την κυκλοφορία.
Σε ό,τι αφορά το αίτημα που διατυπώνεται από πολίτες για είσοδο των φορτηγών οχημάτων μετά τις 9 στην Περιφερειακή, ο υφυπουργός είπε ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, καθώς «για παράδειγμα φορτηγά που βγαίνουν από λατομεία ξεκινούν να κινούνται από τα ξημερώματα, δεν μπορείς να απαγορεύσεις κάτι τέτοιο».
Ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε ότι δεν είναι προαπαιτούμενο για ένα έργο μια κυκλοφοριακή μελέτη επιπτώσεων, «κάτι που αναφέρει και ο Σπύρος Βούγιας στο άρθρο του». Τόνισε ακόμη ότι κατανοεί την αγανάκτηση των πολιτών με την αναστάτωση της καθημερινότητάς τους, σημειώνοντας παράλληλα πως «αν δεν γινόταν το έργο, θα είχαμε αυτή την κατάσταση που βλέπουμε σήμερα σε 2-3 χρόνια». Ανέφερε, επίσης, ότι θα κοπεί μόνο το 0,27% του δάσους του Σέιχ Σου για να γίνει το Flyover και πως σε διαφορετική περίπτωση θα χρειαζόταν να κοπεί πολύ μεγαλύτερο τμήμα.
Απελευθερώνονται Βενιζέλου και Εγνατία
Η οδός Βενιζέλου και η οδός Εγνατία θα απελευθερωθούν έως τέλος του μήνα, δηλαδή σε πολύ λίγες ημέρες, τόνισε ο κ. Ταχιάος σχετικά με την κατάσταση των εργασιών για το Μετρό Θεσσαλονίκης. «Οι δύο πλατείες, η πλατεία Μπεζεστενίου και η πλατεία του Καραβάν Σαράι, θα μείνουν κατειλημμένες μέχρι να τελειώσουν οι εργασίες που οριστικοποιούν την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου», πρόσθεσε, σημειώνοντας ότι πρόκειται για εργασίες που πρέπει να γίνουν με πολύ προσοχή και επιμέλεια, από την Εφορεία Αρχαιοτήτων. Ζήτησε, δε, λίγη ακόμη υπομονή, τονίζοντας ότι έχει σκυροδετηθεί η πλάκα οροφής του πρώτου επιπέδου στην οδό Εγνατία, δηλαδή του επιπέδου των αρχαιοτήτων, και τις επόμενες μέρες θα ασφαλτοστρωθεί για να δοθεί στην κυκλοφορία.
Συμφώνησε με τον Σπ. Βούγια ότι θα πρέπει να μονοδρομηθεί ξανά η 26ης Οκτωβρίου, αλλά είπε ότι «δεν το πιστεύω, γιατί θα γίνει πάλι ένα απέραντο πάρκινγκ». Είπε, δε, ότι ο δήμος είναι αρμόδιος για την αμφιδρόμηση της Δωδεκανήσου. «Αν δεν γίνει, θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο να παρέμβουμε εμείς», σημείωσε και επισήμανε ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στη σηματοδότηση και στα έξυπνα φανάρια.
Ερωτηθείς για το θέμα του ποδηλατόδρομου στη λεωφόρο Νίκης, τόνισε: «Ας το συζητήσει η πόλη, εγώ δεν έχω άποψη. Να αναλάβει την ευθύνη του ο δήμος. Δεν εμπλεκόμαστε σε τέτοια θέματα, ας αποφασίσει ο δήμος τι πρέπει να γίνει».