Στις αρχές καλοκαιριού θα είναι έτοιμος ο Σταθμός Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ το Νοέμβριο θα τεθεί σε κανονική λειτουργία η βασική γραμμή και, 6-8 μήνες μετά, θα τεθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά.
Τα παραπάνω διαβεβαίωσαν από τη Θεσσαλονίκη ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος και ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του εργολάβου ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρος Εξάρχου.
Σήμερα, δημοσιογράφοι, είχαν την ευκαιρία, να κάνουν με driverless συρμό την πλήρη διαδρομή, από τη Νέα Ελβετία δυτικά, ως το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό ανατολικά, σε μόλις 17' λεπτά της ώρας, καθώς το υπερσύγχρονο αυτόματο τραίνο τρέχει με μέση ταχύτητα 50-55 χλμ.
Ο κάθε συρμός, μπορεί να μεταφέρει 450 άτομα, ενώ υπολογίζεται ότι την ώρα θα μετακινούνται με το Μετρό, 18.000 επιβάτες και, περί τις 300.000 ημερησίως.
Για τους επιβάτες, που θα ενημερώνονται φωνητικά για τη διαδρομή , τους σταθμούς και την πλευρά ανόδου - καθόδου σε πλατφόρμα, το Μετρό θα αποτελέσει τη μετάβαση σε μία νέα, σύγχρονη, Ευρωπαική εποχή.
Σταθμός Βενιζέλου, έτοιμος το καλοκαίρι
Στη διαδρομή προς το Ν.Σ.Σ., ο συρμός του Μετρό σταμάτησε στο Σταθμό Βενιζέλου, όπου βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες ολοκλήρωσης των έργων πολιτικού μηχανικού, με το συγκεκριμένο σταθμό να αποτελεί τη μοναδική εκκρεμότητα στο έργο της βασικής γραμμή.
Στη “Βενιζέλου” , έχουν εγκατασταθεί οι κυλιόμενες σκάλες, τοποθετούνται οι επενδύσεις με γρανίτες και ως τις αρχές καλοκαιριού, ο Σταθμός θα είναι απολύτως έτοιμος.
Όπως είπε ο κ. Ταχιάος, το ΥΠΟΜΕ και η Ελληνικό Μετρό ΑΕ, βρίσκονται κοντά στο να παρουσιάσουν το πρόγραμμα των επόμενων επεκτάσεων του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο δίνει προτεραιότητα στη Δυτική Επέκταση, ενώ σύντομα θα παρουσιασθούν και τα συμπεράσματα της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης.
Επεκτάσεις για Καλαμαριά και Δυτικά
Σε ό,τι αφορά στην Επέκταση προς Καλαμαριά ο Υφυπουργός είπε ότι για το συγκεκριμένο έργο υπάρχουν πέντε διαφορετικές εργολαβίες που πρέπει να συντονιστούν μεταξύ τους για να τελειώσει η Επέκταση. Υπολογίζεται σε ένα εύλογο χρόνο 6-8 μηνών, θα μπορούν και οι Καλαμαριώτες να κάνουν χρήση του Μετρό.
"Στόχος του ΥΠΟΜΕ, είναι η ολοκλήρωση του προγράμματος επεκτάσεων του Μετρό Θεσσαλονίκης. Για εμάς προτεραιότητα αποτελεί η Δυτική Θεσσαλονίκη. Έχει ολοκληρωθεί και είναι στη φάση παράδοσης ΜΑΜΘ. Συνεργαζόμαστε με την Ελληνικό Μετρό και στο επόμενο διάστημα θα παρουσιάσουμε στους φορείς της πόλης, το πως θα εξελιχθεί το Μετρό στα χρόνια που έρχονται. Στο δίκτυο της βασικής γραμμης υπάρχει ήδη η πρόβλεψη για την επέκταση προς την οδό Λαγκαδά, για εμάς αυτό αποτελεί μεγάλο στοίχημα, να ξεκινήσουμε αυτό το έργο. Θα προσπαθήσουμε στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα να έχουμε μελέτες, για να προχωρήσουμε και σε αυτό, καταλήγοντας στην τελικά χάραξη προς τα Δυτικά"
Εξάρχου: Απόλυτη προτεραιότητα στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Παίρνοντας το λόγο ο κ. Εξάρχου, τόνισε ότι "είναι σε πλήρη ανάπτυξη οι εργασίες από πλευράς του αναδόχου και τηρούμε την υπόσχεση που δώσαμε, να έχει το Μετρό Θεσσαλονίκης απόλυτη προτεραιότητα για την ΑΚΤΩΡ", προσθέτοντας ότι "δεν υπάρχει κανένα εμπόσιο αυτή τη στιγμή στην εκτέλεση του έργου και θεωρούμε ότι θα είναι έτοιμο για λειτουργία το Νοέμβριο του 2024".
Ταχιάος: To Fly Over θα παραδοθεί στην ώρα του
“Δηλώνω με βεβαιότητα ότι το Νοέμβριο θα έχουμε παραδώσει σε Η λειτουργία το Μετρό Θεσσαλονίκης. Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό στοίχημα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Δεν είναι στοίχημα που αφορά μόνο τη βελτίωση της ζωής της πόλης, αλλά θα αποτελέσει και μεγάλη καμπή για την αυτοπεποίθηση της πόλης, ώστε να μπορέσει να δει το μέλλον της διαφορετικά.
Η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη που μπορεί να ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία. Τα έργα που έχουμε ξεκινήσει, θα τελειώσουν. Καταλαβαίνω ότι εκτός από το Μετρό, υπάρχει μεγάλη συζήτηση στην πόλη και για Fly Over, σύμβαση που αφορά άλλους κατασκευαστές, αλλά και για εκείνο το έργο, η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι θα παραδοθεί στους προβλεπόμενους χρόνους”.
Δείτε τις δηλώσεις του Υφυπουργού μεταφορών και Υποδομών
Νωρίτερα το πρωί σήμερα, πραγματοποιήθηκε στις κεντρικές εγκαταστάσεις του Μετρο, σύσκεψη , στην οποία, πέραν των κυρίων Ταχιάου και Εξάρχου, μετείχαν ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, Νίκος Κουρέτας, ο κ. Τάσος Αρανίτης γεν. διευθυντής ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ο διευθυντής Μετρό Θεσσαλονίκης Μίλτος Μπούγαλης , και ο διευθυντής του αναδόχου για το Μετρό Θεσσαλονίκης, Σπύρος Καλαιτζής .