Πιο αναλυτικά οι διώξεις αφορούν τον πρώην πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ και δύο μέλη της επιτροπής αξιολόγησης του ΟΣΕ. Οι εν λόγω κατηγορούνται για τη μετάταξη του 59χρονου σταθμάρχη στον σταθμό της Λάρισας παρότι δεν πληρούσε τα κριτήρια του νόμου και στη βάρδια του οποίου συνέβη η φονική σύγκρουση της εμπορικής με την επιβατική αμαξοστοιχία.
Όπως μεταδίδει το larissanet τα δύο μέλη της επιτροπής αξιολόγησης του ΟΣΕ φέρεται να κατέθεσαν ότι την περίοδο της αξιολόγησης του υποψήφιου σταθμάρχη δεν υπήρχε ως κριτήριο το ηλικιακό όριο. Από την πλευρά του ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ κατέθεσε πως ενήργησε νόμιμα καθώς, όπως ισχυρίστηκε, απλώς επικύρωσε την εισήγηση της επιτροπής αξιολόγησης.
Να σημειωθεί ότι την Τρίτη 30 Μαΐου αναμένονται στη Λάρισα Ιταλοί εμπειρογνώμονες μετά από αίτημα του εφέτη ανακριτή, προκειμένου να εξετάσουν το καταγραφικό της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Πώς έγινε η μετάταξη
Πριν τη μετάταξη στη θέση του σταθμάρχη το καλοκαίρι του 2022, ο 59χρονος, ήταν τοποθετημένος στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, και από τον Μάρτιο του 2018 είχε καταταχθεί σε νέο κλάδο με ειδικότητα ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων.
Το 2022, ο ΟΣΕ, στο πλαίσιο του 1ου κύκλου κινητικότητας έτους 2022, υπέβαλε αίτημα στην Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας(ΚΕΚ), μεταξύ άλλων για την κάλυψη μιας θέσης σταθμάρχη ΔΕ με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στη Λάρισα, με μετάταξη. Το αίτημα για τη θέση αυτή περιελάβανε το περίγραμμα της θέσης εργασίας, καθώς επίσης και τα πρόσθετα απαιτούμενα τυπικά ή ουσιαστικά προσόντα του φορέα υποδοχής ήτοι, ο υπό μετάταξη υπάλληλος να χειρίζεται ηλεκτρονικό υπολογιστή και να έχει ηλικία έως και 48 έτη.
Τα παραπάνω προκύπτουν και από τα στοιχεία θέσεων του 1ου κύκλου κινητικότητας, που είναι δημοσιευμένα στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών apografi.gov.gr.
Ο 59χρονος τελικά υπέβαλε την αίτηση για μετάταξη στην παραπάνω θέση παρά το γεγονός ότι ξεπερνούσε κατά 10 περίπου χρόνια το ηλικιακό όριο των 48 ετών που είχε θέσει ο ΟΣΕ για την προς κάλυψη θέση. Η τριμελής επιτροπή στη συνεδρίαση της στις 13 Μάϊου του 2022 έκανε δεκτή την αίτηση, και με την απόφαση του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ, στις 14 Ιουνίου του 2022 ολοκληρώθηκε η μετάταξη του 59χρονου από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας κατηγορίας ΔΕ Διοικητικού στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων σε κενή Οργανική θέση του Κλάδου Κυκλοφορίας (ειδικότητας ΔΕ Σταθμαρχών).
«Από παραδρομή»
Στο έγγραφο του ΟΣΕ προς την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων σχετικά με το ηλικιακό όριο, αναφέρεται ότι «από παραδρομή τέθηκε στην αίτηση του ΟΣΕ προς την ΚΕΚ και ειδικότερα στο πεδίο «πρόσθετα ουσιαστικά προσόντα» το όριο ηλικίας των 48 » προσθέτοντας πως «δεν υφίσταται κανένα άλλο κανονιστικό πλαίσιο που να ορίζει όριο ηλικίας στις μετατάξεις» ενώ για την επιτροπή αναφέρει ότι: «η σύμφωνη γνώμη του Τριμελούς Οργάνου για τον Σταθμάρχη ΧΧΧ ήταν επαρκώς αιτιολογημένη, αφού προς τούτο αρκούσε η επίκληση της σύμφωνης γνώμης του φορέα προέλευσης, σε συνδυασμό με την πλήρωση των αντικειμενικών –τυπικών προϋποθέσεων μετάταξης και τη μη ύπαρξη κωλυμάτων».
Ο νέος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας
Στις 13 Μαϊου που συνεδρίασε η Επιτροπή δεν είχε εκδοθεί ο νέος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του ΟΣΕ ο οποίος ανέφερε ότι ο υπό μετάταξη υπάλληλος πρέπει να κατέχει τα απαιτούμενα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα για την θέση στην οποία μετατάσσεται, εκτός της ηλικίας.
Όπως αναφέρεται στο πόρισμα, η έναρξη ισχύος του Κανονισμού αρχίζει από την επομένη της δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ήτοι από 31-05-2022 (Υπουργική Απόφαση 157192/2022 – ΦΕΚ 2623/Β/30-5-2022).
Τη στιγμή λοιπόν που η Επιτροπή εξέταζε την αίτηση του 59χρονου όπως αναφέρει το πόρισμα, ίσχυε η γενική διάταξη του άρθρου 6 παρ 4 του ν. 4440/2016 που προβλέπει ότι δύναται ο φορέας υποδοχής στο αίτημα που υποβάλλει προς την ΚΕΚ να περιλαμβάνει και τυχόν πρόσθετα απαιτούμενα τυπικά ή ουσιαστικά προσόντα, κατά περίπτωση, στην περίπτωσή μας δε και το ανώτατο ηλικιακό όριο.
Τέλος, ο ΟΣΕ στην απάντηση του στην Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων αναφέρει ακόμα πως το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού είχε εγκρίνει τον παραπάνω νέο Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας τον Οκτώβριο του 2021. Ωστόσο όπως αναφέρεται στο πόρισμα ο Κανονισμός τίθεται σε ισχύ με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και όχι του ΔΣ του ΟΣΕ.
Πηγή: larissanet.gr