Τις πρώτες τους εκτιμήσεις για τη σιδηροδρομική τραγωδία θα παρουσιάσει σήμερα το πρωί η πενταμελής ανεξάρτητη επιτροπή διερεύνησης, αποτελούμενη από τεχνικούς συμβούλους που διορίστηκαν από οικογένειες θυμάτων του δυστυχήματος των Τεμπών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Alpha, η επιτροπή διαπίστωσε σειρά παραλείψεων στα αυτόματα συστήματα ασφαλείας, τις ραδιοεπικοινωνίες, αλλά και λανθασμένες ανθρώπινες ενέργειες.
Τέμπη: Έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ των σταθμών, κλοπές καλωδίων και ανύπαρκτος εξοπλισμός ETCS
«Αναμένουμε με πολύ μεγάλη αγωνία τα αποτελέσματα αυτά, για να δούμε, πέρα από τις ευθύνες του σταθμάρχη, αν τελικά υπήρχε η δυνατότητα να υπάρχουν και άλλες ασφαλιστικές δικλίδες με τις οποίες θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί το μοιραίο δυστύχημα», ανέφερε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Alpha η Μ. Χατζηκωνσταντίνου, δικηγόρος ενός από τους πολυτραυματίες.
Οι πραγματογνώμονες που έκαναν έρευνα στις καμένες αμαξοστοιχίες θα τονίσουν ότι δεν υπάρχει νομοθετική υποχρέωση για πυρασφάλεια στα τρένα, ενώ στα βαγόνια δεν υπήρχαν φωτιστικά ασφαλείας.
Ο πρώην πρόεδρος της Επιτροπής Παρακολούθησης του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας, σύμφωνα με τον τηλεοπτικό σταθμό, περιέγραψε ενώπιον του εφέτη ανακριτή σημαντικές ελλείψεις σε τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου όσον αφορά την ασφάλεια.
Συγκεκριμένα, ο Χρήστος Γκατσιούλης υποστήριξε ότι δεν υπήρχε επικοινωνία μεταξύ σταθμών, σε σημεία του δικτύου, ενώ είχαν κλαπεί καλώδια, δεν υπήρχε εξοπλισμός ETCS στα τρένα και έτσι δεν μπορούσαν να γίνουν δοκιμές και να τεθεί σε λειτουργία. Επιπλέον, παραβιάστηκαν οι προθεσμίες για τα έργα, χωρίς συγκεκριμένες μελέτες.
Τέμπη: Τρεις μηχανές των τρένων δεν έχουν καεί, παρά την πυρκαγιά
Παράλληλα, πληροφορίες από το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star κάνουν λόγο για τρία σημαντικά στοιχεία που προέκυψαν από την πρώτη αυτοψία στο σημείο της σύγκρουσης.
Σύμφωνα με τα πρώτα συμπεράσματα από την αυτοψία:
Σύμφωνα με τα πρώτα συμπεράσματα από την αυτοψία:
- τρεις μηχανές των τρένων δεν έχουν καεί, παρά την πυρκαγιά που προκλήθηκε. Eίναι κάτι που προκαλεί εντύπωση
- η θερμοκρασία που αναπτύχθηκε τα μοιραία πρώτα λεπτά μετά τη σύγκρουση ήταν 500 με 600 βαθμούς Κελσίου
- οι βλάβες στα κλειδιά στον πίνακα κυκλοφορίας δεν αποκαθίστανται αμέσως, όπως το κλειδί 101, που είναι χαλασμένο από τον περασμένο Νοέμβριο
«Έχουμε κάνει μια αυτοψία στον χώρο του ατυχήματος κι άλλη μία στον χώρο όπου φυλάσσονται τα συντρίμμια. Έχουμε και κάποιες αυτοψίες τις επόμενες μέρες που θα γίνουν στην Αθήνα κι έχουμε επίσης και πολλές εργαστηριακές δοκιμές. Αυτό που ψάχνουμε να βρούμε είναι τι ήταν η φωτιά που είδαμε στο βίντεο, από πού ξεκίνησε, τι έκαψε», είπε στο Star o πραγματογνώμονας Κώστας Λακαφώσης, ο οποίος ανήκει στην επιτροπή.