Σε… μέγα φιάσκο εξελίχθηκε για τους δημοσιογράφους της πόλης το περασμένο Σάββατο η πολυαναμενόμενη και περιβόητη Media Day της ταινίας «The Enforcer» με πρωταγωνιστές τους Αντόνιο Μπαντέρας και Κέιτ Μπόσγουορθ.
Ρεπόρτερς και φωτορεπόρτερς μετά από πρόσκληση του τμήματος επικοινωνίας της εταιρείας παραγωγής βρέθηκαν στον χώρο υπό πολύ δύσκολες καιρικές συνθήκες σε μεσημεριανές ώρες με πολύ υψηλές θερμοκρασίες για να εισπράξουν το… απόλυτο τίποτε!
Αφού μόλις μία ημέρα πριν προγραμματίστηκε το γεγονός και ειδοποιήθηκαν όλοι να παραβρεθούν και να συμπληρώσουν μια συγκεκριμένη φόρμα διαπίστευσης, όπου καθένας ανέφερε τι ακριβώς ήθελε από την παραγωγή, επέστρεψε αργά το βράδυ ένα απαντητικό μήνυμα για τις ώρες που όφειλαν να βρεθούν στον τόπο όπου πραγματοποιούνταν το γύρισμα, δηλαδή τη Γερμανική Σχολή Θεσσαλονίκης, έχοντας μάλιστα μαζί τους τις βεβαιώσεις εμβολιασμού τους.
Ωστόσο, δεν έλεγξε κανείς αν είχαν μαζί τους το έγγραφο αυτό, ενώ υποβλήθηκαν και σε ράπιντ τεστ για λόγους ασφαλείας.
Ως εδώ καλά και κατανοητά όλα…
Ο τραγέλαφος ξεκινάει από τη στιγμή που θέλησαν όλοι να τραβήξουν πλάνα και, ασφαλώς, να κάνουν συνεντεύξεις με ηθοποιούς, σκηνοθέτη ή παραγωγούς, όπως συμβαίνει σε όλες τις Media Day όλου του κόσμου.
Εκεί η απάντηση ήταν αρνητική από τον ξένο υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων που εκπροσωπεί την εταιρεία παραγωγής, ο οποίος επέτρεψε στους κάμεραμεν ή τους φωτογράφους να απαθανατίσουν μόνο σε απόσταση 300 περίπου μέτρων από το γύρισμα (προς τι τότε οι προφυλάξεις και τα ράπιντ τεστ;), στο οποίο όμως ο Μπαντέρας δεν εμφανίστηκε ποτέ (σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων δινόταν μια αόριστη απάντηση, άλλοτε ότι ήταν πριν εκεί και έφυγε και άλλοτε ότι είναι κάπου εκεί, χωρίς να προσδιορίζεται πού), ενώ το μόνο που μπορούσε να διακρίνει κανείς ήταν μικρά παιδιά ή άδειους χώρους.
Μάλιστα, χαρακτηριστική είναι η περίπτωση γνωστού φωτογράφου της πόλης, που συνεργάζεται με μεγάλο μέσο της Αθήνας, ο οποίος, μετά από αυτή τη συμπεριφορά, κόντεψε να… δείρει όπως μάθαμε τον αρμόδιο γιατί έβαλε το χέρι του μπροστά στον φακό του για να τον εμποδίσει να φωτογραφίσει.
Το αποτέλεσμα όλου αυτού του… χάους που επικράτησε; Να παραιτηθεί η Ελληνίδα υπεύθυνη Τύπου (με την οποία μπορούσαν όλοι οι συνάδελφοι να συνεννοηθούν άψογα), χωρίς καν να έχει συμπληρώσει 48ωρο στη θέση της, αφού η εταιρεία παραγωγής δεν σκέφτηκε καν από την αρχή να προσλάβει έναν Έλληνα για να συντονίζει έστω το δημοσιογραφικό κομμάτι.
Σίγουρα είναι η πρώτη φορά που τα… κινηματογραφικά νερά της Θεσσαλονίκης "ταράζονται" από μια χολιγουντιανή παραγωγή, ως εκ τούτου είναι προφανές ότι σε ένα παρθενικό εγχείρημα, μπορεί να γίνουν και λάθη.
Κανείς από εμάς δεν επικροτεί τις απόψεις όσων συμμερίζονται ότι μια τέτοια παραγωγή κάνει κακό στην πόλη, ούτε, προφανώς, επιρρίπτουμε τις ευθύνες στο Film Office της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, το οποίο κάνει ό,τι μπορεί για την παράλληλη ανάπτυξη τουριστικού και πολιτιστικού προϊόντος που θα έχει αφετηρία την ίδια τη Θεσσαλονίκη.
Από εκεί και πέρα όμως αδυνατούμε να κατανοήσουμε πώς μια μεγάλη εταιρεία κινηματογραφικής παραγωγής όπως η Millennium, μπορεί να εμπιστεύεται την επικοινωνία της σε τέτοιους ερασιτέχνες. Αυτό ίσως να είναι ενδεικτικό ολόκληρης της δομής και της συνολικής οργάνωσης της δουλειάς και σίγουρα δεν κάνει καλό ούτε στην ίδια την ταινία, ούτε και στους ανθρώπους που την πρεσβεύουν.
Ας αποτελέσουν τουλάχιστον αυτές οι πρακτικές ένα παράδειγμα προς αποφυγή για τις επόμενες φορές που στη Θεσσαλονίκη θα φιλοξενηθούν ανάλογων προδιαγραφών παραγωγές από την ίδια ή από άλλες εταιρείες…