ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: 87 και σήμερα για το μετρό - Δείτε τον σταθμό στην Αγίας Σοφίας (φωτ.)

Σοφία Χριστοφορίδου05 Σεπτεμβρίου 2024

«Είμαστε στην τελική ευθεία για την παράδοση της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, σε 87 ημέρες από σήμερα» τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας από το σταθμό Αγίας Σοφίας, όπου φιλοξενήθηκε η συνέντευξη τύπου που διοργάνωσε η ανάδοχος εταιρεία ΑΚΤΩΡ, παρουσία του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Αλέξανδρου Έξαρχου. Ο υπουργός δεν άνοιξε τα χαρτιά του ως προς το κόστος του ενιαίου εισιτηρίου, λέγοντας μόνο ότι θα είναι ανάλογο των παρεχόμενων υπηρεσιών της πιο σύγχρονης γραμμής μετρό και των 110 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων του ΟΑΣΘ.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου έκανε σαφές ότι η βασική γραμμή θα παραδοθεί προς χρήση στις 30 Νοεμβρίου, χωρίς αστερίσκους. Σήμερα έχει ολοκληρωθεί το 94,6% του έργου και το μόνο που απομένει είναι η ολοκλήρωση των δοκιμών των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων και του τροχαίου υλικού. Δοκιμές κάνουν και η ανάδοχος εταιρεία και η κοινοπραξία Thema που θα λειτουργήσει το μετρό (η οποία έχει τον πλήρη έλεγχο για 8 ώρες την ημέρα) και είναι υπό διαδικασία έκδοσης το πιστοποιητικό από την TUV. Η μόνη έκπληξη είναι ο σταθμός Βενιζέλου, τα αποκαλυπτήρια του οποίου θα γίνουν στις 30 Νοεμβρίου, και όπως τονίστηκε θα είναι ίσως ο πιο όμορφος σταθμός μέτρο στην Ευρώπη και ένα στολίδι για την Ελλάδα.

Κάθε 2,5 λεπτά

Η βασική γραμμή του μετρό θα λειτουργήσει με 18 συρμούς χωρίς οδηγό (θα υπάρχει πάντα ένας συνοδός για ασφάλεια). Ο κάθε συρμός θα μεταφέρει έως 450 άτομα και η μέγιστη μεταφορική ικανότητα του μέσου σταθερής τροχιάς θα είναι 18.000 επιβάτες ανά ώρα ανά κατεύθυνση, αθροίζοντας ένα σύνολο 254.000 επιβατών, που μπορούν να φτάσουν τους 350.000 όταν προστεθούν οι 15 επιπλέον συρμοί και δοθεί σε κυκλοφορία οι επέκταση της Καλαμαριάς. Σε πλήρη λειτουργία κάθε τρεις συρμοί οι δύο θα πηγαίνουν μέχρι την Καλαμαριά και ο ένας θα τερματίζει στη Νέα Ελβετία. Τις ώρες αιχμής οι συρμοί θα περνούν ανά 2,5 λεπτά από τις στάσεις και μετά την παράδοσης προς Καλαμαριά κάθε 1.5 λεπτό.

Η επέκταση στην Καλαμαριά

Για την επέκταση στην Καλαμαριά για μια ακόμη φορά ειπώθηκε ότι θα παραδοθεί το β' εξάμηνο του 2025, χωρίς το χρονοδιάγραμμα να γίνει πιο συγκεκριμένο, καθώς είναι σε εξέλιξη πέντε διαφορετικές εργολαβίες που πρέπει να «κουμπώσουν» μεταξύ τους.

Μάλιστα ενώ για τη βασική γραμμή ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος είπε ότι ταυτόχρονα θα παραδοθεί και ο σταθμός μετεπιβίβασης στην Νέα Ελβετία, καθώς εξασφαλίστηκαν 25 εκατ. ευρώ για απαλλοτριώσεις, για την Καλαμαριά σημείωσε ότι ο τερματικός σταθμός της Μίκρας δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο της σύμβασης με την Ελληνικό Μέτρο.

Αναφορικά με τις επεκτάσεις, όπως τονίστηκε προϋπόθεση για να προχωρήσουν είναι πρωτίστως να παραδοθεί η βασική γραμμή και στη συνέχεια να βρεθούν οι απαραίτητες χρηματοδοτήσεις. Όταν συμβεί αυτό προτεραιότητα θα δοθεί στην βορειοδυτική Θεσσαλονίκη, για τη σύνδεση του Εύοσμου με τη βασική γραμμή.

Η Θεσσαλονίκη μεταμορφώνεται

«Είμαστε έτοιμοι. Η Θεσσαλονίκη μεταμορφώνεται με έργα που βελτιώνουν την καθημερινότητα πολιτών και εξελίσσεται σε πρότυπο ανάπτυξης για όλη τη χώρα» είπε ο κ. Σταϊκούρας.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος και ceo της ΑΚΤΩΡ Αλέξανδρος Έξαρχου τόνισε ότι πλέον το μετρό δεν είναι εργοτάξιο, οι κατασκευαστικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί και σε λίγες μέρες να ολοκληρωθούν οι δοκιμές. Σημείωσε δε ότι η υπόθεση του μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί μάθημα για το τι δεν πρέπει να γίνεται στην ανάληψη δημοσίων έργων και τι πρέπει να γίνεται για την ολοκλήρωση τους, και ευχαρίστησε τους εργαζόμενους της εταιρείας. «Ετέθη σε κίνηση το τεχνικό θηρίο της ΑΚΤΩΡ» είπε και έκανε λόγο για υποδειγματική συνεργασία με το δημόσιο. «Η πόλη να αντλήσει την αισιοδοξία και την αυτοπεποίθηση της και να έρθει μαζί μας να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα» τόνισε από την πλευρά του ο κ. Ταχιάος.

Δείτε τον Σταθμό στην Αγίας Σοφίας

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.