«Πράσινο φως» για να προχωρήσει η διαπλάτυνση της οδού Λαγκαδά και να κατασκευαστεί το τελευταίο χιλιόμετρο, που εκκρεμεί εδώ και χρόνια, από τη διασταύρωση με την οδό Αγ. Πάντων μέχρι τον κόμβο στο πρώην στρατόπεδο «Παύλου Μελά» ανάβει η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Το θέμα τέθηκε στη συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης, ο οποία γνωμοδότησε θετικά επί των περιβαλλοντικών όρων για την κατασκευή του έργου, το οποίο μπήκε σε διαβούλευση, ενώ οι σχετικές μελέτες κατατέθηκαν και έχουν εγκριθεί από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας - Θράκης.
Φορέας υλοποίησης του έργου, που εκτιμάται να ολοκληρωθεί σε ενάμιση χρόνο, είναι η διεύθυνση Τεχνικών Έργων της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία έχει γνωστοποιήσει πως αν δεν υπάρξουν ενστάσεις και παρατηρήσεις από τους φορείς, μεταξύ αυτών τα δημοτικά συμβούλια των δήμων Παύλου Μελά, Νεάπολης – Συκεών και Αμπελοκήπων – Μενεμένης, καθώς εμπίπτει στα διοικητικά τους όρια, θα προχωρήσει άμεσα στην κατασκευή του έργου.
Τα οφέλη που αναμένονται από την υλοποίηση του έργου αφορούν αρχικά στον περιορισμό του χρόνου των μετακινήσεων των χρηστών της οδού, καθώς η αναβάθμιση και διαπλάτυνση του τμήματος της και η εναρμόνισή της με τα υπόλοιπα διαπλατυσμένα τμήματά της, θα αποφορτίσει συνολικά την οδό από την έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση που δέχεται. Επίσης, εκτός από την αναβάθμιση της λειτουργικότητας της οδού θα αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό και οδική ασφάλεια για τους χρήστες της, ενώ παράλληλα και με την εκπόνηση της υδραυλικής μελέτης θα επέλθει και η αντιπλημμυρική προστασία της οδού.
Επίσης, το οδικό τμήμα θα ωφελήσει κα θα ενισχύσει την περιοχή του έργου τόσο κοινωνικά όσο και οικονομικά, καθώς θα βελτιωθεί στο μέγιστο η προσβασιμότητα των ανθρώπων στα τοπικά εμπορικά καταστήματα αλλά και στις εγκαταστάσεις κοινής ωφέλειας και υποδομής που διαθέτει η περιοχή.
Θα λυθούν κυκλοφοριακά προβλήματα
Κατά τη συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής, η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου χαρακτήρισε το έργο πολύ σημαντικό και υπογράμμισε ότι η ολοκλήρωσή του αναμένεται να συμβάλλει στην βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας των οχημάτων στην περιοχή. Υπηρεσιακοί παράγοντες της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης τόνισαν ότι το έργο θα λύσει πολλά κυκλοφοριακά προβλήματα και σημείωσαν ότι ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησής του είναι 18 μήνες ωστόσο οι εργασίες αναμένεται να προχωρήσουν με γρηγορότερους ρυθμούς. Επιπλέον υπογράμμισαν την ανάγκη να γίνει μια καλή μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, ώστε να γίνει η κατασκευή του έργου ανά λωρίδα και να διευθετείται η κυκλοφορία για το χρονικό διάστημα που θα διαρκέσουν τα έργα.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Νέαπολης - Συκεών Σίμος Δανιηλίδης, τόνισε ότι η διαπλάτυνση της οδού Λαγκαδά στο συγκεκριμένο σημείο έχει καθυστερήσει, επισήμανε ότι είναι ένα έργο κρίσιμης σημασίας γιατί σημειώνονται και ατυχήματα στην περιοχή και σχολίασε ότι η κυκλοφορία πρόκειται να αυξηθεί καθώς εκεί βρίσκεται μια από τις κεντρικές εισόδους στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά που θα γίνει Μητροπολιτικό Πάρκο. Παράλληλα διατύπωσε ερωτήματα για τις απαλλοτριώσεις που θα χρειαστεί να γίνουν και τις πιστώσεις που θα απαιτηθούν και ζήτησε από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, μόλις ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός, να συμμετέχουν σε σχετική ενημέρωση που θα γίνει από τον Δήμο στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Αναμορφώνονται τέσσερις κόμβοι
Όπως τονίστηκε από εκπροσώπους των υπηρεσιών στη διάρκεια της συνεδρίασης της Μητροπολιτικής Επιτροπής, η Λαγκαδά αποτελεί αστική οδό που έχει σήμερα δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, ενώ με την παρούσα μελέτη διαμορφώνεται η οδός σε τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση, εντός της ζώνης του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου.
Το έργο περιλαμβάνει και την αναμόρφωση τεσσάρων ισόπεδων κόμβων (Αγίων Πάντων, Νεοχωρίου, Αγίου Γεωργίου και Παύλου Μελά), καθώς και η προσαρμογή της νέας οδού προς τα εκατέρωθεν τμήματα της Λαγκαδά.
Υπενθυμίζεται ότι η οδός Λαγκαδά είναι κύρια αρτηρία – έξοδος του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης προς βορρά, ξεκινά από την πλατεία Δημοκρατίας (Βαρδαρίου) και εκτείνεται μέχρι την Εγνατία Οδό στον κόμβο Κ4 κοντά στο εργοστάσιο ΤΙΤΑΝ. Από την πλατεία Δημοκρατίας έως την διασταύρωση με την οδό Αγίων Πάντων έχει διαπλατυνθεί, όπως επίσης από το πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά μέχρι τον κόμβο ΤΙΤΑΝ.
Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τις υπηρεσίες, παραμένει με στενότερη διατομή το μελετούμενο τμήμα, δημιουργώντας τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Για το λόγο αυτό η προτεινόμενη τυπική διατομή περιλαμβάνει:
• Τρεις λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,50 μ. ανά κατεύθυνση.
• Κεντρική διαχωρισμένη νησίδα πλάτους 1,5 μ. η οποία διακόπτεται κι αναμορφώνεται στις περιοχές των κόμβων
• Πεζοδρόμια πλάτους 3,50 μ. ανά κατεύθυνση
Επιπλέον, στο ρεύμα εξόδου προς τη Περιφερειακή Οδό (δεξιά οριογραμμή της οδού), προστίθεται λωρίδα στάθμευσης δύο μέτρων και με αυτό τον τρόπο το συνολικό πλάτος της οδού διαμορφώνεται στα 31,50 μ.
Η διαπλάτυνση της οδού πραγματοποιείται προς το δυτικό όριο της οδού όπου υφίσταται διαθέσιμος χώρος σύμφωνα με το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο. Οι εργασίες θα γίνουν στα πλαίσια μιας εργολαβίας διαδοχικά ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας.
Οχλήσεις από τις εργασίες
Στη διάρκεια της συνεδρίασης της Μ.Ε επισημάνθηκαν και οι επιπτώσεις κατά την κατασκευή-βελτίωση της υφιστάμενης οδού, που σύμφωνα με τις υπηρεσίες, εντοπίζονται κυρίως στην προσωρινή παρενόχληση της οδικής κυκλοφορίας και στις οχλήσεις από θόρυβο και σκόνη στις εκατέρωθεν χρήσεις. Γίνεται λόγος για στραγγαλισμό της κυκλοφορίας των οχημάτων, που θεωρείται αναπόφευκτος, αφού πρόκειται για υφιστάμενη οδό που βελτιώνεται.
Πάντως θετικό εκτιμάται το γεγονός ότι η διαπλάτυνση της οδού θα γίνει μονόπλευρα και επομένως οι πλέον χρονοβόρες εργασίες θα γίνουν σε τμήμα που σήμερα δεν χρησιμοποιείται από οχήματα.