Αύξηση 36% στην κίνηση επιβατών παρουσιάζουν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια- μεταξύ αυτών και της Θεσσαλονίκης- από τότε που πέρασαν στη διαχείριση της Fraport Greece. Σε απόλυτους αριθμούς, από 25,3 εκατομμύρια επιβάτες το 2016 έφτασαν τα 34 εκατομμύρια το 2023, ενώ για φέτος αναμένεται να προσεγγίσουν τα 36 εκατομμύρια.
Σε αυτά τα αεροδρόμια η κίνηση εξωτερικού από 75% του 2016 έφτασε το 80% το 2022 και 78% πέρσι.
Συνολικά από το 2017 μέχρι σήμερα, επενδύθηκαν 500 εκατ. ευρώ και διακινήθηκαν 205 εκατομμύρια επιβάτες, όπως ανέφερε ο Γιώργος Βήλος, γενικός διευθυντής ανάπτυξης της Fraport Greece, προσθέτοντας ότι τα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται η εταιρεία συνδέονται με 42 χώρες και 900 πόλεις.
Αυτό το διάστημα είναι σε εξέλιξη πρόγραμμα για την πιστοποίηση των 13 αεροδρομίων (το «Μακεδονία» είναι πιστοποιημένο) με κόστος 130 εκατ. ευρω, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2026.
Συνολικά από τα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece μείωση στην επιβατική κίνηση το 2023 σε σχέση με το 2022 παρουσιάζουν μόνο τα αεροδρόμια της Καβάλας (-5%) και της Μυκόνου (-1,5%).
Ανεβαίνει η Θεσσαλονίκη
Διαχρονικά, από τότε που ανέλαβε το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης η Fraport Greece, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 22%. Μόνο το 2023 υποδέχτηκε 7 εκατομμύρια επιβάτες, από 5,7 εκατομμύρια το 2016, ενώ σε σχέση με το 2022 καταγράφεται μια αύξηση 18,7% στην επιβατική κίνηση. Το οκτάμηνο του 2024 καταγράφεται μια αύξηση στην επιβατική κίνηση +4,3% σε σχέση με πέρσι και η χρονιά για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης θα κλείσει με πάνω από 7,3 εκατομμύρια επιβάτες.
«Η Θεσσαλονίκη είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο μας, όχι μόνο από άποψη μεγέθους υποδομής αλλά και λόγω ισχυρών προοπτικών» τόνισε ο κ. Βήλος.
«Βλέπουμε μια αλλαγή σελίδας και μια προσπάθεια σύμπνοιας που με κάνει αισιόδοξο για την αύξηση των τουριστικών ροών στη Θεσσαλονίκη» είπε, αναφερόμενος στη Σύμπραξη Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας στην οποία συμμετέχουν δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς.
«Ήταν μια ιδέα που είχαμε από το 2018 μαζί με την Marketing Greece να κάτσουν στο ίδιο τραπέζι δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς και να αναπτύξουν μια κοινή στρατηγική- γιατί μέχρι τότε ακολουθούσε άλλη στρατηγική ο κάθε φορέας με αποτέλεσμα... να μην υπάρχει αποτέλεσμα. Πάμε καλά στη Θεσσαλονίκη, έχουν εκσυγχρονιστεί οι ξενοδοχειακές υποδομές και προβλήθηκε ο προορισμός» είπε μεταξύ άλλων.
Αναφορικά με τον στόχο να γίνει η πόλη city break προορισμός, έφερε το παράδειγμα της Αθήνας, που πριν από δέκα χρόνια οι εικόνες που μεταδίδονταν ήταν μόνο αρνητικές και πλέον ο προορισμός έχει ισχυρή τουριστική ανάπτυξη. Σημείωσε δε ότι από αυτή την ανάπτυξη επωφελούνται και οι περιφερειακοί προορισμοί, λόγω των αεροπορικών συνδέσεων.