Τέλος στην ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών, λόγω του μποτιλιαρίσματος, αλλά και το μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο που δέχεται καθημερινά θα βάλει η ενωτική Σίνδου, ο δρόμος που συνδέει τη ΒΙΠΕΘ Σίνδου με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας.
Το έργο, το οποίο αποτελεί χρόνιο αίτημα των κατοίκων και όλων όσων εργάζονται στην περιοχή και προωθεί η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αφορά στην εκπόνηση μελέτης για τη διαμόρφωση ισόπεδου κόμβου στη διασταύρωση της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Αθηνών προς τον Άγιο Αθανάσιο.
Το πράσινο φως αναμένεται να δώσει στην αυριανή συνεδρίαση της, η Οικονομική Επιτροπή της ΠΚΜ, η οποία θα συζητήσει τη σύνταξη μελέτης για τη διαμόρφωση του συγκεκριμένου ισόπεδου κόμβου.
Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλια, πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα οδικά έργα στη Θεσσαλονίκη, το οποίο, όπως είπε, θα δώσει λύση στη μεγάλη ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών, αλλά και μεταφορέων, που κινούνται από τη Θεσσαλονίκη στην Πέλλα, ενώ θα διευκολύνει την πρόσβαση οχημάτων στη ΒΙΠΕΘ και την παλιά εθνική οδό.
Τι θα προβλέπει η νέα μελέτη
Σύμφωνα με τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΠΚΜ, με τη νέα μελέτη σχεδιάζεται να επικαιροποιηθούν τα τεχνικά έργα, να διαμορφωθεί ισόπεδος κόμβος στη συμβολή της Ενωτικής Σίνδου με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Έδεσσας και να μελετηθεί σύνδεση των τοπικών οδών της περιοχής με την Ενωτική Σίνδου, με ισόπεδο κόμβο.
Τα έργα θα γίνουν στο τμήμα της Ενωτικής Σίνδου, μεταξύ της σιδηροδρομικής γραμμής προς Ειδομένη και της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας.
«Το έργο είναι πολύ σημαντικό, καθώς θα απελευθερωθεί ο κόμβος της Σίνδου, όπου σήμερα ταλαιπωρείται πολύς κόσμος από το μποτιλιάρισμα και τους μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους. Επίσης, όσοι μετακινούνται από τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ προς Γιαννιτσά και Χαλκηδόνα θα μπορούν να πηγαίνουν από την Ενωτική Σίνδου, αποφεύγοντας το δρόμο μέσω Διαβατών και κερδίζοντας σε χιλιόμετρα, χρόνο και ταλαιπωρία» δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης κ. Μπίλλιας.
Επίσης, ανέφερε ότι είναι εξαιρετικά σημαντική η ολοκλήρωση του έργου, διότι θα βελτιώσει τη σύνδεση της ΒΙΠΕΘ με το εθνικό και το διευρωπαϊκό δίκτυο, καθώς στη σημερινή κατάσταση όλη η κυκλοφορία της ΒΙΠΕΘ προς Βορρά ακολουθεί αναγκαστικά την επαρχιακή οδό 5 μέσω Διαβατών (που διαθέτει μία λωρίδα ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας και ενιαίο οδόστρωμα) και με τον τρόπο αυτό, αφενός εκτελεί μεγάλου μήκους περιπορεία και, αφετέρου, συνδέεται με το οδικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής μέσω ενός σηματοδοτούμενου ισόπεδου κόμβου με περιορισμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά».
Ποια θα είναι τα οφέλη
Σύμφωνα με τη σχετική εισήγηση, στα οφέλη από την ολοκλήρωση της Ενωτικής Σίνδου περιλαμβάνεται επίσης η βελτίωση των λειτουργικών χαρακτηριστικών του κόμβου της επαρχιακής οδού 5 με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας και η αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στο οδικό δίκτυο που εξυπηρετεί τη βαριά κυκλοφορία της ΒΙΠΕΘ.
Στόχος είναι παράλληλα η διατήρηση και υποβοήθηση της αναπτυξιακής πορείας της ΒΙΠΕΘ, στην οποία λειτουργούν βιομηχανικές και βιοτεχνικές μονάδες με σημαντικές εξαγωγές και εγκαταστάσεις logistics που δημιουργούν καθημερινά υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους κυρίως βαρέων οχημάτων, ενώ είναι πολύ σημαντική και η μείωση του κόστους κατασκευής του έργου, μέσω της αντικατάστασης του προβλεπόμενου ανισόπεδου κόμβου με ισόπεδο.
Ακόμη, προβλέπεται να γίνουν μελέτες για το τμήμα μεταξύ της γέφυρας πάνω από τη σιδηροδρομική γραμμή προς Ειδομένη και της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας σε συνολικό μήκος 750 μέτρων, θα μελετηθούν δυο ισόπεδοι κόμβοι για την εξυπηρέτηση των τοπικών συνδέσεων και θα μελετηθεί η βελτίωση όλων των τοπικών οδών, που εξυπηρετούν την άμεση περιοχή του έργου. Επίσης, θα εκπονηθεί σειρά άλλων αναγκαίων μελετών (υδραυλική, αποχέτευσης – αποστράγγισης ομβρίων, φωτισμού, τοπογραφική, περιβαλλοντική).