ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Αντιδράσεις προκαλεί το νέο ωράριο φορτοεκφορτώσεων - «Διαλύεται η αγορά του κέντρου» λένε οι επαγγελματίες

Σοφία Χριστοφορίδου29 Ιουλίου 2024

Την αγωνία τους για τις επιπτώσεις στην αγορά από την εφαρμογή του νέου ωραρίου φορτοεκφορτώσεων του δήμου Θεσσαλονίκης εξέφρασαν εκπρόσωποι των τριών Επιμελητηρίων της πόλης- Βιοτεχνικό, Επαγγελματικό, Εμπορικό και Βιομηχανικό- σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι.

Στη σύσκεψη, που συγκλήθηκε με πρωτοβουλία του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου, συμμετείχαν ο πρόεδρος του ΒΕΘ Τάσος Καπνοπώλης και του ΕΕΘ Μιχάλης Ζορπίδης και ο αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ Μανώλης Βλαχογιάννης. Συμμετείχαν οι αντιπρόεδροι τοι ΕΕΘ Χρύσα Γρανούζη και Χρήστος Νικολόπουλος, ο οικονομικός επόπτης του ΒΕΘ Τάσος Λυκάρτζης και το μέλος της ΔΕ του ΕΕΘ Μανώλης Σύλλης.


«Η περίμετρος δουλεύει ανταγωνιστικά του κέντρου. Διαλύεται η αγορά του ιστορικού κέντρου» τόνισε ο κ. Καπνοπώλης και εκτίμησε ότι η εφαρμογή του νέου ωραρίου φορτοεκφορτώσεων θα επιτείνει την κατάσταση, φέρνοντας καταστροφικά αποτελέσματα.

Στη συζήτηση τέθηκε το θέμα της νομιμότητας εφαρμογής μιας απόφασης που απαγορεύει τη διέλευση οχημάτων για δέκα ώρες την ημέρα. Όλοι οι παριστάμενοι συμφώνησαν ότι η εφαρμογή του νέου ωραρίου θα δημιουργήσει ανυπέρβλητα προβλήματα στην αγορά, καθώς οι περίπου 10.000 φορτοεκφορτώσεις θα πρέπει να γίνονται σε διάστημα μόλις τεσσάρων ωρών. «Τα τρία επιμελητήρια έκαναν προτάσεις για να κρατηθεί όρθια η αγορά, προτάσεις που όμως δεν έγιναν δέκτες» σημείωσε ο κ. Νικολόπουλος. «Περιμέναμε περισσότερους χώρους για φορτοεκφόρτωσης, αντ' αυτού μειώθηκαν οι ώρες φορτοεκφόρτωσης. Ζητάν όλο το βάρος του flyover να πέσει στην αγορά στην αγορά. Αυτό που μας ζητάν δεν είναι να "βάλουμε πλάτη" αλλά να πέσουμε με την πλάτη και να μας πατήσουν τα ερπυστριοφόρα» είπε χαρακτηριστικά. Κατά τον ίδιο ένα ακόμη προβληματικό σημείο είναι πώς μπορούν να εναλλάσσονται τα φορτηγά με τα ΙΧ στις θέσεις στάθμευσης και πώς θα εντοπιστεί ένας οδηγός για να ξεπαρκάρει το αυτοκίνητο του την ώρα που έχει οριστεί ως χρόνος φορτοεκφόρτωσης.

Ο κ. Βλαχογιάννης επεσήμανε ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στάθμευσης στην πόλη, που δημιουργεί αλλεπάλληλα προβλήματα καθώς τα οχήματα κάνουν κύκλους για να βρουν χώρο να παρκάρουν. «Το μεγάλο πρόβλημα της πόλης είναι οι σταθμεύσεις όχι οι φορτοεκφορτώσεις. Λένε ότι υπάρχουν 300 θέσεις φορτοεκφόρτωσης στο κέντρο. Κανένας δεν υπάρχει» υποστήριξε. Κατά τον ίδιο χρειάζεται να καταρτιστεί σχέδιο για χωροθέτηση χώρων φορτοεκφόρτωσης με κάμερες παρακολούθησης για τον έλεγχο της παράνομης στάθμευσης από ΙΧ στις συγκεκριμένες θέσεις, ειδάλλως «κάθε παραβίαση θα οδηγήσει σε αδυναμία εφαρμογής και ακύρωση του σχεδίου. Καλύτερα λίγοι και φυλασσόμενοι χώροι πάρα πολλοί και αφύλαχτοι» τόνισε.

Ο κ. Σύλλης υπενθύμισε το "πείραμα" της Λεωφόρου Στρατού, όποτε δημιουργήθηκαν θέσεις φορτοεκφόρτωσης στις κάθετους, αλλά πάντα σε όλα αυτά τα σημεία στάθμευαν ΙΧ.



This page might use cookies if your analytics vendor requires them.