ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Απεργούν σήμερα οι εργαζόμενοι στην Εγνατία Οδό - Παράσταση διαμαρτυρίας στο ΥΜΑΘ

MakThes Team28 Μαρτίου 2024

Σε κινητοποιήσεις προχωρούν οι εργαζόμενοι στην Εγνατία Οδό (ΣΕΤΕΟ), σήμερα Πέμπτη 28 Μαρτίου, ημέρα υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis. 

Το κάλεσμα είναι στις 12.00 το μεσημέρι έξω από το ΥΜΑΘ, στη Θεσσαλονίκη.

Όπως έγινε γνωστό, την Τρίτη οι υπουργοί Υποδομών και Οικονομίας υπέγραψαν την ΚΥΑ που προβλέπει τις αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας Οδού και η δημοσίευσή της αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός των επόμενων ημερών, ώστε να τεθεί σε εφαρμογή.

Σύμφωνα λοιπόν με την νέα ΚΥΑ, το τίμημα των διοδίων από 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο που ίσχυε έως σήμερα, θα αυξηθεί στα 0,04 ευρώ, για να φτάσει μέσα στα επόμενα τρία χρόνια στα 0,065 ευρώ, ενώ άμεσα θα καταργηθούν οι δωρεάν μετακινήσεις για τις τοπικές κοινωνίες και τους άνεργους που χρησιμοποιούν την Εγνατία Οδό!

Μάλιστα, σήμερα, αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ (75%) – EGIS PROJECTS SA (25%), με την οποία θα παραχωρηθεί η Εγνατία Οδός προς οικονομική εκμετάλλευση για χρονική περίοδο 35 ετών.

Ωστόσο, η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης προκάλεσε την αντίδραση των εργαζομένων, οι οποίοι σήμερα θα προχωρήσουν σε απεργιακή κινητοποίηση.

Εργαζόμενοι Εγ. Οδού (ΣΕΤΕΟ): «Προδιαγεγραμμένο έγκλημα σε βάρος του δημοσίου»


H ανακοίνωση των εργαζομένων της Εγνατίας Οδού

"Ενόψει της ανακοίνωσης ημερομηνίας υπογραφής της σύμβασης παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των Καθέτων Αξόνων από το δημόσιο και τον πλειοδότη του διαγωνισμού εκποίησης του παγίου για 35 χρόνια ο Σύλλογος Εργαζομένων προκηρύσσει ΑΠΕΡΓΙΑ και παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Μακεδονίας την Πέμπτη 28/3/2024 και ώρα 12:00.

Ο Σύλλογός μας ήταν πάντοτε και συνεχίζει να είναι πλήρως αντίθετος με τη Παραχώρηση, αποδεικνύοντας με αδιάσειστα οικονομοτεχνικά στοιχεία και τεκμηριωμένες μελέτες την πάγια θέση του, ότι μόνο η δημόσια διαχείριση της οδού προασπίζεται το πραγματικό Δημόσιο Συμφέρον.

Πρόκειται για ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος και της δημόσιας οικονομίας που ξεκίνησε από το 2011 και λιθαράκι – λιθαράκι έβαλαν όλες οι κυβερνήσεις ώστε να φτάσουμε, μέσα από αδιαφανείς διαδικασίες του ΤΑΙΠΕΔ, σε αυτό το σημείο υπογραφής σύμβασης παραχώρησης.

Δημοσιεύσαμε έγκαιρα μελέτη, που επιμελήθηκε από έγκριτους οικονομολόγους, με την οποία, για άλλη μία φορά, αποδείχθηκε το ανυπόστατο και ατεκμηρίωτο της παραχώρησης. Ενημερώσαμε έγκαιρα ότι με τη σύμβαση παραχώρησης το κόστος διοδίων της Εγνατίας Οδού από τα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο θα αυξηθεί σταδιακά σε περίπου 7,5 λεπτά, δηλ. δυόμιση φορές πάνω.

Ζητήσαμε από το Υπουργείο Υποδομών να ορίσει την «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ως φορέα εποπτείας της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού λόγω της αντικειμενικής τεχνογνωσίας του έργου που μελέτησε, κατασκεύασε και λειτούργησε, ώστε να εκπροσωπεί το Δημόσιο στις δεδομένες μελλοντικές διεκδικήσεις του παραχωρησιούχου, αλλά το Υπουργείο δεν δέχθηκε αλλαγή του σχετικού όρου της σύμβασης πριν την υπογραφή της.

Καλούμε όλους τους εργαζόμενους να υπερασπιστούν μαζί μας το δικαίωμα των Ελλήνων και ξένων πολιτών να διέρχονται από τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας με ασφάλεια και οικονομία, χωρίς τα πανάκριβα διόδια που θα επιφέρει η Παραχώρηση.

Να υπερασπιστούν μαζί μας τον μέχρι σήμερα αγώνα μας και να διεκδικήσουν και νέα αντικείμενα υποδομών για την εταιρεία της Βόρειας Ελλάδας που σχεδίασε, υλοποίησε και λειτουργεί όλα αυτά τα χρόνια ένα πάγιο 7 δις που υλοποιήθηκε με δημόσιο χρήμα".

Τέλος, αξίζει να τονιστεί ότι η δεσμευτική προσφορά για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, ανέρχεται σε 1,496 δισ. ευρώ, ενώ στη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται η αύξηση της τιμής των διοδίων. Παράλληλα, η σύμβαση αφορά στη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού μήκους 658 χλμ. (από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Έβρου), καθώς και την αναβάθμιση των τριών κάθετων οδικών αξόνων Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα – Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη Προμαχώνας, με συνολικό μήκος 225 χλμ., για 35 έτη.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.