Κάποιες «φλογισμένες ματιές» κοιτούν τους «δίδυμους πύργους». Τίποτα από τα δύο όμως δεν αντιστοιχεί με τις προβλέψιμες έννοιες των όρων. Οι μεν «φλογισμένες ματιές» είναι στην πραγματικότητα φλογοσωλήνες ατμολεβήτων, ενώ οι «δίδυμοι πύργοι» είναι ο αντικατοπτρισμός δύο πυργογερανών σε ένα γυάλινο πύργο του Βερολίνου.
Στα άδυτα του επαγγέλματός του, που έχει πρόσβαση σε χώρους όπου μπαίνουν λίγοι και εξειδικευμένοι, εισάγει το κοινό της Θεσσαλονίκης μέσω της τέχνης, ο Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός Ιωάννης Δημητριάδης. Ο ίδιος, είναι επίσης συγγραφέας και εικαστικός φωτογράφος και παρουσιάζει στον Πολυχώρο Πολιτισμού Ισλαχανέ την έκθεση εικαστικής φωτογραφίας «Η Τεχνολογία στον Φακό».
«Ουσιαστικά το αντικείμενο της έκθεσης είναι η τεχνολογία και επιτεύγματά της, από έναν απλό τροχό ή μία βίδα, μέχρι μία μεγαλοκατασκευή. Επειδή λοιπόν αυτή η εικόνα αποτυπώνεται στο φακό, διάλεξα αυτόν τον τίτλο», δηλώνει ο Ιωάννης Δημητριάδης στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Η ιδιαιτερότητα και η μοναδικότητα του θέματος μάλιστα, ήταν και η αφορμή για να πραγματοποιήσει τη συγκεκριμένη έκθεση. «Μένω στην Ηλιούπολη της Αθήνας, δίπλα σε ένα εκθεσιακό κέντρο. Εκεί, οι εκθέσεις φωτογραφίας που φιλοξενούνται, επικεντρώνονται στην πολύ καλή φωτογραφία, σε θέματα όμως που βλέπουμε να επαναλαμβάνονται, όπως πρόσωπα ή φύση. Έτσι αναρωτήθηκα γιατί να μην δείξουμε κι ένα άλλο θέμα που δεν έχει προβληθεί και για το οποίο είχα ένα πολύ μεγάλο αρχείο στη δουλειά μου», εξηγεί.
Ως επιθεωρητής στην υπηρεσία της Ασφάλειας και Ποιότητας σε τομείς τεχνικών Προϊόντων, Εγκαταστάσεων και Υπηρεσιών, ταξιδεύει συχνά και συλλέγει εμπειρίες από την επαγγελματική ζωή, καταφέρνοντας να ανακαλύπτει διαρκώς όμορφες εικόνες μέσα σε ορυχεία, εργοτάξια ή εργοστάσια. «Όλες οι φωτογραφίες που εκτίθενται, δεν ποντάρουν στο μέσον -π.χ. σε μία πολύ καλή φωτογραφική μηχανή με πολύ καλή ανάλυση, ούτε στην επεξεργασία της εικόνας με ψηφιακά μέσα. Είναι παρμένες όλες κατά τη διάρκεια της δουλειάς μας, έχουν το πλεονέκτημα ότι μπαίνουμε σε πάρα πολλούς χώρους από λιγνιτωρυχεία μέχρι εργοστάσια παραγωγής αλουμίνας και με αυτήν την έννοια έχουν μία πρωτοτυπία, είναι θέματα τα οποία δεν έχουν προβληθεί ξανά στο παρελθόν», αναφέρει ο κ. Δημητριάδης.
Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα τα έργα δεν αποτυπώνουν το σύνολο του αντικειμένου, αλλά ένα απόσπασμά του και σε σχέση μάλιστα και με τις διττές λεζάντες που τα συνοδεύουν, θέτουν τους θεατές σε μία δημιουργική διαδικασία. «Με αυτόν τον τρόπο δικαιολογείται αυτό που αποκαλούμε εικαστικό, αυτό που προέρχεται από την εικασία, δηλαδή ο θεατής φαντάζεται και σκέφτεται τι μπορεί να είναι αυτό που βλέπει», αναφέρει ο καλλιτέχνης και δίνει ένα παράδειγμα. «Το έργο "Αντιγράφοντας τον Άρη στα σίδερα", είναι μία εικόνα που εμένα μου θύμισε τον πλανήτη Άρη που είχα δει κάποια στιγμή από τηλεσκόπιο, όμως στην πραγματικότητα το κόκκινο χρώμα είναι ένα μέρος ενός μεταλλικού δοχείου που είναι σκουριασμένο».
«Η Τεχνολογία στον Φακό» εκτέθηκε πριν ένα χρόνο στην Ηλιούπολη, μετά υπήρξε ενδιαφέρον από εξειδικευμένο κοινό και ταξίδεψε μέχρι τα Ιωάννινα στο τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανολόγων του Πανεπιστημίου και ακολούθως στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος στις Σέρρες. Η επόμενη στάση ήταν στη Μεγάλη Λέσχη Καβάλας και από τις 10 Σεπτεμβρίου βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στο Ισλαχανέ, έναν απόλυτα ταιριαστό χώρο, στον οποίο διδάχτηκαν τέχνες σε παιδιά και τεχνολογικά επιτεύγματα βρήκαν τους δημιουργούς τους. Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την ερχόμενη Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου στις 18:30, παρουσία του καλλιτέχνη, ενώ η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 27 του μήνα.