«Θα είναι η μεγαλύτερη εναέρια οδός πάνω από δρόμο στην Ελλάδα» δήλωσε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής για το έργο ανάπλασης και της κατασκευής του FlyOver στην ανατολική περιφερειακή στη Θεσσαλονίκη. Ο κ. Καραμανλής παρουσίασε όλα τα χαρακτηριστικά του έργου, χαρακτηρίζοντας το ως «τεχνολογικό αξιοθέατο».
Το έργο χωρίζεται σε δυο τμήματα, στην ανάπλαση του ήδη υπάρχοντος δρόμου και στον εναέριο αυτοκινητόδρομο που θα βρίσκεται ακριβώς πάνω από την ανατολική περιφερειακή οδό. Πρόκειται για ένα έργο 13 χλμ., με 9 ανισόπεδοι κόμβους, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες, ενώ η συνεχόμενη γέφυρα Flyover θα είναι 4 χιλιόμετρα. Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι πρόκειται για ένα μοναδικό έργο που μέχρι στιγμής δεν υπάρχει όμοιο του στην Ελλάδα. «Είναι βαθιά πεποίθηση όλων μας ότι είναι το πιο εμβληματικό και μεγαλύτερο έργο και σίγουρα ένα από τα πιο πρωτοποριακά» δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.
«Δεν είναι τυχαίο που μετά την πανδημία βρεθήκαμε στη Θεσσαλονίκη, που όλοι αγαπάμε, όλοι της χρωστάμε και η αλήθεια είναι ότι πολλές φορές έχουμε ξεχάσει. Η προηγούμενη κυβέρνηση την είχε παρατημένη. Δεν είμαστε εδώ όμως για να μιλήσουμε για το χθες αλλά για το σήμερα. Για ένα μεγάλο έργο που θα βελτιώσει την ζωή χιλιάδων ανθρώπων» είπε στην εισαγωγή του. «Ήταν αναγκαιότητα η αναβάθμιση της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Πολλοί επί δεκαετίες παρουσίαζαν ως λύση την εξωτερική περιφερειακή, ένα έργο πανάκριβο που δεν θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί και δεν θα λάμβανε περιβαλλοντολογικές εγκρίσεις» συμπλήρωσε.
Το Thessaloniki FlyOver θα ανακουφίσει την πόλη, σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή για τρεις σημαντικούς λόγους. « Ήταν αναγκαίο να γίνει για αύξηση κυκλοφοριακής ικανότητας της περιφερειακής οδού, για βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας και για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων στον αστικό ιστό της πόλης».
Το έργο υπολογίζεται πως θα κοστίσει 370 εκατ. ευρώ και θα πραγματοποιηθεί με σύμπραξη του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα. Συγκεκριμένα, το δημόσιο θα πληρώσει το 25% του προϋπολογισμού και ο ιδιώτης το 75%. «Κάθε χρόνο το κράτος θα πληρώνει τμηματικά στον ιδιώτη το κόστος για την συντήρηση και την λειτουργία της οδού» εξήγησε ο κ. Καραμανλής.
Ο διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου αναμένεται να ολοκληρωθεί προς το τέλος του 2021 με αρχές 2022, ενώ ο χρόνος ολοκλήρωσης της κατασκευής του έργου υπολογίζεται περίπου στα 4 χρόνια, δηλαδή στο 2026. «Εξετάζεται σοβαρά να επιλεχθεί ο ανάδοχος με κριτήριο και τον χρόνο παράδοσης που θα παρουσιάσει» επισήμανε ο υπουργός.
Θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα ανά ώρα
Το «Thessaloniki FlyOver» αναμένεται να λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα που θα δημιουργηθεί τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή. Όπως παρουσίασε, σήμερα ο περιφερειακός εξυπηρετεί 5.000 οχήματα ανά ώρα σε κάθε κατεύθυνση. «Για αυτά τα νούμερα είναι σχεδιασμένος. Το 2030 όμως, εκτιμάται πως θα υπάρχουν 7.500 οχήματα ανά ώρα σε κάθε κατεύθυνση, που σημαίνει ένα κυκλοφοριακό χάος. Πρέπει να προλάβουμε αυτή την κατάσταση» επισήμαινε.
Με την ανάπλαση του υπάρχοντος δρόμου και την κατασκευή του FlyOver, ο περιφερειακός αναμένεται να μπορεί εξυπηρετεί 10.000 αυτοκίνητα ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, είπε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.
«Το μεγαλύτερο κέρδος όμως είναι το κέρδος ανθρώπινων ζώων» τόνισε ο κ. Καραμανλής, καθώς όπως σημείωσε το έργο θα προσφέρει μεγαλύτερη οδική ασφάλεια στους οδηγούς. Παρουσιάζοντας στοιχεία, ο υπουργός ανέφερε ότι ο περιφερειακός Θεσσαλονίκης έχει 12 φορές μεγαλύτερο δείκτη θνησιμότητας και 14 φορές μεγαλύτερο δείκτη τραυματισμών από την Αττική Οδό. Συγκεκριμένα, όπως είπε χαρακτηριστικά, για κάθε δυο νεκρούς στην Αττική Οδό, στον περιφερικό Θεσσαλονίκης αντιστοιχούν 30 νεκροί.
Επίσης, ο κ. Καραμανλής σημείωσε τα περιβαλλοντολογικά πλεονεκτήματα του έργου, καθώς «αποφασίστηκε αντί για διαπλάτυνση της οδού, να κατασκευαστεί ο νέος δρόμος πάνω από την περιφερειακή οδό». Όπως είπε, λόγω του έργου θα γίνει άρση αναδάσωσης σε 70 στρέμματα αλλά με τις υποδείξεις του δασαρχείου θα αναπληρωθούν τα δέντρα σε άλλα σημεία.
Βίντεο με την παρουσίαση του έργου:
Τα οφέλη και οι νέοι κόμβοι
Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος θα αυξήσει εντυπωσιακά την ασφαλή ταχύτητα της μετακίνησης, με τις πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας που θα δημιουργηθούν στα υπερυψωμένα και «εναέρια» τμήματα, αλλά και με καλά μελετημένες παρεμβάσεις στους κόμβους που οδηγούν και συνδέουν όλες τις περιοχές, με τις οποίες θα μειωθούν όλες οι χιλιομετρικές αποστάσεις.
Οι παρεμβάσεις θα είναι τεσσάρων ειδών:
· Πρώτον, στοχευμένες απλές επεμβάσεις, σε κόμβους όπως η σύνδεση με ΤΙΤΑΝ, η σύνδεση Λ. Κατσιμίδου, Τούμπας, η σύνδεση Κωνσταντινοπολίτικων.
·Δεύτερον, μείζονες επεμβάσεις, στους κόμβους στο Επταπύργιο, την Πυλαία, και το Πανόραμα.
·Τρίτον, πλήρης ανασχεδιασμός των κόμβων Πεύκων – Νεάπολης και Αγ. Παύλου.
· Και τέταρτον, κατασκευή νέου κόμβου σύνδεσης με Θέρμη - Πανόραμα - Νέα Ραιδεστό, και Γαλάτιστα, Πολύγυρο, Σιθωνία.
«Είναι ένα έργο που πραγματικά μπορεί να αλλάξει την καθημερινότητα σε αυτήν την πόλη», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, καθώς όπως εξήγησε θα εκτραπεί το 25%- 35% της κυκλοφορίας στο υπερυψωμένο - εναέριο επίπεδο, με αποτέλεσμα πιο γρήγορες μετακινήσεις, πολύ λιγότερη ρύπανση, ασφάλεια, πιο σταθερούς χρόνους μετακίνησης, οικονομία για τους οδηγούς, πολύ πιο εύκολη πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, από την Ευκαρπία στην Καλαμαριά, γρήγορη και ασφαλής πρόσβαση από και προς ΠΑΘΕ, Εγνατία Οδό, Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και Χαλκιδική, αλλά και τις γειτονικές πόλεις.