Το πρόγραμμα των εργαστηρίων εντάσσεται σε μία ευρύτερη θεματική όπου η ιστορία της Μακεδονίας ως γενέθλιος ή τόπος διαμονής, μάς αποκαλύπτεται μέσα από βιωματικές δράσεις στο μοναδικό Μουσείο που αφηγείται τη νεότερη ιστορία της. Η έννοια της πατρίδας, που γεννά, που προσφέρει, φιλοξενεί, συγκεντρώνει, διασώζει, διεκδικεί, δικαιώνει, ενώνει και τελικά μας (ανα)δημιουργεί, προσλαμβάνεται μέσα από την ιστορία των ανθρώπων της, για να γίνει κατανοητή στα παιδιά και να παρουσιαστεί με καλλιτεχνικό τρόπο και λόγο μέσα από τα δικά τους μάτια και έργα.
Η Μακεδονία, ο φυσικός πλούτος και οι αγώνες, ο Παύλος Μελάς ως σύμβολο αυταπάρνησης και εμψύχωσης, η Ελλάδα και οι αναγνωρισμένοι ήρωες και ηρωίδες της αλλά και η δράση του απλού λαού που σε κρίσιμες στιγμές θυσίασαν ακόμη και τη ζωή τους για την ελευθερία της πατρίδας, παρουσιάζονται γλαφυρά, μέσα από γνωστά έργα τέχνης που θα προσεγγίσουν και θα αξιοποιήσουν με πρωτότυπο και βιωματικό τρόπο τα παιδιά που θα συμμετάσχουν στις δράσεις των εργαστηρίων.
Ο εμβληματικός πίνακας του Θεόδωρου Βρυζάκη, «Η Ελλάς ευγνωμονούσα», η ιδιαίτερη ξυλογραφία της Ελένης Οικονομίδου «Μακεδονομάχοι» και το σύγχρονο τρίπτυχο της εικαστικού Μαρίας Κομπατσιάρη, «Λόγος», δύο έργα που φιλοξενούνται στην περιοδική έκθεση του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα με τίτλο: «Εικαστικές Προσεγγίσεις της Ιστορίας της Μακεδονίας, 19ος-20ός αιώνας», αποτελούν τον κεντρικό πυλώνα εργασιών των εργαστηρίων.
Τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν την καθημερινότητα των ανθρώπων, τους αγώνες για ελευθερία, τη δύναμη του συλλογικού σκοπού, την αξία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων αλλά και το φυσικό περιβάλλον με τα προϊόντα της Μακεδονικής γης που όλοι χρησιμοποιούμε καθημερινά και δεν γνωρίζουμε τον ρόλο τους στην ανάπτυξη της οικονομίας αλλά και τις ευεργετικές τους ιδιότητες για την υγεία.
Η τέχνη, με πίνακες ζωγραφικής και σύγχρονης τεχνικής εικαστικές δημιουργίες, η θεατρική αφήγηση και δραματοποίηση, η τεχνική δημιουργίας κόμικ αλλά και οι πειραματισμοί με τα βότανα και τα φυτά της Μακεδονίας, θα παρακινήσουν τους μικρούς Μουσειόφιλους να καλλιεργήσουν διαφορετικές δεξιότητες επικοινωνίας και κριτικής σκέψης μέσα από τη συναισθηματική έκφραση, την αξιοποίηση των ιστορικών πηγών (επιστολές, φωτογραφίες, ημερολόγια, αφηγήσεις, κ.ά.), τη συλλογιστική και την φαντασία.
Φυσικά, δεν θα λείψουν και τα αγαπημένα αθλητικά παιχνίδια αλλά και τα παιχνίδια έρευνας στους υπολογιστές!Πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής: 2310 229778 / kemit.education@imma.edu.gr
Επιστημονική επιμέλεια: Σταυρούλα Μαυρογένη, Καθηγήτρια Ιστορίας Τέχνης στον Βαλκανικό χώρο, ΠΑΜΑΚ – Διευθύντρια του ΚΕΜΙΤ, ΙΜΜΑ
Συντονισμός δράσεων: Αθηνά Παυλίδου, Φιλόλογος – Μουσειολόγος, Διευθύντρια του ΙΜΜΑ
Σχεδιασμός – Υλοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων: Κατερίνα Τζαβάρα, Εκπαιδευτικός MSc – Συγγραφέας, Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων ΙΜΜΑ
Διοικητική Υποστήριξη: Καλυψώ Τρυφωνάκη, ΙΜΜΑ
Υλικοτεχνική υποστήριξη και οργάνωση μουσειακού υλικού: Ελένη Μαυρίδου, Ιστορικός ΙΜΜΑ
Εμψύχωση ιστορικών δράσεων: Βαγγέλης Κανσίζογλου, Ιστορικός – Βοηθός Έρευνας, ΙΜΜΑ
Λόγω των περιορισμένων θέσεων, θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας. Όπως και στα προηγούμενα εργαστήρια, το Μουσείο προσφέρει το πρωινό των παιδιών και όλα τα υλικά κατασκευών.
Διάρκεια εργαστηρίων:
Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου – Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2024
Τόπος διεξαγωγής: Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα και 43ο Δημοτικό Σχολείο (αύλειος χώρος πλησίον του Μουσείου)
Ώρες: 9:00 π.μ. – 14:30 μ.μ.
Κόστος συμμετοχής εβδομάδας: 80 ευρώ/άτομο
Κόστος συμμετοχής εβδομάδας για αδέρφια: 70 ευρώ/άτομο