ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεσσαλονίκη: Γιατί τα αυτοκίνητα «μπουκάρουν» στα καταστήματα;

Στέφανος Μαχτσίρας24 Οκτωβρίου 2022

Σε απέραντα… πάρκινγκ που διατίθενται προς πώληση σε τιμές αρκετά «τσιμπημένες» μεταμορφώνονται όλο και περισσότερα εμπορικά καταστήματα, σε ισόγεια πολυκατοικιών στη Θεσσαλονίκη, τα οποία δεν είχαν καταφέρει να βρουν ενοικιαστή για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το φαινόμενο ξεκίνησε πριν από περίπου τέσσερα χρόνια ενώ το τελευταίο διάστημα η κυκλοφοριακή συμφόρηση που παρατηρείται καθημερινά στη Θεσσαλονίκη του έχει προσδώσει εκρηκτικές διαστάσεις.

Με την πόλη να στενάζει από το οξύτατο κυκλοφοριακό πρόβλημα που τεντώνει τα νεύρα των οδηγών, επιβαρύνοντας παράλληλα το περιβάλλον την ώρα που όλο και μεγαλύτερο ποσοστό των Θεσσαλονικέων προτιμά να μετακινείται με το ΙΧ του (ο ΟΑΣΘ βρίσκεται στο γνωστό του… χάλι πριμοδοτώντας τη χρήση του αυτοκινήτου), όποιος βρίσκει εύκολα θέση πάρκινγκ κερδίζει… το τζόκερ.

Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος η ζήτηση για πάρκινγκ έχει αυξηθεί με αλματώδεις ρυθμούς ωθώντας πολλούς ιδιοκτήτες καταστημάτων στη μετατροπή τους σε χώρους στάθμευσης αρχικά για να τα μοσχοπωλήσουν στη συνέχεια σε τιμές που αγγίζουν ακόμα και τα 30.000 ευρώ όσο πλησιάζουμε προς το κέντρο. Μάλιστα οι ζητούμενες τιμές σκαρφαλώνουν ακόμα περισσότερο αν ο χώρος ενδείκνυται για δύο θέσεις στάθμευσης. 

Mε την εύρεση χώρου στάθμευσης να γίνεται μία άσκηση για πολύ δυνατούς λύτες οι τιμές των πρώην καταστημάτων και... νυν πάρκινγκ ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ το τ.μ. σε πολλές περιπτώσεις, χωρίς βέβαια αυτή η τάση να απηχεί την πραγματική τους αξία, αλλά μία «άνοδο» των τιμών λόγω της «τρελής» ζήτησης. Αξίζει να σημειωθεί πως οι τιμές στα ιδιωτικά πάρκινγκ κυμαίνονται από 70 – 300 ευρώ με την περιοχή που βρίσκεται το πάρκινγκ να καθορίζει και την μηνιαία ταρίφα. Προφανώς το κέντρο της πόλης κρατάει τα σκήπτρα των υψηλότερων τιμών.

«Σε Φάληρο, Αγία Τριάδα, νέα Παραλία αλλά και στο κέντρο της πόλης το φαινόμενο εδώ και περίπου τέσσερα χρόνια είναι ιδιαίτερα έντονο με τους ιδιοκτήτες να πωλούν τα καταστήματά τους σαν πάρκινγκ, κατά βάση παλιά ακίνητα, σε ιδιαίτερα υψηλές τιμές. Πολλοί εκμεταλλεύονται και το γεγονός πως δεν κοστίζει αρκετά να μετατρέψεις ένα ισόγειο κατάστημα σε πάρκινγκ, ουσιαστικά βάζεις μία γκαραζόπορτα», εξηγεί στο makthes.gr ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Μεσιτών Θεσσαλονίκης, μέλος του δ.σ. της Ομοσπονδίας Μεσιτών Αστικών Συμβάσεων Ελλάδας, Θάνος Τσουλκανάκης.

«Αυτή η τάση θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια και λόγω της έλλειψης χώρων στάθμευσης στο κέντρο. Πολλοί κάτοικοι του κέντρου έχουν παραπάνω από δύο αυτοκίνητα κάτι που δυσκολεύει την κάλυψη των αναγκών όλων των πολιτών για θέσεις στάθμευσης. Ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση (της ενίσχυσης της ζήτησης για πάρκινγκ) θα παίξει κι η μεγαλύτερη διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα και το γεγονός πως όλο και περισσότεροι θα θέλουν να φορτίζουν το αυτοκίνητό τους στο γκαράζ τους», συμπληρώνει.

Ο ίδιος εκτιμά πως η ζήτηση για θέσεις στάθμευσης θα συνεχιστεί ατάραχη μέχρι… εξαντλήσεως των αποθεμάτων, κάνοντας λόγο ακόμα και για φούσκα που κάποια στιγμή θα σκάσει καθώς ζήτηση, προσφορά και τιμές δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα της αγοράς.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.