Στον νόμο Θεσσαλονίκης υπάρχουν επτά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) και σύμφωνα με γονείς και εκπαιδευτικούς, μόλις ένα τηρεί τις προδιαγραφές, το 1ο ΕΕΕΕΚ Θεσσαλονίκης. «Αυτό σημαίνει πως υπάρχει άμεση ανάγκη για να χτιστούν τουλάχιστον έξι σχολεία», σημείωσαν γονείς στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου. «Ζούμε καθημερινά μαζί με τα παιδιά μας την εγκατάλειψη της ειδικής αγωγής.
Το κτιριακό είναι το σημαντικότερο πρόβλημα όπου τα ειδικά σχολεία της Θεσσαλονίκης είναι ακατάλληλα, δεν υπάρχουν μέτρα πυρασφάλειας, δεν υπάρχει πρόσβαση για άτομα με αμαξίδια. Τα περισσότερα σχολεία είναι υπερπλήρη όπου στοιβάζονται μαθητές και εκπαιδευτικοί σε ακατάλληλους χώρους», σημείωσε η Άλτα Πανέρα, μητέρα παιδιού με ειδικές μαθησιακές και κινητικές ανάγκες που πηγαίνει στο 1ο ΕΕΕΕΚ Θεσσαλονίκης.
Συμπλήρωσε πως «η ζωή μας δεν γίνεται Γολγοθάς από την αναπηρία των παιδιών μας αλλά από το γεγονός ότι η κρατική μέριμνα είναι παντελώς ανύπαρκτη». Στον «αέρα» παραμένει και το τι θα γίνει με το 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας-Χορτιάτη, στο οποίο ήταν να μπει «λουκέτο» τον Φεβρουάριο λόγω ακαταλληλότητας του σχολείου και δόθηκε μία παράταση μέχρι και το τέλος της σχολικής χρονιάς. Όπως είπε η Μελπομένη Δημητριάδου, μητέρα μαθητή του συγκεκριμένου σχολείου, «είμαστε σε μία αβεβαιότητα και έναν μόνιμο φόβο ότι τα παιδιά μας θα καταλήξουν στον δρόμο.
Η λύση που έχει βρεθεί είναι να παραχωρηθεί ένα οικόπεδο στη Θέρμη, με την προϋπόθεση βέβαια να δοθεί η χρηματοδότηση από την κυβέρνηση για την ανέγερση σχολείου. Εάν δεν γίνει αυτό και αναγκαστική επιλογή αποτελέσει ο διαμοιρασμός, πολλά παιδιά θα καταλήξουν να παρατήσουν το σχολείο». Υπερπλήρες και ακατάλληλο είναι και το ΕΕΕΕΚ Κορδελιού σύμφωνα με την Παρασκευή Τσιφλικιώτη, πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων.
Στο σχολείο φοιτούν 36 μαθητές-μαθήτριες και αναμένεται να έρθουν ακόμη έξι, με 29 εκπαιδευτικούς, που όπως είπε «καθημερινά τρέχουν για να είναι τα παιδιά μας καλά. Το πατάρι του σχολειού και η μεταλλική ράμπα κρίθηκαν ακατάλληλα.
Κάνουμε τον σταυρό μας καθημερινά για να μη συμβεί κάτι στα παιδιά μας». Όσον αφορά στις υποδομές περιγράφηκε πως υπάρχουν τρεις αίθουσες 8 τ.μ., μία αίθουσα 11 τ.μ. όπου λειτουργούν δύο τμήματα, μία 12 τ.μ. που επίσης λειτουργούν δύο τμήματα και μία 21 τ.μ. όπου λειτουργούν τρία τμήματα. «Φυσικά δεν υπάρχουν έξοδοι κινδύνου και μέτρα πυρασφάλειας», επεσήμανε. Δύσκολες είναι οι συνθήκες και στο 1ο ΕΕΕΕΚ Παύλου Μέλα καθώς σύμφωνα με τον Λάζαρο Φουντουκίδη, γονέα μαθητή του σχολείου, «εάν δεν υπήρχαν δωρεές, το σχολείο μας δεν θα λειτουργούσε. Δεν είναι απλά μαθητές, είναι παιδιά με αναπηρίες που χρειάζονται απίστευτη υποστήριξη.
Οι εκπαιδευτικοί είναι ήρωες και τα σχολεία λειτουργούν χάρη στο πείσμα και στην αγάπη τους προς τα παιδιά μας». Όσον αφορά στην ασφάλεια των παιδιών υπογράμμισε πως «γονείς φοβούνται να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο και την ίδια ώρα, διστάζουμε να μιλήσουμε για τα προβλήματα που υπάρχουν, υπό τον φόβο ότι θα κλείσουν τα σχολεία και θα αναγκαστούμε να κρατήσουμε τα παιδιά μας στο σπίτι, μακριά από την εκπαιδευτική διαδικασία».
Αίτημα των γονέων είναι να υλοποιηθεί ο αναγκαίος προγραμματισμός για την ανέγερση νέων σχολείων, κατάλληλων για παιδιά με ειδικές ανάγκες. «Οι διεκδικήσεις μας δεν θα σταματήσουν. Ζητούμε να δημιουργηθούν σχολεία κατάλληλα για τα παιδιά μας, σε κάθε περιοχή και γειτονιά», όπως τόνισαν.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 31.03.2024