ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεσσαλονίκη: Η «συνταγή» για να χτίσει τη δικιά της τουριστική ταυτότητα (φωτ.)

Στέφανος Μαχτσίρας18 Ιανουαρίου 2023

Ελκυστικό περιβάλλον, συνεχείς επενδύσεις σε καινοτομίες, ανανέωση του προϊόντος, θετικές εμπειρίες των ταξιδιωτών, ευκολία πρόσβασης, αποτελεσματικοί οργανισμοί διαχείρισης, υποστήριξη από την τοπική κοινωνία, γαστρονομικός πλούτος (έσοδα 4 δις ευρώ άφησε ο γαστρονομικός τουρισμός το 2019 στην οικονομία), διεύρυνση της σεζόν συνιστούν τα βασικά συστατικά μίας επιτυχημένης τουριστικής συνταγής για έναν προορισμό, δείχνοντας το δρόμο στη Θεσσαλονίκη.

Στην ημερίδα του Marketing Club Greece, επαγγελματίες του τουρισμού, εξειδικευμένα στελέχη μάρκετινγκ και εκπρόσωποι φορέων κατέθεσαν τις απόψεις τους, εξέφρασαν προβληματισμούς και συζήτησαν για το μέλλον του τουρισμού στην Ελλάδα, όπως αυτό διαμορφώνεται μετά από μια δύσκολη περίοδο για την οικονομία και την κοινωνία.



«Σε ότι αποτελεί παγκόσμια τάση αυτή τη στιγμή στον τουρισμό είμαστε καλοί, το ελληνικό καλοκαίρι είναι ένα πανίσχυρο brand. Η παγκόσμια ζήτηση έχει στον τουρισμό έχει εποχικότητα, δε θα έχουμε καλοκαίρι 365 μέρες το χρόνο, μπορούμε να βελτιωθούμε στην επέκταση της σεζόν αλλά μέχρι ένα όριο», επεσήμανε η Ιωάννα Δρέττα, διευθύνουσα σύμβουλος του Marketing Greece.

«Είμαστε τρίτοι παγκοσμίως στο μοντέλο ήλιος, θάλασσα και όγδοοι στον θαλάσσιο τουρισμό», υποστήριξε. «Είμαστε εκτός δεκάδας στον πολιτισμικό τουρισμό, ακούγεται σοκαριστικό αλλά αξίζει να αναρωτηθούμε, χώρους έχουμε, προϊόν όμως έχουμε;», ανέφερε.

«Απαιτείται τεχνογνωσία στον τουρισμό, δεν μπορεί η γνώση να διαλύεται στις μυλόπετρες της πολιτικής, ο τουρισμός εμπνέεται», διεμήνυσε.

Στη σημασία του destination marketing, των συνεργειών, των συνεργασιών και των κοινών δράσεων στον τομέα του πολιτισμού στάθηκε ο Πρόδρομος Μοναστηρίδης, διευθυντής του τμήματος Marketing και Χορηγιών στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και αντιπρόεδρος στο Διοικητικό Συμβούλιο του Thessaloniki ConventionBureau.


Το destination marketing είναι μία ολιστική προσέγγιση που πηγαίνει πέρα από το παραδοσιακό marketing και προωθεί την αγορά σαν ένα ενοποιημένο συνολικό τουριστικό προϊόν.

«Ποιοι είμαστε, τι κάνουμε, τι θέλουμε να προβάλουμε, πρέπει να απαντήσουμε πειστικά σε αυτά τα ερωτήματα. Έρευνες marketing, διευρυμένο ωράριο στους τουριστικούς προορισμούς, χρήση της τεχνολογίας, παραγωγές – κράχτες είναι απαραίτητα εργαλεία για να προβάλουμε τους προορισμούς μας», σημείωσε ενώ έκανε ιδιαίτερη μνεία στο Μουσείο του Ολοκαυτώματος στη Θεσσαλονίκη που θα βοηθήσει στο να αποκτήσει η πόλη την δικιά της ταυτότητα.

«Το marketing παίζει τεράστιο ρόλο στην προώθηση του τουριστικού προϊόντος, τα δεδομένα αλλάζουν ταχύτατα», επεσήμανε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής, Γρηγόρης Τάσιος.


«Βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο για τον ελληνικό τουρισμό με τις προκλήσεις και τις αβεβαιότητες να είναι πολλές εν μέσω πολέμου και ακρίβειας», ανέφερε ο Τσαμπίκος Κοκκάρης, πρόεδρος του Marketing Club Greece.

«Ο τουρισμός άντεξε στα δύσκολα χρόνια, μετά την πανδημία ο τουρισμός συνέβαλε στην οικονομική ανάκαμψη, είναι η πιο κατάλληλη στιγμή να αντιμετωπίσουμε τον τουρισμό με επαγγελματισμό, συνεργασία και συνέργειες», σημείωσε ο Γιάννης Ασλάνης, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Thessaloniki Convention Bureau.


This page might use cookies if your analytics vendor requires them.