Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί το σημαντικότερο μέρος των Υποχρεωτικών Επενδύσεων που έχει αναλάβει η ΟΛΘ Α.Ε. βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο. Το εν λόγω έργο αναβαθμίζει τη θέση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας προσφέροντας παράλληλα ισχυρά πολλαπλασιαστικά οφέλη στην οικονομία και την κοινωνία, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
Ο διαγωνισμός για την επέκταση του 6ου προβλήτα δρομολογήθηκε στα τέλη του 2019 με έξι εταιρείες να περνούν από την πρώτη φάση της αξιολόγησης και προεπιλογής. Λόγω της πανδημίας οι εταιρείας ζήτησαν αλεπάλληλες παρατάσεις προκειμένου να ολοκληρώσουν τον φάκελο της προσφοράς.
Σήμερα κατέθεσαν προσφορές οι α) ARCHIRODON GROUP NV, β) Σύμπραξη INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA – INTERCANTIERI VITTADELLO SPA–SALES SPA, γ) Κοινοπραξία ACCIONA CONSTRUCCION SA – DREDGING INTERNATIONAL NV δ) Κοινοπραξία MYTILINAIOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA, ε) Κοινοπραξία AVAX SA – ETERMAR SA – NV BESIX SA,
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το έργο προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί εντός 36 μηνών από την έναρξη των εργασιών. Εφόσον οι διαδικασίες προχωρήσουν χωρίς κωλύματα, το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2024.
Αρχικά θα γίνει ο έλεγχος των δικαιολογητικών, στη συνέχεια το τεχνικό σκέλος του φακέλου που θα μετρήσει κατά 40% στην κατακύρωση του αποτελέσματος και στη συνέχεια η οικονομική προσφορά, με συντελεστή βαρύτητας 60%. Το χρονοδιάγραμμα του έργου προβλέπει την ολοκλήρωσή του εντός 32 μηνών από την εγκατάσταση του εργολάβου, αλλά λόγω των συνθηκών δεν αποκλείεται να χρειαστούν 36.
Με την επέκταση του 6ου προβλήτα και την κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την εξυπηρέτηση πλοίων μεγαλύτερου μεγέθους και την προσέλκυση κύριων γραμμών, που θα «πιάνουν» απευθείας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και θα τροφοδοτούν τις χώρες της Βαλκανικής, ενώ θα αυξηθεί σημαντικά χώρος που διαθέτει το λιμάνι για την εναπόθεση των κοντέινερ.