ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: «Λουκέτο» στο Γυμνάσιο και Λύκειο του Γαλλικού Σχολείου

Έλενα Καραβασίλη12 Μαΐου 2023

Οριστικό λουκέτο μπαίνει από τον Σεπτέμβριο στις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου, του Γαλλικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, καθώς δεν θα γίνονται εγγραφές νέων μαθητών. Σύμφωνα με τη διοίκηση του σχολείου, τα έξοδα είναι υπέρογκα, είναι ανέφικτο να καλυφθούν από τους υπάρχοντες μαθητές και έτσι είναι πρακτικά αδύνατον να συνεχίσει τη λειτουργία των τάξεων του Γυμνασίου και του Λυκείου. 

Πρόκειται για ένα ιστορικό σχολείο που ιδρύθηκε για τα παιδιά Γάλλων υπηκόων και λειτουργεί μέσω της Γαλλικής Λαϊκής Αποστολής από το 1906. Στο συγκεκριμένο σχολείο φοιτούν σήμερα τα παιδιά 45 οικογενειών ελληνόφωνων και μη, σε όλες τις βαθμίδες.


Ο Alain Hardy ανέλαβε τα καθήκοντά του ως διευθυντής του σχολείου την 1η Δεκεμβρίου του 2022. Εξηγεί στο makthes.gr ότι τότε δεν υπήρχε καμία συζήτηση για κλείσιμο του Γυμνασίου και του Λυκείου. Ωστόσο, από τη Γαλλική Λαϊκή Αποστολή διαπιστώθηκε ένα τεράστιο οικονομικό έλλειμμα που όπως ξεκαθαρίζει ο κ. Hardy, δεν επρόκειτο για ζήτημα κακοδιαχείρισης αλλά για μείωση του μαθητικού δυναμικού στις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου.

 «Δυστυχώς αυτό το έλλειμμα, που δεν παρουσιαζόταν για πρώτη φορά, δεν μπορεί να καλυφθεί από το σχολείο. Το κόστος λειτουργίας του Λυκείου είναι πολύ υψηλό, με πολύ μικρό αριθμό μαθητών. Είναι ενδεικτικό ότι σε όλες τις τάξεις του Λυκείου έχουμε μόλις τρεις μαθητές και φοιτούν όλοι στην τελευταία τάξη. Την ίδια ώρα βέβαια απασχολούμε καθηγητές για όλες τις κατευθύνσεις και όλα τα αντικείμενα», εξηγεί ο κ. Hardy.

Ο ίδιος περιγράφει ότι σύμφωνα με τον νόμο, το Γαλλικό Σχολείο Θεσσαλονίκης από την ίδρυσή του μέχρι και το 2009 δεν μπορούσε να δεχτεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Έλληνες μαθητές και αντίστοιχα από το 2013, στη δευτεροβάθμια. 

Σήμερα, σύμφωνα με τον ίδιο, η πλειοψηφία των μαθητών προέρχονται από ελληνικές οικογένειες ενώ εξαιρετικά λίγοι είναι οι Γάλλοι μαθητές κι αυτό διότι δεν εδρεύουν αρκετές γαλλικές εταιρίες στη Θεσσαλονίκη, ώστε να υπάρχουν αντίστοιχες οικογένειες Γάλλων στην πόλη. Στο συγκεκριμένο σχολείο φοιτούν και παιδιά οικογενειών από τη Ρωσία, τα Σκόπια, την Ιταλία, την Τυνησία, την Τουρκία οι γονείς των οποίων εργάζονται στο κέντρο της Pfizer, στο Διπλωματικό Σώμα ή στο ΝΑΤΟ.


Βαρύτητα σε Νηπιαγωγείο και Δημοτικό

Ο κ. Hardy περιγράφει πως το Γαλλικό Σχολείο Θεσσαλονίκης δέχεται μαθητές από 2 ετών. Σύμφωνα με τους ίδιους τους γονείς, αποτελεί σχολείο πρότυπο που ανοίγει στα παιδιά νέους ορίζοντες καθώς από την ηλικία των δύο ετών αναπτύσσεται και διδάσκεται η τριγλωσσία (Γαλλικά- Αγγλικά-Ελληνικά), τα παιδιά εκτίθενται σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον και τους δίνεται η δυνατότητα να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη. 

«Η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών, όταν τελειώσουν το δημοτικό ακολουθούν το ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης με σκοπό να δώσουν πανελλήνιες. Επίσης, παρά το γεγονός ότι είναι ένα σχολείο στο κέντρο της πόλης, με άριστες υποδομές, που παρέχει σπουδές υψηλού επιπέδου και μάλιστα με δίδακτρα ιδιαίτερα ανταγωνιστικά σε σύγκριση με άλλα διεθνή σχολεία, δυστυχώς παρά τις προσπάθειές μας, δεν καταφέραμε να βρούμε μια ισορροπία που να είναι οικονομικά βιώσιμη», εξηγεί.

Ο ίδιος βέβαια τονίζει πως «ένα Γαλλικό σχολείο έχει κάθε λόγο να υπάρχει στη Θεσσαλονίκη και είμαστε διατεθειμένοι να το αποδείξουμε. Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε, μαζί με τα γαλλικά, τη θέση των ελληνικών και των αγγλικών στις μικρές ηλικίες από 2 έως 12 ετών, ώστε να διευκολύνουμε τις οικογένειες που θέλουν στη συνέχεια να εντάξουν τα παιδιά τους στο αγγλοσαξονικό, στο ελληνικό ή στο γαλλικό σύστημα (είτε στην Αθήνα, είτε σε άλλες χώρες)». Μάλιστα, οι μαθητές του δημοτικού, έχοντας αποφοιτήσει από το Γαλλικό Σχολείο θα μπορούν να αποκτήσουν διπλώματα πιστοποίησης της γαλλικής, της αγγλικής, της ελληνικής και ισπανικής γλώσσας. 

Φυσικά, ο κ. Hardy δεν αποκλείει το ενδεχόμενο, με την πάροδο των ετών να ανοίξουν ξανά οι εγγραφές για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου στο Γαλλικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.

Τι θα γίνει με τους υπάρχοντες μαθητές

Ο διευθυντής του Γαλλικού Σχολείου Θεσσαλονίκης ξεκαθαρίζει πως οι μαθητές που βρίσκονται ήδη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και επιθυμούν να λάβουν το διεθνές απολυτήριο Baccalaureate θα ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους. 

«Αυτό ισχύει και για τα παιδιά που είναι στην αρχή του Γυμνασίου. Όρος όμως της Γαλλικής Λαϊκής Αποστολής ήταν να μην δεχτούμε άλλους μαθητές από τον Σεπτέμβριο. Αντιλαμβανόμαστε πλήρως την απογοήτευση και τη δυσαρέσκεια των οικογενειών που τα παιδιά τους βρίσκονται στο δημοτικό και επιθυμούσαν να ολοκληρώσουν το Λύκειο στο σχολείο μας, ωστόσο δυστυχώς αυτό δεν είναι πλέον βιώσιμο», καταλήγει ο κ. Hardy.

Υπενθυμίζεται ότι σε δηλώσεις της στη «ΜτΚ» που δημοσιεύτηκε στις 7/5/23, της η κ. Σανδρίν Μουσέ, Γενική Πρόξενος της Γαλλίας και Διευθύντρια του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης είχε τονίσει πως προκειμένου να στηριχθούν οι οικογένειες των οποίων τα παιδιά φοιτούν ήδη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αποφασίστηκε να διατηρηθεί ένας συγκεκριμένος τρόπος οργάνωσης της διδασκαλίας, προσαρμοσμένος στον αριθμό των μαθητών και των τάξεων. 

«Το σύστημα αυτό διασφαλίζει ότι καμία οικογένεια της οποίας τα παιδιά βρίσκονται στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού σχολείου δεν θα μείνει χωρίς λύση κατά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Όλες οι οικογένειες θα έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο από ένα χρόνο για να αποφασίσουν πού θα φοιτήσουν τα παιδιά τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: είτε να ενταχθούν στο ελληνικό σχολείο (με τη δυνατότητα να διατηρήσουν το επίπεδο των γαλλικών τους με τα μαθήματα του Γαλλικού Ινστιτούτου, στις ίδιες εγκαταστάσεις), είτε σε ένα άλλο διεθνές σχολείο της πόλης, είτε να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους σε ένα άλλο γαλλικό σχολείο (στην Eλληνογαλλική Σχολή στην Αθήνα ή σε άλλες πόλεις). Αυτός ο προσαρμοσμένος τρόπος οργάνωσης που προτείνεται στους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του σχολείου μας, θα διαρκέσει έξι χρόνια και θα λήξει το αργότερο στο τέλος του σχολικού έτους 2028-2029», καταλήγει η κ. Μουσέ.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.