ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Μαθητές έφτιαξαν εφαρμογή που σώζει ζωές ενάντια στο σύνδρομο του «ξεχασμένου παιδιού»

Αλκίνοος Βλαχόπουλος02 Απριλίου 2024

Με αφορμή περιστατικά “ξεχασμένων” ανήλικων παιδιών σε αυτοκίνητα οι μαθητές του 11ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς σχεδίασαν και υλοποίησαν μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους μια καινοτόμα εφαρμογή που μπορεί να σώσει ζωές. 

Πρόκειται για το ρομποτικό σύστημα WeDoSave- Forgotten Baby Syndrome το οποίο έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει την ύπαρξη παιδιού, ηλικιωμένου ατόμου με αναπηρία ή κατοικίδιου στο αυτοκίνητο. Μέσω του συστήματος αισθητήρων θερμοκρασίας, η εφαρμογή αντιλαμβάνεται την ύπαρξη ατόμου στο αυτοκίνητο και αυτόματα ειδοποιεί τον οδηγό του οχήματος μέσω μηνύματος και ηχητικής ειδοποίησης. Η εφαρμογή παρουσιάστηκε σήμερα σε συνέδριο στο ΝΟΗΣΙΣ.


Ο Νικόλας Αυγουλάς, Υποδιευθυντής του 11ου Δημοτικού Καλαμαριάς, εξηγεί στο makthes.gr
τον τρόπο σχεδιασμού και λειτουργίας της συγκεκριμένης εφαρμογής υπογραμμίζοντας τον καταλυτικό ρόλο που έπαιξαν οι μαθητές στην όλη προσπάθεια.

“Στο αυτοκίνητο βρίσκεται τοποθετημένος ειδικός αισθητήρας ο οποίος ανιχνεύει την θερμοκρασία που αναπτύσσεται στην καμπίνα του οχήματος. Όταν η θερμοκρασία αρχίζει να ανεβαίνει απότομα μέσα στο αμάξι, τότε άμεσα σημαίνει συναγερμός με τις σειρήνες να ηχούν εντός και εκτός του οχήματος προκειμένου οι διερχόμενοι να αντιληφθούν τον κίνδυνο. Ταυτόχρονα ο οδηγός που βρίσκεται εκτός του αυτοκινήτου λαμβάνει ηχητική ειδοποίηση στο ειδικό ρολόι το οποίο θα πρέπει να βρίσκεται πάντα τοποθετημένο στο χέρι του. Την ίδια στιγμή τα παράθυρα του αυτοκινήτου ανοίγουν προκειμένου να μειώσουν την θερμοκρασία του χώρου. Για να λήξει ο συναγερμός κινδύνου θα πρέπει είτε να δροσιστεί με κάποιον τρόπο ο χώρος είτε να απομακρυνθεί το παιδί από το κάθισμα.

Συνολικά 50 μαθητές από τα δύο τμήματα της Ε’ Δημοτικού, εργάστηκαν κατά την διάρκεια του μαθήματος της Πληροφορικής συμβάλλοντας καθοριστικά με τις ιδέες τους τόνισε ο κ. Αυγουλάς.

Πάνω από 2.000 σύνεδροι- μαθητές Α/θμιας και Β/θμιας από όλη την Ελλάδα συμμετέχουν στο 16ο Συνέδριο Πληροφορικής δήλωσε και ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αλέξανδρος Κόπτσης υπογραμμίζοντας την σημασία της ενεργούς συμμετοχής μικρών μαθητών σε ένα τέτοιο συνέδριο.

Πάνω απο 160 καινοτόμες ιδέες θα παρουσιαστούν κατά την διάρκεια του Συνεδρίου με την ενεργή υποστήριξη 250 εκπαιδευτικών απο 100 και πλέον σχολικές μονάδες. Πληροφορική, ρομποτική, τεχνητή νοημοσύνη, δημιουργία ιστοσελίδων και πολλά άλλα συνθέτουν αυτή την γιορτή μάθησης και δημιουργίας. Στόχος μας είναι η εξοικείωση των μαθητών με νέες τεχνολογίες σε ένα σχολείο που τα παιδιά θα ερευνούν, θα ανακαλύπτουν και θα δημιουργούν.

Ο κ. Κόπτσης, μιλώντας στο makthes.gr τόνισε οτι το συγκεκριμένο συνέδριο θα αποτελέσει μοχλό για μια ψηφιακή αναβάθμιση της εκπαιδευτικής δράσης. “Τα παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αφού πλέον αποκτούν ξεχωριστές δεξιότητες εντός της τάξης. Ονειρευόμαστε ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία που θα βοηθάει τα παιδιά να δημιουργούν και όχι μόνο να μαθαίνουν αποκτώντας στείρες γνώσεις”.

Το συνέδριο, που θα διαρκέσει έως και τις 5 Απριλίου, διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και τους Συμβούλους Εκπαίδευσης κλάδου Πληροφορικής σε συνεργασία με το ΝΟΗΣΙΣ.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.