Η κ. Νοτοπούλου, συνοδευόμενη από το δικηγόρο της παράταξης, μετέβη στο Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης και κατέθεσε το υπόμνημα, συνοδευτικό της μηνυτήριας αναφοράς, φέρνοντας ξανά την υπόθεση στο προσκήνιο.
Σε δηλώσεις της πριν εισέλθει εντός του κτιρίου, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι, «σήμερα ήρθαμε εδώ να καταθέσουμε περαιτέρω εξηγήσεις. Ζητάμε να διερευνηθεί κάθε πιθανή εμπλοκή για όλα τα πρόσωπο που συνέπραξαν στις διαδικασίες προμήθειας, έγκρισης, ελέγχου, παραλαβής και χρήσης οχημάτων από τον Δήμο Θεσσαλονίκης, άλλες υπηρεσίες και τον ΟΑΣΘ».
Η μηνυτήρια αναφορά στον εισαγγελέα πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης που κατέθεσε το καλοκαίρι η αντιπολίτευση, αφορούσε την καταλληλότητα των αστικών λεωφορείων, ειδικότερα εν μέσω πανδημίας, την λειτουργική κατάσταση αυτών, καθώς κάποια από αυτά είχαν πάρει φωτιά, αλλά και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες πραγματοποιήθηκε η αγορά.
Τον Ιούλιο του 2021, τα 49 λεωφορεία που αγόρασε ο Δήμος Θεσσαλονίκης από την αδελφοποιημένη Λειψία, στη προσπάθεια του αυξήσει τον στόλο του ΟΑΣΘ, ακινητοποιήθηκαν στο αμαξοστάσιο λόγω καύσωνα καθώς δεν διέθεταν κλιματισμό. Μάλιστα, τα λεωφορεία αγοράστηκαν με πρωτοβουλία και χρήματα του δήμου Θεσσαλονίκης και παραχωρήθηκαν στον ΟΑΣΘ, μέσω χρησιδανείου. Ως γνωστόν, τα εν λόγω οχήματα δεν διαθέτουν κλιματιστικά (κλιματισμός υπάρχει μόνον για τη θέση του οδηγού) και επιπλέον δεν διαθέτουν ούτε ανοιγόμενα παράθυρα, παρά μόνον δύο φεγγίτες στην οροφή.
Η αντίδραση της αντιπολίτευσης έφτασε ως το δικαστήριο, αφού κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά για την υπόθεση. Όπως υποστήριξε τότε σε δηλώσεις της η κ. Κατερίνα Νοτοπούλου, βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης του κεντρικού Δήμου «Θεσσαλονίκη Μαζί», «είναι ακατάλληλα για εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου, πολλώ δε μάλλον, εν μέσω κορονοϊού, καθώς δεν διαθέτουν παράθυρα ούτε κλιματισμό, έχουν χαμηλή ιπποδύναμη και κάποια απ' αυτά πήραν φωτιά».