ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Μεταφορές, εκδρομές και κενά έβγαλαν στους δρόμους τους γονείς

Έλενα Καραβασίλη19 Οκτωβρίου 2023

Σε κινητοποίηση στο υφυπουργείο Μακεδονίας Θράκης προχώρησαν σήμερα το πρωί γονείς, μέλη της Ομοσπονδίας Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία, παρά το γεγονός ότι έχει περάσει ενάμισι μήνας από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, η μεταφορά περίπου 1.000 παιδιών για τα οποία δεν έχει εξασφαλιστεί η μεταφορά τους από και προς τα σχολεία τoυς, καθώς και οι ημερήσιες σχολικές εκδρομές που δεν πραγματοποιούνται εξαιτίας των αυξημένων κομίστρων που ζητούν οι τουριστικές πράκτορες, όπως υποστηρίζουν οι γονείς, προκειμένου να δέχονται να υπόκεινται σε ελέγχους από την Τροχαία, έχουν προκαλέσει την αγανάκτηση των γονέων.

Ο Θανάσης Κοκονάς, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας, λέει στο makthes.gr, αναφερόμενος στις σχολικές εκδρομές, ότι «θα έπρεπε να έχει ήδη παρέμβει εισαγγελέας. Είναι αδιανόητο να ζητούν επιπλέον χρήματα για να κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες έτσι ώστε να μην έχουν πρόβλημα με τους ελέγχους της Τροχαίας. Στην καθημερινότητα δηλαδή πως μεταφέρουν τα παιδιά μας; Δεν έχουν φροντίσει για την ασφάλειά τους;», διερωτάται ο ίδιος. Εξηγεί ότι πολλά σχολεία δεν πηγαίνουν εκδρομές, «διότι και οι διευθυντές φοβούνται και αρνούνται να μπουν σε αυτήν τη διαδικασία και από την άλλη, οι τουριστικοί πράκτορες δεν δίνουν προσφορές για να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς και έτσι, τα παιδιά δεν πηγαίνουν ημερήσιες».

Αντιπροσωπεία γονέων αναμένει αυτήν την ώρα να συναντηθεί με τον υφυπουργό Μακεδονίας Θράκης, Στάθη Κωνσταντινίδη προκειμένου άμεσα να δοθεί μία λύση για τη μεταφορά μαθητών και για τις σχολικές εκδρομές.

Σημειώνεται ότι, όπως είχε δηλώσει ο στη "ΜτΚ" στις 08.10.2023 ο Μιχάλης Πεζίκογλου, πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων και Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κεντρικής Μακεδονίας "αυτή τη στιγμή τα εν λόγω δρομολόγια δεν γίνονται διότι το κόστος που προκύπτει από τον υπάρχοντα μαθηματικό τύπο είναι πολύ χαμηλό. Απομακρυσμένο δρομολόγιο, πρωί και μεσημέρι από το Λιβάδι Θεσσαλονίκης στην Περιστερά, ανέρχεται στα 65 ευρώ. Μόνο το κόστος του πετρελαίου είναι μεγαλύτερο. Ποιος θα πληρώσει τον οδηγό και τη συνοδό; Όποιος πάρει αυτό το δρομολόγιο πρέπει να πληρώσει από την τσέπη του». 

Μιλώντας για τα ειδικά σχολεία λέει πως οι τιμές είναι ακόμη πιο χαμηλές δεδομένου ότι «μιλάμε για ειδικά διαμορφωμένα οχήματα που στοιχίζουν σε εμάς πολύ πιο ακριβά».

 Για τις σχολικές εκδρομές μικρών αποστάσεων ο κ. Πεζίκογλου τονίζει ότι οι ιδιώτες αρνούνται να κάνουν τα δρομολόγια γιατί «δεν πρόκειται για έλεγχο ημέρας για την ασφάλεια των μαθητών αλλά για εκτενή έλεγχο 28 ημερών με καθαρά εισπρακτικό χαρακτήρα. Από τον Αύγουστο μάλιστα τα πρόστιμα του ΚΟΚ έχουν τριπλασιαστεί σε σχέση με πέρσι. Οι παραβάσεις αφορούν σε αμέλειες των οδηγών οι οποίοι δεν θέλουν να κάνουν τέτοια δρομολόγια που τους προκαλούν εργασιακό άγχος. Το πρόστιμο πλέον ισοδυναμεί με τον μισό μισθό τους».

Σχετική ερώτηση για τη μεταφορά μαθητών, κατέθεσε στη διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και η παράταξη “Κοιτάμε Μπροστά”, με επικεφαλής τον Χρήστο Γιαννούλη.

Στο σχετικό έγγραφο, τίθενται τα εξής ερωτήματα:

"1. Γιατί δεν ενημερώθηκαν εγκαίρως οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τις λήξεις των παρατάσεων των συμβάσεων και την αδυναμία πραγματοποίησης των δρομολογίων;
2. Από πότε ήταν γνωστά τα προβλήματα των άγονων διαγωνισμών στην Οικονομική Επιτροπή;
3. Γιατί το πρόβλημα με τον υπολογισμό των τιμών των καυσίμων και τον καθορισμό των κομίστρων διαπιστώθηκε τώρα, ενώ η κρίση στις τιμές των καυσίμων σοβεί εδώ και ενάμιση χρόνο;
4. Τι θα γίνει με τα υπόλοιπα δρομολόγια που πρόκειται να λήξει άμεσα η σύμβασή τους, αλλά δεν είναι τακτοποιημένα για την επόμενη ημέρα;
5. Πόσα δρομολόγια βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε παύση λειτουργίας και πόσοι μαθητές μένουν ακάλυπτοι;
6. Προβλέπεται αποζημίωση για όσους γονείς αναγκάζονται να μεταφέρουν τα παιδιά τους με δικό τους μεταφορικό μέσο, μέσα σε αυτό το μπάχαλο που δημιουργήθηκε, για το οποίο δεν ευθύνονται οι ίδιοι;
7. Εάν κατοχυρωθεί πράγματι η δυνατότητα στην ίδια την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας να μισθώνει λεωφορεία για τις μετακινήσεις για τις οποίες δεν εκδηλώνεται ενδιαφέρον στον σχετικό διαγωνισμό, πόσος χρόνος εκτιμάται από τις υπηρεσίες της ΠΚΜ ότι θα μεσολαβήσει ώστε να λειτουργήσει το μέτρο και να ομαλοποιηθεί η κατάσταση;".




This page might use cookies if your analytics vendor requires them.