Το νηπιαγωγείο από την ηλικία των τεσσάρων ετών έχει τεράστια αξία, τεράστια σημασία για το μέλλον που θα έχουν τα παιδιά, δήλωσε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, μιλώντας σήμερα το μεσημέρι στην τελετή εγκαινίων των 4ου & 6ου Νηπιαγωγείων Πυλαίας.
Το νέο σχολικό συγκρότημα περιλαμβάνει τέσσερις αίθουσες διδασκαλίας, αίθουσες γραφείων, βοηθητικούς χώρους και διαθέτει εξοπλισμό για τη λειτουργία του προγράμματος δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης. Το έργο, προϋπολογισμού 500.000 ευρώ, χρηματοδοτήθηκε από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ενώ ο Δήμος Πυλαίας - Χορτιάτη υλοποίησε τη διαμόρφωση του παιδότοπου στον αύλειο χώρο.
Η κ. Κεραμέως εξέφρασε την ικανοποίησή της για την αποτελεσματική συνεργασία του υπουργείου με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και εν προκειμένω με τη διοίκηση του Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη και αναφέρθηκε στην ιδιαίτερη βαρύτητα που δίδεται στα νηπιαγωγεία. «Εδώ είναι που μπαίνουν οι βάσεις, εδώ είναι που μπαίνουν τα θεμέλια, αποδίδουμε ως κυβέρνηση και ως υπουργείο Παιδείας πάρα πολύ μεγάλη σημασία στην προσχολική εκπαίδευση γι' αυτό και πλέον έχει γίνει πράξη το νηπιαγωγείο από την ηλικία των 4 ετών, για κάθε παιδί στη χώρα, από άκρη σε άκρη σε όλη τη χώρα» πρόσθεσε.
Υπενθύμισε δε ότι «για τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, όταν ανέλαβε κυβέρνηση υπήρχαν τρομακτικές δυσκολίες σε ό,τι αφορούσε και προσωπικό και τους χώρους για την στέγαση του δίχρονου νηπιαγωγείου, πλέον όμως σε κάθε δήμο της χώρας λειτουργεί το δίχρονο νηπιαγωγείο από την ηλικία 4 ετών».
Ο δήμαρχος Πυλαίας Χορτιάτη Ιγνάτιος Καϊτεζίδης εξέφρασε ικανοποίηση για την υλοποίηση του έργου και το ότι ξεπεράστηκαν γραφειοκρατικά εμπόδια, ώστε το νέο νηπιαγωγείο να παραδοθεί στην ώρα του, κάτι που «ήταν για εμάς ένα σημαντικό αίτημα όπως και τα τρία σχολεία που έρχονται με ΣΔΙΤ στον δήμο μας, δύο στην Πυλαία και ένα στο Πανόραμα, όπου είναι οι περιοχές που αντιμετωπίζουμε πίεση από τον μαθητικό πληθυσμό». Επιπρόσθετα υπογράμμισε ότι χθες σε όλα τα σχολεία του Δήμου η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε χωρίς ελλείψεις. «Χθες, μέρα αγιασμών στα σχολεία του δήμου, είναι η πρώτη φορά στα 25 χρόνια που είμαι δήμαρχος στην περιοχή που δεν είχα κανένα πρόβλημα από ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς» σημείωσε.
Χαιρετισμό απηύθυνε και η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Βούλα Πατουλίδου.
«Σύσκεψη στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας»
Στη συνέχεια κ. Κεραμέως επισκέφθηκε το Ορφανοτροφείο «Μέλισσα», ενώ των εγκαινίων των νηπιαγωγείων προηγήθηκε σύσκεψη στο Δημαρχείο Πανοράματος με τον κ. Καϊτεζίδη, με τη συμμετοχή και βουλευτών.
Νωρίτερα το πρωί, η κ. Κεραμέως πραγματοποίησε επίσκεψη στην Εταιρεία Σπαστικών Βορείου Ελλάδος, ενώ στη συνέχεια μετέβη στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, όπου ενημερώθηκε από τον αν. Περιφερειακό Διευθυντή, Θωμά Μπαχαράκη για τον απολογισμό της έναρξης τη σχολικής χρονιάς στην Περιφέρεια, στις σχολικές μονάδες της οποίας φοιτούν περί τους 214.000 μαθητές.
Μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης η υπουργός δήλωσε ότι «τις τελευταίες εβδομάδες ολοκληρώθηκαν 8.600 διορισμοί εκπαιδευτικών, οι οποίοι προστίθενται σε προηγούμενους διορισμούς με το σύνολο να αγγίζει τους 25.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, επιπλέον των άνω των 32.000 προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών». Πρόσθεσε ακόμη πως «τα σχολεία μας ξεκίνησαν και με άλλες καινοτομίες», και αναφέρθηκε στη διεύρυνση του ωραρίου του ολοήμερου σχολείου, στους εκπαιδευτικούς ομίλους, τον θεσμό των μεντόρων, και τον εξοπλισμό των σχολείων με ψηφιακά εργαλεία.
«Πρωτοβουλίες για τη στέγαση εκπαιδευτικών σε ακριτικές περιοχές και δράσεις κατά των φαινομένων βίας»
Απαντώντας σε ερώτηση για το ζήτημα της στέγασης διορισμένων σε ακριτικές και δυσπρόσιτες περιοχές εκπαιδευτικών σημείωσε ότι «υπάρχουν πρωτοβουλίες σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης και, επιπλέον, σε επίπεδο προεδρίας της κυβέρνησης είναι υπό κατάρτιση ένα σχέδιο, το οποίο αφορά τη στέγαση δημοσίων υπαλλήλων εν γένει, που καλούνται να υπηρετήσουν σε νησιά, σε περιοχές ορεινές και δυσπρόσιτες».
Όπως διευκρίνισε, «αυτό αφορά εκπαιδευτικούς, γιατρούς και άλλες κατηγορίες προκειμένου ακριβώς να ενισχυθεί το λειτούργημά τους στις περιοχές αυτές, να δοθούν και κίνητρα και όταν θα είμαστε έτοιμοι περαιτέρω ανακοινώσεις θα γίνουν σε κεντρικό επίπεδο».
Ερωτηθείσα για τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες που αφορούν την αντιμετώπιση φαινομένων βίας μεταξύ ανηλίκων, με αφορμή περιστατικά στη Θεσσαλονίκη απάντησε ότι «είναι πολλοί οι παράγοντες που γεννούν τη βία και προφανώς και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη έχει αναλάβει σημαντικές δράσεις, αλλά και σε επίπεδο υπουργείου Παιδείας έχουμε στελεχώσει τα σχολεία με πάρα πολλούς ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, περισσότερους από όλα τα προηγούμενα χρόνια, έχουμε θεσμοθετήσει τον σύμβουλο σχολικής ζωής [...] ενώ το πρόγραμμα ΦΙΛΙΑ προστίθεται σε αυτές τις πρωτοβουλίες για την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού και μάλιστα με ιδιαίτερες επιμορφωτικές δράσεις, η πρώτη των οποίων ξεκινάει μεθαύριο, Πέμπτη».
Σχετικά με τα υγειονομικά δεδομένα που ελήφθησαν υπόψη για τη λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών εξήγησε ότι «τα σχολεία άνοιξαν με συγκεκριμένες προτάσεις που έκανε η επιτροπή των ειδικών, εισήγηση της επιτροπής ήταν ομόφωνη και είναι απόλυτα εναρμονισμένη με εισηγήσεις και αντίστοιχων επιτροπών σε άλλες χώρες της ΕΕ όπου κι εκεί πλέον τα μέτρα είναι σε επίπεδο σύστασης παρά υποχρεωτικά. Ξεκινήσαμε με προαιρετική τη χρήση της μάσκας και πολύ συγκεκριμένο πρωτόκολλο σε περίπτωση νόσησης μαθητή ή εκπαιδευτικού και είμαστε εδώ να παρακολουθούμε βήμα βήμα της εξέλιξη της πανδημίας».