Δυναμικά επιστρέφει μετά από έναν χρόνο επιβεβλημένης από την πανδημία απουσίας το τουριστικό εκθεσιακό «δίδυμο» Philoxenia- Hotelia, που θα διοργανωθεί από τις 12 έως τις 14 Νοεμβρίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, εφαρμόζοντας πιστά τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Μάλιστα, το ενδιαφέρον των εκθετών, Ελλήνων και ξένων, είναι μεγάλο για τις δύο εκθέσεις που έχουν ταυτιστεί με τον τουριστικό κλάδο της χώρας μας και αναμένεται να στείλουν μηνύματα αισιοδοξίας για την επόμενη μέρα του τουρισμού.
«Η Philoxenia με συνέπεια και συνέχεια αποτελεί ουσιαστικό θεμέλιο για το εγχώριο τουριστικό επιχειρείν. Συνιστά έναν εκθεσιακό και συνεδριακό κόμβο συνάντησης φορέων και ιδιωτών στον οποίο συγκεντρώνονται όλα τα καινοτόμα στοιχεία και οι νέες τάσεις της τουριστικής βιομηχανίας», σημείωσε μεταξύ άλλων ο Κυριάκος Ποζρικίδης, διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ – Helexpo.
Επιχειρηματίες του τουρισμού (τουριστικά γραφεία και μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες), εκθέτες από τουριστικούς προορισμούς (Περιφέρειες, Δήμοι), hosted buyers από 28 χώρες, αλλά και απλοί επισκέπτες που αναζητούν πληροφορίες για την επόμενη ταξιδιωτική τους απόδραση θα ξανασυναντηθούν στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Philoxenia, δίνοντας τον παλμό μιας διοργάνωσης που 36 χρόνια τώρα, αποτελεί συνώνυμο του τουριστικού επιχειρείν.
Η Philoxenia -μικρότερη σε μέγεθος από άλλες χρονιές- έχει συγκεντρώσει συμμετοχές (μειωμένες κατά 25% σε σχέση με το 2019), πέραν της Ελλάδας, από 11 χώρες και συγκεκριμένα από το Ιράκ, την Ιορδανία, την Πολωνία, την Αρμενία, το Αζερμπαϊτζάν, την Κύπρο, την Πορτογαλία, το Βιετνάμ, το Λουξεμβούργο, το Περού και την Ινδία. Αξίζει να σημειωθεί πως έχουν κλειστεί 2.500 ραντεβού. Μαζί με τη Hotelia οι εκθέτες προσεγγίζουν τους 235.Τιμώμενος δήμος της διοργάνωσης θα είναι ο δήμος Επιδαύρου, μια περιοχή προικισμένη τόσο με κορυφαίους ιστορικούς χώρους όσο και με ήπια τουριστική ανάπτυξη με έμφαση στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Παράλληλα, πολλοί δήμοι από όλη την Ελλάδα και σχεδόν το σύνολο των Περιφερειών θα βρεθούν στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να αναδείξουν τις τουριστικές αρετές των προορισμών τους.
«Στόχος μας είναι η Επίδαυρος να γίνει τόπος εκτός από τόπος να δεις όπως είναι τώρα και τόπος να ζεις», τόνισε ο Αναστάσιος Χρόνης, δήμαρχος Επιδαύρου. «Η ιστορικότητα της περιοχής, το πολιτιστικό απόθεμα, η φυσική της ομορφιά αλλά και η εγγύτητά της από τα αστικά κέντρα καθιστούν την Επίδαυρο πόλο έλξης», πρόσθεσε.
Η φετινή δυναμική της Philoxenia αποτυπώνεται επίσης στο πλούσιο πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων με θεματικές παρουσιάσεις, ημερίδες, workshops και το Hosted Buyers Ρrogram. Ξεχωριστή είναι η θέση του καθιερωμένου της συνεδρίου, που φέτος έχει θέμα «Τουρισμός Εμπειρίας: Αναζητώντας την αυθεντικότητα» και επικεντρώνεται στην ανάγκη κατανόησης και αξιολόγησης της τουριστικής εμπειρίας, καθώς και στη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο θα πρέπει να διαμορφωθεί για έναν τόπο, ώστε να είναι ελκυστική στον επισκέπτη.
Μαζί με τη Philoxenia επιστρέφει και η Διεθνής Έκθεση Ξενοδοχειακού Εξοπλισμού Hotelia. Η επανεκκίνηση των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, η βιώσιμη και η ασφαλής λειτουργία τους, καθώς και νέες συνεργασίες που αναβαθμίζουν και ενισχύουν το τουριστικό προϊόν θα αποτελέσουν το φετινό πλαίσιο της διοργάνωσης. Οι εκθέτες της Hotelia προέρχονται από τους κλάδους των δόμησης, πισίνας, επίπλων και εξοπλισμού ξενοδοχείων, εστίασης και γαστρονομίας. Εκτός από την Ελλάδα η διοργάνωση έχει προσελκύσει συμμετοχές και από Τουρκία, Γαλλία και Βουλγαρία.
«Το 2022 να φτάσουμε τα νούμερα του 2019»
«Οι δύο εκθέσεις αποτυπώνουν την προσπάθεια κυβέρνησης και τουριστικών φορέων να νικήσουν την πανδημία αναδεικνύοντας παράλληλα το ελληνικό τουριστικό προϊόν. Τα τουριστικά έσοδα άγγιξαν τα 10 δισ. ευρώ φέτος, ο τουρισμός έδωσε το στίγμα για την επανεκκίνηση της οικονομίας. Στόχος μας είναι η Θεσσαλονίκη να καταστεί τουριστικός και συνεδριακός κόμβος», υποστήριξε ο υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης.
«Η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας επανεκκινεί και αυτή το τουριστικό της brand, το 2022 θέλουμε να φτάσουμε στα νούμερα του 2019, τη φετινή χρονιά ανακτήσαμε σημαντικό μέρος του χαμένου εδάφους του 2020. Οι αεροπορικές εταιρείες εκφράζουν έντονο ενδιαφέρον για την περιοχή μας», ανέφερε ο Αλέξανδρος Θάνος, τομεάρχης τουρισμού της ΠΚΜ.
«Ζούμε σε έναν χαρισματικό τόπο με πολλά ακατέργαστα διαμάντια. Ο τουρισμός κέρδισε το στοίχημα μέσα στην πανδημία. Η ελληνική τουριστική ταυτότητα ξεχωρίζει διεθνώς», υποστήριξε η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου.
«Η φετινή Philoxenia θα συνδράμει ουσιαστικά στην προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Θέλουμε με τη συμμετοχή μας στην φετινή έκθεση να προβάλλουμε τα πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης και το brand της πόλης», επεσήμανε η αντιδήμαρχος τουρισμού και πολιτισμού του δήμου Θεσσαλονίκης, Μαρία Καραγιάννη. Έκανε μάλιστα ειδική μνεία στην ένταξη της Θεσσαλονίκης στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων Γαστρονομίας της Unesco.
«Το καλοκαίρι κύλησε ικανοποιητικά για τα ξενοδοχεία της πόλης, τώρα έχουμε μπροστά μας έναν πολύ δύσκολο χειμώνα αλλά αισιοδοξούμε πως από τον Μάρτιο και μετά θα αυξηθεί η κίνηση. Κατά κύριο λόγο στηριχτήκαμε στους Βαλκάνιους την φετινή σεζόν», σημείωσε ο Ανδρέας Μανδρίνος, πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων Θεσσαλονίκης. Απηύθυνε παράλληλα έκκληση για πιστή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων κατά τη διάρκεια των δύο εκθέσεων.
Διαδικτυακό χαιρετισμό απηύθυνε ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo Τάσος Τζήκας -ο οποίος βρίσκεται στην Κύπρο σε καραντίνα λόγω νόσησης από Covid.