Δυναμική επανάκαμψη σε μία δύσκολη σεζόν κι εν μέσω πανδημικών συνθηκών πραγματοποίησε ο ελληνικός τουρισμός με τις προοπτικές για το 2022 να είναι κάτι παραπάνω από ελπιδοφόρες. Επιδεικνύοντας ισχυρά αντισώματα απέναντι στην απρόβλεπτη και επελαύνουσα πανδημία, κατάφερε να δώσει επιτυχώς τη μάχη και να κερδίσει (προσεγγίζοντας το 60% των επιδόσεων του 2019), ατενίζοντας παράλληλα με περίσσια αισιοδοξία την ερχόμενη σεζόν.
Παράλληλα, ζωηρό είναι το ενδιαφέρον για κρατήσεις την περίοδο των γιορτών ενώ η ηγεσία του υπ.τουρισμού προανήγγειλε καμπάνια για την ενίσχυση της κίνησης στους χειμερινούς ορεινούς προορισμούς.
Η αποτίμηση της τουριστικής σεζόν που πέρασε και οι προοπτικές για το 2022, τίθενται στο μικροσκόπιο του Συμβουλίου των Προέδρων Ξενοδοχειακών Ενώσεων της ΠΟΞ που διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη, παρουσία του Βασίλη Κικίλια.
«Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε από ΣΕΤΕ, ΤτΕ αλλά και τις προβλέψεις θα αγγίξουμε τουριστικά έσοδα 12 δισ. ευρώ το 2021 ενώ η σεζόν ακόμα τρέχει αν και είναι Νοέμβριος. Η σεζόν πήγε πολύ καλά και τα μηνύματα για την επόμενη είναι πολύ θετικά. Στόχος μας είναι η επιμήκυνση της σεζόν και η ανάδειξη των ορεινών προορισμών», σημείωσε μεταξύ άλλων ο υπουργός τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας.
«Τα μηνύματα και οι ενδείξεις που έχουμε για το 20ημερο των γιορτών και την κίνηση στους ορεινούς προορισμούς είναι ενθαρρυντικά. Η σεζόν εξελίχτηκε πολύ ικανοποιητικά. Αυτό που μας απασχολεί είναι το αυξανόμενο ενεργειακό κόστος των επιχειρήσεων ενώ θα θέσουμε στον υπουργό και το ζήτημα να υπάρξει «Εξοικονομώ» για επιχειρήσεις», επεσήμανε ο πρόεδρος της ΠΟΞ, Γρηγόρης Τάσιος.
«Ο τουρισμός άντεξε, συμβάλλοντας στην επανεκκίνηση της οικονομίας, προχωράμε αποφασιστικά», τόνισε ο υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης.
«Ο τουρισμός εδώ και επτά χρόνια έχει μία μεγάλη δυναμική, την οποία ανέκοψε σε κάποιο βαθμό η πανδημία αλλά άντεξε και θα ανακάμψει πλήρως το 2022. Χρειάζεται σχέδιο, στρατηγική, αλλαγή μυαλών και σκέψης με ενίσχυση των υποδομών και στροφή στην ποιότητα», σημείωσε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Ρέτσος. «Το brand Ελλάδα μετράει διεθνώς, η χώρα μας αντιμετωπίζεται σαν ασφαλής προορισμός, χρειάζεται να δώσουμε έμφαση και στην διαφοροποίηση του τουριστικού προιόντος», πρόσθεσε.
«Θα τρέξουμε άμεσα καμπάνια για την ενίσχυση του χειμερινού τουρισμού σε ορεινούς προορισμούς όπως η Δυτική Μακεδονία, η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και η Ήπειρος. Στόχος είναι η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν», είπε η Άντζελα Γκερέκου, πρόεδρος του ΕΟΤ.
«Είμαστε περίπου στο 50% του 2019, η σεζόν εξελίχθηκε καλύτερα από ό,τι περιμέναμε», ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του ΞΕΕ, Αλέξανδρος Βασιλικός.
«Θα δοθούν τουλάχιστον 320 εκατ. Ευρώ στον τουρισμό από ευρωπαϊκά κονδύλια», υποστήριξε η γενική γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Βίκυ Λοΐζου.