Με φόρα «έτρεξε» στον διάδρομο απογείωσης το «Μακεδονία» και τον Σεπτέμβριο καθώς οι επιδόσεις του και σε επίπεδο εννιαμήνου του επιτρέπουν να αισιοδοξεί, με την Θεσσαλονίκη ωστόσο να απαιτείται να επενδύσει σοβαρά και συγκροτημένα στην ενίσχυση της τουριστικής της προβολής. Είναι ενδεικτικό πως τον περασμένο μήνα προσγειώθηκαν... ανώμαλα οι αφίξεις εξωτερικού, αν η σύγκριση γίνει με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Βάσει των στοιχείων που δημοσίευσε η Fraport για το αεροδρόμιο «Μακεδονία», η συνολική επιβατική κίνηση, εγχώρια και διεθνής, τον Σεπτέμβριο «απογειώθηκε» κατά 15,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, ανοδικά και με 100.018 παραπάνω επιβάτες έκλεισε ο Σεπτέμβριος του 2023 έναντι του Σεπτεμβρίου 2022 για το «Μακεδονία» που διαχειρίζεται η Fraport.
Η κίνηση στο αεροδρόμιο εμφάνισε θετικό πρόσημο και σε επίπεδο εννιαμήνου Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου (20%) σε σχέση με τo 2022, ενώ τον ανήφορο πήρε η κίνηση στους επιβάτες εξωτερικού (20,3%). Συνολικά από τον Ιανουάριο μέχρι τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους προσγειώθηκαν 5.464.403 επιβάτες έναντι 4.554.572 το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Αν εστιάσουμε στο «Μακεδονία» και η σύγκριση γίνει με τον Σεπτέμβριο του 2019, έτος – ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό με εξαιρετικές επιδόσεις, τα νούμερα δείχνουν πως ο φετινός Σεπτέμβριος προσπέρασε, έστω και λίγο, το 2019 (πάνω 2,2%).
Το «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης τον περασμένο μήνα κατέγραψε αύξηση στον αριθμό επιβατών εσωτερικού (10%), αλλά στους ξένους επιβάτες υπήρξαν... αναταράξεις (-0,6%) με 758.145 άτομα να προσγειώνονται συνολικά στη Θεσσαλονίκη. Τον αντίστοιχο μήνα του 2019, συνολικά 741.572 άτομα αποβιβάστηκαν στη Θεσσαλονίκη.
Σε ό,τι αφορά ειδικότερα στην επιβατική κίνηση εξωτερικού για τον περασμένο μήνα, πρώτη σε πτήσεις ήταν η Αγγλία. Αμέσως επόμενοι αλλά με διαφορά ήταν οι Γερμανοί που ταξίδεψαν προς και από Θεσσαλονίκη, ενώ έπονται Πολωνοί, Ιταλοί, Ολλανδοί και Αυστριακοί.
Φέτος αν και τους καλοκαιρινούς μήνες το αεροδρόμιο ξεπέρασε τις επιδόσεις του 2019, υπολείπεται σημαντικά του Ελ. Βενιζέλος, στο οποίο μόνο τον Σεπτέμβριο προσγειώθηκαν 3 εκατ. επιβάτες με τις διαφορές να είναι χαώδεις.
Αξίζει να σημειωθεί πως το «Μακεδονία» δεν κατάφερε να προσεγγίσει τα νούμερα του 2019 την περσινή σεζόν εξέλιξη που εν μέρει έχει αποδοθεί στον πόλεμο στην Ουκρανία, εξαιτίας του οποίου μειώθηκε ο αριθμός των Ουκρανών και Ρώσων τουριστών στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και στην αδυναμία εκπόνησης μίας συνεκτικής στρατηγικής για την προβολή της ευρύτερης περιοχής.
Το ζητούμενο, όμως πέρα από την κατάκτηση νέων… κορυφών κατά τη θερινή περίοδο για το «Μακεδονία», είναι το αεροδρόμιο να κρατήσει και μετά το Σεπτέμβριο και την άτυπη λήξη της τουριστικής σεζόν, σε υψηλά επίπεδα την επιβατική κίνηση.
Για να επιτευχθεί αυτό ζητούμενο είναι κάποιες τουλάχιστον από τις εταιρείες που βάζουν πτήσεις για την περίοδο του καλοκαιριού, να τις διατηρήσουν και στη διάρκεια της χειμερινής σεζόν ενώ το πλέον κρίσιμο είναι να αυξηθεί η αναγνωρισιμότητα της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού, κάτι που αναπόφευκτα θα φέρει νέες πτήσεις και νέες εταιρείες στους διαδρόμους του «Μακεδονία».