Είδος πολυτελείας κινδυνεύει να καταστεί η βενζίνη με την τιμή της να έχει εκτοξευθεί σε επίπεδα πάνω από τα 2 ευρώ δυσχεραίνοντας την καθημερινότητα των πολιτών αφού αρκετοί διστάζουν να γεμίσουν το ρεζερβουάρ και προτιμούν να τραβήξουν χειρόφρενο, αφήνοντας το αυτοκίνητο...στο γκαράζ. Σύμφωνα με το παρατηρητήριο τιμών του υπουργείου ανάπτυξης, την Τρίτη στο νομό Θεσσαλονίκης η τιμή της απλής αμόλυβδης κυμαινόταν στα 2,153 ευρώ το λίτρο, η αντίστοιχη της αμόλυβδης 100 οκτανίων προσέγγιζε τα 2,341 ευρώ το λίτρο, του diesel τα 1,881 ευρώ το λίτρο και του υγραερίου κίνησης τα 1,113 ευρώ.
Το κόστος που καλείται να πληρώσει ο πολίτης αλλάζει με...χρηματιστηριακές ταχύτητες ακόμα και για μεταβεί στην εργασία του ξεπερνά κατά πολύ το πορτοφόλι του αφού οι τιμές υγρών καυσίμων στην Ελλάδα βρίσκονται σε ένα ανεξέλεγκτο ράλι άνευ προηγουμένου μετά την εκτόξευση του αργού πετρελαίου που καταγράφει κάθε μέρα νέα ρεκόρ λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Από μέρα σε μέρα, οι τρελές αυξήσεις σφίγγουν τη θηλιά στους πολίτες στη μέγγενη αφού η πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης εδώ και περίπου δύο μήνες ξεπερνά σταθερά τα 2 ευρώ ανά λίτρο,
Η οργή των καταναλωτών φουντώνει όλο και περισσότερο καθώς τα έξοδα δεν είναι πλέον υποφερτά και τα νοικοκυριά φτάνουν στα όρια της απελπισίας αφού σε λίγους μόνο μήνες βλέπουν το κόστος ζωής να εκτινάσσεται με όλα τα βασικά αγαθά να πραγματοποιούν ανεξέλεγκτα ανοδικά άλματα.
Ο πρόεδρος του Σωματείου Πρατηριούχων Καυσίμων Θεσσαλονίκης, Θέμης Κιουρτζής, μιλώντας στο makthes.gr, διστάζει να κάνει προβλέψεις για την πορεία των τιμών και τις νέες...κορυφές που πιθανόν να κατακτήσουν. "Είναι τρελό κάποιος να κάνει προβλέψεις σήμερα κι ενώ τα πάντα αλλάζουν με ραγδαίους ρυθμούς, οι αυξήσεις οφείλονται κυρίως στις διυλιστηριακές τιμές και στις μεταβολές των τιμών στα χρηματιστήρια", σημειώνει.
Ξεκινώντας από τα 1.303,57 ευρώ το κυβικό στις αρχές του έτους και κινούμενη σταθερά πάνω από τα 1.620 ευρώ το κυβικό από την 1η Μαΐου, η διυλιστηριακή τιμή της βενζίνης που αποτελεί τη βάση τιμολόγησης του καυσίμου, έφτασε στις 4 Μαΐου στα 1.635,77 ευρώ και χτύπησε στις 5/5 ιστορικό ρεκόρ στα 1.648,75 ευρώ.
To γεγονός αυτό είναι αποτέλεσμα της πρότασης της Κομισιόν να συμπεριλάβει στο έκτο πακέτο των κυρώσεων εις βάρος της Μόσχας την πλήρη διακοπή των εισαγωγών αργού σε έξι μήνες και διυλισμένων προϊόντων έως τα τέλη του 2022. Έτσι, το χρηματιστήριο προϊόντων δεν ακολούθησε τις προηγούμενες ημέρες την αποκλιμάκωση του αργού, αλλά αντιθέτως κινήθηκε ανοδικά, καθώς προεξόφλησε τις ελλείψεις προϊόντων που θα προκαλέσει στην Ευρώπη, η οποία εισάγει σημαντικές ποσότητες από τη Ρωσία.