ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: To Mετρό πάει Κορδελιό, Εύοσμο, Τούμπα και Χαριλάου - Δείτε όλη την παρουσίαση

Άννη Καρολίδου20 Μαΐου 2024

Το 2040, δηλαδή μετά από 15 χρόνια, η Θεσσαλονίκη θα έχει ένα Δίκτυο Μετρό που θα καλύπτει σχεδόν του σύνολο του Πολεοδομικού Συγκροτήματος, Δυτικά και Βόρεια θα φτάνει ως Κορδελιό, Άνω Εύοσμο και τη γειτονιά των Νοσοκομείων, ενώ βορειοανατολικά θα πηγαίνει Τούμπα, Χαριλάου, ως τα Πατριαρχικά της Πυλαίας, ενώ μετά τη Μίκρα θα πιάνει Αεροδρόμιο, Thess INTEC αφήνοντας μία αναμονή- "ελπίδα" για μελλοντική επέκταση στη Θέρμη.

Αν υλοποιηθεί το Δίκτυο Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως παρουσιάσθηκε πριν λίγη ώρα, όταν και αναλύθηκαν δημόσια τα αποτελέσματα της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης στο Καραπάντσειο Πολιτιστικό Κέντρο, η Θεσσαλονίκη θα είναι, συγκοινωνιακά τουλάχιστον, σχεδόν μία ονειρική πόλη.

Το πορίσματα και οι προτάσεις της ΜΑΜΘ παρουσιάσθηκαν σε ειδική εκδήλωση, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.


Τέλος Νοεμβρίου 2024, όταν οριστικά και αμετάκλητα τεθεί σε λειτουργία η βασική γραμμή του Μετρό από Ν.Σ.Σ. έως Νέα Ελβετία, η Θεσσαλονίκη θα έχει ένα Μετρό μήκους 9,6 χλμ. , 13 σταθμών, που θα εξυπηρετεί περί τις 200.000 επιβάτες ημερησίως. Όταν μέσα στο 2025 μπει σε λειτουργία η επέκταση προς Καλαμαριά, μήκους επιπλέον 4,8 χλμ και 5 σταθμών, το Μετρό θα έχει συνολικό μήκος περίπου 14,5 χλμ,18 σταθμούς και θα εξυπηρετεί περί τις 300.000 επιβάτες.

Το 2040, οι επεκτάσεις του Μετρό

Το 2040, σύμφωνα με τα έργα που προτείνει η ΜΑΜΘ, το Δίκτυο Μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει συνολικό μήκος 48 χλμ, σταθμούς 44 και θα εξυπηρετεί 680.000 επιβάτες κάθε ημέρα, όπως τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος κατά την παρουσίαση των βασικών προτάσεων της ΜΑΜΘ, που είναι η πρώτη γενική συγκονωνιακή μελέτη που εκπονήθηκε μετά από 25 χρόνια, για το Π.Σ. Θεσσαλονίκης.

Την επέκταση προς Δυτικά επικρότησε ο Δήμαρχος Αμπελοκήπων - Μενεμένης και ΚΕΔΕ, Λάζαρος Κυρίζογλου, σημειώνοντας ότι για πρώτη φορά η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα συνεκτικό σχέδιο ανάπτυξης, ενώ η επέκταση του Μετρό, Δυτικά, φέρνει δίκαιη και ισόρροπη ανάπτυξη.

Μεταξύ όσων είπε ο κ. Ταχιάος, που γνωρίζει το έργο του Μετρό από την εποχή του σχεδιασμού του, ήταν και η επισήμανσή του ότι το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετώπισε το έργο, ήταν η πολιτικοποίησή του.

Η εκπόνηση της Μελέτης ( μεταξύ 2021-2023) , ήταν απολύτως απαραίτητη για να διερευνηθούν οι συγκοινωνιακές ανάγκες της Θεσσαλονίκης και να τεκμηριωθούν τα έργα που θα προταθούν προς υλοποίηση, ώστε να έχουν ελπίδα χρηματοδότησης από Ευρωπαϊκούς πόρους.


Η ΜΑΜΘ, έδειξε ότι η πληθυσμιακά πυκνή και ανεπαρκώς εξυπηρετούμενη, από δημόσια ΜΜΜ Δυτική Θεσσαλονίκη, είναι αυτή που δικαιούται τις επόμενες επεκτάσεις του Μετρό. Πέραν αυτού, υπάρχει ανάγκη σύνδεσης μεγάλων περιοχών του Πολεοδομικού Συγκροτήματος, όπως Τούμπα και Χαριλάου.

Η 2η Γραμμή του Μετρό

Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στη Δεύτερη Γραμμή του Μετρό, την οποία οι μελετητές προτείνουν να προταχθεί χρονικά. Η 2η Γραμμή, θα έχει δύο κλάδους, με τον ένα να συνδέει το ΝΣΣ με το Σταθμό των ΚΤΕΛ , την οδό Επτανήσου και το Κορδελιό. Ο έτερος κλάδος που θα είναι λειτουργικός με την κατασκευή του πρώτου, θα πηγαίνει από τους Αμπελοκήπους, στον Εύοσμο, τον Άνω Εύοσμο και τον Περιφερειακό (μήκος 10,75 χλμ και 8 σταθμοί, με αναμονές για Τούμπα, Χαριλάου, Αγία Κυριακή)

Η Δυτική Επέκταση για Νοσοκομεία

Οι μελετητές προτείνουν, σε δεύτερη φάση, χρονικά, να γίνει μία επέκταση προς Δυτικά, που θα ξεκινάει από το ΝΣΣ, θα κατευθύνεται σε Νεάπολη, Τερψιθέα, Σταυρούπολη, Πολίχνη, Ευκαρπία και Νοσοκομεία ( μήκος 7,96 χλμ και 6 σταθμοί)

Για Τούμπα, Χαριλάου, Πυλαία

Μία πολύ σημαντική επέκταση, που προτείνεται, σε τρίτη φάση , να υλοποιηθεί, είναι προς Τούμπα , Χαριλάου, Αγία Κυριακή.

Πιο συγκεκριμένα, όπως είπε ο κ. Ταχιάος, από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και ενδεχομένως από ένα νέο σταθμό, θα ξεκινάει μία καινούργια όδευση προς την Τσιμισκή, όπου πιθανώς, μετά από διαβούλευση με την Αρχαιολογική Υπηρεσίες, δημιουργηθεί σταθμός στο ύψος της Αριστοτέλους. Η επέκταση αυτή θα φτάνει στη ΧΑΝΘ, θα κάνει μία σύνδεση στο σταθμό “Πανεπιστήμιο” της Βασικής, θα συνεχίζει υπογείως της Αγίου Δημητρίου για Τούμπα, Χαριλάου, Ανωτέρα Σχολή Πολέμου και Πατριαρχικά Πυλαίας.

Η επόμενη επέκταση, θα ξεκινά από τον τερματικό της Επέκτασης Καλαμαριάς, στη Μίκρα και θα πηγαίνει ως το Αεροδρόμιο, με αναμονή εκεί για πιθανή επόμενη επέκταση προς Θέρμη (8,72 χλμ. και 9 σταθμοί)

Τα περισσότερα έργα του Δικτύου Μετρό Θεσσαλονίκης, θα είναι υπόγεια.

Σταϊκούρας:Τα σχέδια για Θεσσαλονίκη

Στο σύντομο χαιρετισμό του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος ΣταΪκούρας, τόνισε ότι το Νοέμβριο του 2024, η Θεσσαλονίκη αποκτά Μετρό σε λειτουργία, με 13 σταθμούς εκ των οποίων οι 5 είναι μουσεία.

Η βελτίωση των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, ήδη υλοποιείται, όπως είπε ο Υπουργός, καθώς πέραν της λειτουργίας του Μετρό, στην πόλη έχουν ήδη έρθει και τίθενται σε κυκλοφορία 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, με τις δημόσιες συγκοινωνίες, να φθάσουν να καλύπτουν το 50% των μετακινήσεων, από το πολύ ισχνό 15% που καλύπτουν σήμερα.

Η αναβάθμιση των συγκοινωνιών της πόλης, θα προχωρήσει και με την προμήθεια, από το κράτος, επιπλέον 225 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όπως επίσης με τις επεκτάσεις του Μετρό, όπως αυτές προκύπτουν από τις προτάσεις της ΜΑΜΘ.

Κουρέτας: Το Μετρό θα αγκαλιάσει το ΠΣ Θεσσαλονίκης

Στο σύντομο χαιρετισμό του ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., Νίκος Κουρέτας, δήλωσε ότι , βάσει των προτάσεων της ΜΑΜΘ, “με ορίζοντα το 2040, το Μετρό θα καλύψει το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης. Με τη Μελέτη, η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. έχει για την επόμενη 20ετία, ένα πολύτιμο ψηφιακό εργαλείο στα χέρια της, το οποίο κατευθύνει προς τα που και πως θα γίνουν οι επόμενες στάσεις της Δεύτερης Γραμμής και των επεκτάσεων της Βασικής Γραμμής.

Να σημειωθεί ότι την ΜΑΜΘ, την εκπόνησε κοινοπραξία εταιρειών (ADT, Avaris, Systema και λοιπές),

Δείτε όλη την παρουσίαση εδώ

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.