«Το θέμα είναι να πείσουμε τον κόσμο να βγει από τα σπίτια του και αυτό είναι ένας αγώνας», λέει στη «ΜτΚ» ο Θοδωρής Βουτσικάκης για τις συνέπειες της πανδημίας στον πολιτισμό.
Πάντως, με δεδομένα όλα τα μέτρα που έχουν παρθεί (απολυμάνσεις χώρων, πιστοποιητικά εμβολιασμού και μάσκες) οι θεατρικοί ή συναυλιακοί χώροι δεν αποτελούν υπερεστίες κορονοϊού και άρα ίσως και να είναι πιο ασφαλείς από όλους. «Αυτή τη στιγμή τα θέατρα είναι τα λιγότερο επικίνδυνα μέρη. Άρα, όσο μας επιτρέπεται πρέπει να είμαστε στις επάλξεις», επισημαίνει ο ερμηνευτής.
Γι’ αυτό έρχεται στη Θεσσαλονίκη όπου θα παρουσιάσει ένα πρόγραμμα ομότιτλο με το τελευταίο του άλμπουμ «Όμορφη Ζωή» για το οποίο συνεργάστηκε με τη Λίνα Νικολακοπούλου (στίχοι) και τον βραβευμένο ιταλό συνθέτη Νικόλα Πιοβάνι (μουσική).
Με τη στιχουργό και ποιήτρια υπάρχει μία σταθερή σχέση αγάπης. «Η Λίνα, πέρα από σπουδαία καλλιτέχνης, είναι και ένας υπέροχος άνθρωπος. Δίνει στίχους στις στιγμές μας και είναι τόσο βαθύ το αίτημά της γι’ αυτό που γράφει και για τον τρόπο που το αποτυπώνει ώστε η ύπαρξή της μας αγκαλιάζει κι εκφράζει τις ζωές μας», επισημαίνει.
Άλλωστε «τα εργοστάσιά τους ταιριάζουν», όπως χαρακτηριστικά συμπληρώνει. «Αν ήμασταν υπολογιστές, θα λέγαμε ότι είναι απόλυτα συμβατά τα λογισμικά μας. Γλιτώσαμε από τις πολλές τυπικότητες και περάσαμε από νωρίς στην ουσία. Από την αρχή που τη συνάντησα το 2015, η σχέση εξελίχθηκε γρήγορα. Το δόσιμό της, η γενναιοδωρία της, η κοινή μας πορεία, είναι μια σπουδή για μένα. Η Λίνα έγραψε από νωρίς μέσα μου, οπότε από την αρχή δεν υπήρχαν αποστάσεις, ήμασταν πολύ κοντά στον τρόπο σκέψης. Από τη Λίνα μαθαίνω και εμπνέομαι συνολικότερα, οπότε μόνο ευτυχής μπορώ να νιώσω για τη συνάντησή μας», σημειώνει ο ερμηνευτής.
Ενθουσιασμός υπάρχει εκ μέρους του και για τη συνεργασία με τον σπουδαίο ιταλό δημιουργό. «Η επιλογή προκύπτει από μια μεγάλη αγάπη που έχουμε εμείς για τη μουσική κι εκείνος για την Ελλάδα. Είναι πολύ σημαντικό ότι αυτό βγαίνει σε αυτή τη συνεργασία», υπογραμμίζει.
Θυμάται την πρώτη συνάντηση των τριών τους στο κυλικείο της ΕΡΤ στην Αγία Παρασκευή. «Αυτή ήταν μία πολύ συγκινητική στιγμή για τη ζωή μου», λέει.
Επίσης θυμάται και την αντάμωσή τους στο πατρικό του συνθέτη στη Ρώμη το οποίο τώρα έχει μετατραπεί σε γραφείο του. Κρατάει αυτά τα δύο συμβάντα ως φυλακτό, όπως υπογραμμίζει. «Σε μία πολύ ανθρώπινη ξενάγηση στο πατρικό του είδαμε πού ήταν το δωμάτιό του μαζί με τα άλλα δύο του αδέλφια, η κρεβατοκάμαρα των γονιών του, το σαλόνι τους. Όταν ένας τέτοιος άνθρωπος σου ανοίγει το σπιτικό του, παρά τη διαφορά ηλικίας ή τα χιλιόμετρα που σε χωρίζουν μαζί του, γεφυρώνεται μια σχέση και μια αγάπη. Αυτή η απλοχεριά του άλλου να σε αφήσει να μπεις στον χώρο του ή να σε δεχτεί σε μια πρόβα του είναι κάτι πολύ σημαντικό και γενναιόδωρο για έναν καλλιτέχνη», λέει ο Θοδωρής Βουτσικάκης.
Ο Πιοβάνι ήταν παρών στη διάρκεια των ηχογραφήσεων του άλμπουμ, ενώ αργότερα, όταν αυτό παρουσιάστηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και άκουσε τις ηχογραφήσεις, ο ερμηνευτής πήρε ένα βράδυ ένα email από εκείνον. «Θυμάμαι ότι έπλενα τα πιάτα και τα άφησα στη μέση από τη χαρά μου. Μου έγραψε ένα πολύ συγκινητικό και εγκάρδιο μήνυμα γι’ αυτό που ένιωσε απ’ τον τρόπο που ερμήνευσα τα τραγούδια, λέγοντάς μου ότι ξεχώρισε το κομμάτι ‘Άστρο του παραδείσου’», αποκαλύπτει σήμερα.
«Είμαι ένας άνθρωπος φύσει αισιόδοξος»
Για εκείνον μέσα σε όλη αυτή την «τρικυμία» που ζούμε είναι αδύνατο να αισθανθεί κανείς μια «Όμορφη Ζωή». Όμως πάντα υπάρχει η θετική σκέψη. «Είναι μια πολύ δύσκολη φάση, γιατί ο κόσμος ταλαιπωρείται και η καθημερινότητά μας έχει σκληρύνει. Είμαι όμως ένας άνθρωπος φύσει αισιόδοξος. Δεν εννοώ ότι θα πάνε καλά τα πράγματα, αλλά ότι θα πρέπει να βρίσκουμε κάθε μέρα την ομορφιά που εκπορεύεται από μέσα μας και να βάζουμε και το χεράκι μας για να δημιουργούμε και να βλέπουμε όλα τα ωραία που είναι τριγύρω μας. Προσωπικά έχω φτιάξει λίγο τη σχέση μου με το παρόν μου με το να χαίρομαι τις στιγμές μου. Αυτό το έχω βρει λυτρωτικό. Πέρα από τον κορονοϊό είναι πολλά τα προβλήματα των ανθρώπων και οι δυσκολίες σε προσωπικό επίπεδο. Η πανδημία ήρθε κι έδωσε μια κατραπακιά σε όλους μας. Νομίζω όμως ότι είναι και στο χέρι μας λίγο να δίνουμε νόημα στη ζωή μας, που έχει και καλά και δύσκολά, αλλά έγκειται και σε εμάς να μαθαίνουμε κάτι από όλα αυτά».
Έτσι για τον ερμηνευτή το άλμπουμ αυτό θα ήθελε να λειτουργήσει «ιαματικά» για τον κόσμο. «Είναι το μόνο που εύχομαι γι αυτές τις μέρες: να μπορούμε δηλαδή να βοηθάμε κατά κάποιον τρόπο τους ανθρώπους μέσα από τη δουλειά μας. Το έχουμε όλοι ανάγκη, όπως κι εγώ ως καλλιτέχνης επιθυμώ να επικοινωνώ και φεύγοντας από μια συναυλία να το έχω νιώσει αυτό».
Το ίδιο θα κάνει και τώρα παρουσιάζοντας ένα πρόγραμμα με την καλλιτεχνική επιμέλεια της Λίνας Νικολακοπούλου. Μαζί του θα είναι ο διακεκριμένος σολίστ στο πιάνο Γρηγόρης Σημαδόπουλος και ο Δημήτρης Αραμπατζής στα ακορντεόν και μπαντονεόν. «Μπαίνουμε σε ένα ζεστό θέατρο της πόλης που έχει κι αυτό την ιστορικότητά του. Από εκεί και πέρα θέλουμε να μοιραστούμε με τον κόσμο το υλικό που θα μας φέρει πιο κοντά, θα μας ζεστάνει ή θα μας ηλεκτρίσει. Θα παρουσιάσουμε αγαπημένους Έλληνες δημιουργούς, μεσογειακά ακούσματα που αγαπάμε και εκφράζουν τον ψυχισμό μας ή άλλες εκπλήξεις», τονίζει ο ερμηνευτής.
Τέλος, ως προς το πώς νιώθει που μετά τον εγκλεισμό και τις ψηφιακές εμφανίσεις μπορεί να συναντά το κοινό από κοντά και επί σκηνής τονίζει: «Δεν μπορεί να συγκριθεί η δια ζώσης επαφή με μια διαδικτυακή εμφάνιση. Το κενό που αφήνει η απουσία των θεατών δεν γεφυρώνεται. Επίσης σε σχέση με την εμφάνιση ενός καλλιτέχνη στις πλατφόρμες έχουμε ακόμη πολύ δρόμο, να το συνηθίσουμε, να το βελτιώσουμε, να γίνεται με έναν τρόπο που είναι πραγματικά γοητευτικός. Χρειάζεται να το κατακτήσει κανείς. Σε σχέση με το ουσιαστικό όμως που είναι η επαφή με το κοινό, είναι τόσο διαφορετική η αίσθηση γιατί ο κόσμος είναι κάτι πολύ ζωντανό, είναι τα μάτια που βλέπεις εκείνη την ώρα, το χειροκρότημα, οι κουβέντες που ακούς, ένα αυθόρμητο τραγούδι που μπορεί να προκύψει κ.ά.».
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Θέατρο Αυλαία
Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή 10,11,12 Δεκεμβρίου στις 9 μ.μ.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 5 Δεκεμβρίου 2021