ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τι συζητήθηκε στην κλειστή σύσκεψη του Μητσοτάκη με τους βουλευτές της πόλης

Νίκος Οικονόμου05 Σεπτεμβρίου 2021

Ήρεμες και ιδιαίτερα ειρηνικές δεν ήταν ποτέ οι συναντήσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τους βουλευτές Θεσσαλονίκης. Η πρώτη συνάντηση είχε γίνει λίγο πριν τη ΔΕΘ του 2019 και παρά το εορταστικό κλίμα που υπήρχε στο Διοικητήριο εξαιτίας της πρόσφατης τότε εκλογικής νίκης της ΝΔ οι κριτικές δεν έλειψαν. Ήταν η εποχή που ο ΟΑΣΘ προβλημάτιζε πολύ τους πολίτες της Θεσσαλονίκης και την τοπική ΝΔ. Ένα χρόνο μετά επακολούθησε η δεύτερη συνάντηση των βουλευτών Θεσσαλονίκης με τον πρωθυπουργό, όπου και πάλι ο ΟΑΣΘ ήταν στο επίκεντρο του προβληματισμού, όπως και η πορεία υλοποίησης του μετρό.

Κατά την τρίτη συνάντηση που έγινε την Τετάρτη που μας πέρασε το κλίμα σε ό,τι αφορά στα έργα της πόλης ήταν σαφώς καλύτερο. «Όλοι κάτι ψελλίσαμε, αλλά κανονική διαμαρτυρία για κάποιο έργο που δεν προχωρά δεν ακούστηκε», παραδέχτηκε μιλώντας στη «ΜτΚ» βουλευτής που συμμετείχε και στις τρεις συσκέψεις. Έτσι η κουβέντα ξέφυγε από τα μεγάλα έργα, όπου υπάρχει θετική πορεία και δεν παρατηρούνται καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα, και μεταφέρθηκε στις λεπτομέρειες της ατζέντας της Θεσσαλονίκης ή και σε καινούρια θέματα. Μικρά και μεγάλα…

Για παράδειγμα το αίτημα επέκτασης του μετρό προς τα δυτικά, αλλά και γενικότερα της ανάπτυξης της δυτικής Θεσσαλονίκης είναι μεγάλο και τέθηκε τόσο από τον Στράτο Σιμόπουλο, όσο και από τους Δημήτρη Κούβελα και Άννα Ευθυμίου. «Δε χρειάζεται να έχουμε χρονοδιάγραμμα, απλά πρέπει να το φωνάξουμε ως απόφαση», φέρεται να είπε ο κ. Σιμόπουλος, ο οποίος έθεσε και άλλα θέματα. Για παράδειγμα εξέφρασε τον προβληματισμό για το μέλλον του πρότζεκτ «μητροπολητικό πάρκο Παύλου Μελά» χωρίς την παρουσία ιδιωτών, έθεσε το θέμα των αυθαιρέτων στα Μετέωρα, όπου όπως είπε πρέπει να δοθεί λύση, αναφέρθηκε στο θέμα των μικρομετόχων του ΟΑΣΘ, ζητώντας να δοθεί πολιτική λύση. Η Άννα Ευθυμίου ζήτησε μεγαλύτερο κομμάτι για τη Θεσσαλονίκη στο Ταμείο Ανάκαμψης και έμφαση στους νέους και ειδικότερα στους τομείς της έρευνας, της καινοτομίας και των νέων τεχνολογιών. Ο Δημήτρης Κούβελας αναφέρθηκε σε θέματα καθημερινότητας, ζητώντας και αυτός λύση στο θέμα των μικρομετόχων του ΟΣΘ, ενώ αναφέρθηκε στο ζήτημα των 18 ΜΕΘ που εγκαινίασε ο πρωθυπουργός πριν από μερικούς μήνες στο νοσοκομείο Παπανικολάου όπου ακόμη οι θέσεις για το προσωπικό δεν έχουν προκηρυχθεί με αποτέλεσμα η μονάδα να μην λειτουργεί. Η Έλενα Ράπτη περιορίστηκε στην παρουσίαση της πρωτοβουλίας που προωθεί μέσω του Συμβουλίου της Ευρώπης για την παιδική σεξουαλική κακοποίηση.

Από τη μεριά του ο Θόδωρος Καράογλου έθεσε το ζήτημα του αναπτυξιακού νόμου και της αξιολόγησης των επενδυτικών σχεδίων από το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, μία απόφαση που είχε λάβει η κυβέρνηση Σαμαρά και η οποία κινδυνεύει σήμερα να παραχωρηθεί στην Αθήνα και στο υπουργείο Ανάπτυξης καθώς -όπως υποστήριξε ο γαλάζιος βουλευτής- καταγράφονται δυσλειτουργίες στη Θεσσαλονίκη. Ο Σάββας Αναστασιάδης έθεσε το θέμα της τιμωρίας του Άρη που όπως είπε πρέπει να το διαχειρισθεί η κυβέρνηση, κάτι στο οποίο αναφέρθηκε και ο Κώστας Γκιουλέκας, παίρνοντας την απάντηση από τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη ότι το θέμα αφορά στην ΕΠΟ και ότι εκεί υπάρχει το αυτοδιοίκητο. Ο κ. Αναστασιάδης έθεσε και αυτός το θέμα των μικρομετόχων του ΟΑΣΘ, ζητώντας και αυτός λύσεις, ενώ αναφέρθηκε και στο πρόβλημα με τα αυθαίρετα κατοικιών παλιννοστούντων στους δήμους Παύλου Μελά και Ωραιοκάστρου, ζητώντας να γίνει κάτι. Στην τοποθέτησή του ο Δημήτρης Βαρτζόπουλος τάχθηκε υπέρ της αλλαγής του σχεδιασμού για την οδική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το νέο Παιδιατρικό Νοσοκομείο Φιλύρου, λέγοντας ότι δε θα αρκεί η διαπλάτυνση του υπάρχοντας δρόμου, αλλά πρέπει το νοσοκομείο να συνδεθεί με την περιφερειακή. Στο θέμα απάντησε ο αρμόδιος υπουργός Ματαφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής λέγοντας ότι είναι απαραίτητο να γίνει η διαπλάτυνση, έτσι ώστε το νοσοκομείο να παραδοθεί έγκαιρα και ότι μετά θα εξετασθεί και η λύση της σύνδεσής του με τον περιφερειακό. Επίσης ο κ. Βαρτζόπουλος ζήτησε το νέο Ογκολογικό Νοσοκομείο που σχεδιάζει η κυβέρνηση να χωροθετηθεί στο Ωραιόκαστρο και να ξεκινήσουν έργα στην λίμνη Κορώνεια.

Η τοποθέτηση Γκιουλέκα

Η πιο κριτική τοποθέτηση στη συνάντηση προήλθε από τον Κώστα Γκιουλέκα. «Μετρό εδώ και τώρα», φέρεται να είπε ο κ. Γκιουλέκας, σημειώνοντας ότι η Θεσσαλονίκη δεν είναι όπως η Αθήνα, όπου υπάρχει και το τραμ και το μετρό και ο προαστιακός. «Εδώ αν γίνει απεργία στον ΟΑΣΘ η πόλη παθαίνει έμφραγμα», φέρεται να είπε ο γαλάζιος βουλευτής. Επίσης τόνισε ότι η πόλη «δεν είναι ούτε ένας Βόλος, ούτε μια Πάτρα, ούτε ένα Ηράκλειο, αλλά όλα αυτά μαζί. Χρειάζεται ισχυρή παρουσία του κράτους εδώ και αυτό δεν υπάρχει με την υπο-εκπροσώπηση της Θεσσαλονίκης στην κυβέρνηση. Το ΠΑΣΟΚ είχε 5 υπουργούς, ο ΣΥΡΙΖΑ 4 και εμείς έναν υφυπουργό χωρίς αρμοδιότητες», σημείωσε σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Γκιουλέκας. Ο κ. Μητσοτάκης απάντησε λέγοντας ότι σημασία δεν έχουν οι υπουργοί, αλλά τα έργα και ότι η κυβέρνησή του τα προχωρά. Με τον κ. Γκιουλέκα να απαντά ότι τις πόλεις τις εκπροσωπούν τα πρόσωπα και όχι τα έργα. Η παρέμβαση φαίνεται ότι προβλημάτισε τον πρωθυπουργό που λίγο πριν τελειώσει η συνάντηση με τους βουλευτές και ενώ τους αποχαιρετούσε έδειξε προς τον υπουργό Επικρατείας Άκη Σκέρτσο και τον νέο υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Γιώργο Καραγιάννη, λέγοντας ότι και αυτοί είναι από τη Θεσσαλονίκη. Το μήνυμα όμως εστάλη, καθώς το θέμα της ισχνής παρουσίας της πόλης στην κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι κάτι που συζητιέται ευρέως στα γαλάζια πηγαδάκια. Με διαφορετική όμως οπτική γωνία: υπάρχουν κάποιοι που συμφωνούν με τη θέση ότι η Θεσσαλονίκη υπο-εκπροσωπείται και ότι θα έπρεπε περισσότεροι υπουργοί ή υφυπουργοί να προέρχονται από τη Θεσσαλονίκη. Από την άλλη υπάρχει και η άλλη άποψη που αξιολογεί αρνητικά τους βουλευτές της Θεσσαλονίκης, δικαιολογώντας απόλυτα τις επιλογές του πρωθυπουργού.

Τα προβλήματα με ΠΑΟΚ και Άρη

Πέραν τούτου πάντως από την παρουσία του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη προέκυψαν ζητήματα με τις ομάδες της πόλης. Με την ΠΑΕ ΠΑΟΚ το κλίμα δεν είναι και το καλύτερο, όπως φάνηκε και από το γεγονός ότι η συνάντηση που ήταν να γίνει με τον πρωθυπουργό για την πορεία ανάπλασης της Τούμπας τελικά δεν πραγματοποιήθηκε. Η κυβέρνηση λέει ότι δεν προσήλθαν οι εκπρόσωποι του ΠΑΟΚ. Η ΠΑΕ ότι δεν τους ζητήθηκε να είναι παρόντες. Πάντως ας κρατήσουμε και το ότι στη συνάντηση για τον ΟΛΘ ενώ κάποιοι περίμενα να είναι παρών και ο Αρτουρ Νταβιτιάν τελικά ο στενός συνεργάτης του Ιβάν Σαββίδη δεν προσήλθε και τον ΟΛΘ εκπροσώπησε μόνο ο πρόεδρός του Αθανάσιος Λιάγκας. Την ίδια στιγμή πάντως -όπως έγινε εμφανές και κατά τη σύσκεψη με τους γαλάζιους βουλευτές- η τιμωρία του Άρη στο ποδόσφαιρο έχει δημιουργήσει αντιδράσεις, κάτι που φάνηκε τόσο από τις τοποθετήσεις των βουλευτών και του δημάρχου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνου Ζέρβα, όσο και από αντίστοιχη δήλωση του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα. Το μόνο που δεν θα ήθελαν αυτήν την περίοδο στην κυβέρνηση είναι μία ΔΕΘ με διαδηλώσεις οπαδών του ΠΑΟΚ και του Άρη…

Παρόντες στη συνάντηση ήταν όλοι οι βουλευτές της Α’ και Β’ Θεσσαλονίκης (πλην Κώστα Καραμανλή), οι υπουργοί Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής, Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, οι υφυπουργοί Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης και Μακεδονίας-Θράκης Σταύρος Καλαφάτης, η επικεφαλής του πρωθυπουργικού γραφείου στη Θεσσαλονίκη Μαρία Αντωνίου και ο πρόεδρος της Διοικούσας της ΝΔ Τάσος Σπηλιόπουλος.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 05 Σεπτεμβρίου 2021

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.