Συνεχίζονται οι έρευνες για τα συντρίμμια του μοιραίου βαθυσκάφους Titan το οποίο σε μια τραγική ειρωνία της τύχης διαλύθηκε εξαϋλώνοντας τους πέντε επιβάτες του, κατά τη διάρκεια ενός υποβρύχιου ταξιδιού στο ναυάγιο του Τιτανικού το οποίο βρίσκεται σε βάθος 4 χιλιομέτρων.
Μετά την ανακοίνωση της τραγικής κατάληξης του βαθυσκάφους, ο δισεκατομμυριούχος Jay Bloom μοιράστηκε στο Facebook τα μηνύματα που του είχε στείλει ο CEO της εταιρίας και ένας εκ των πέντε νεκρών επιβατών, Stockton Rush, όταν προσπαθούσε να τον πείσει να επιβιβαστεί στο μοιραίο υποβρύχιο μαζί με τον γιο του.
Όπως φαίνεται και στα μηνύματα που δημοσίευσε ο Bloom, ο Stockton, στην προσπάθεια του να πείσει τον εν δυνάμει πελάτη του, εκτός του ότι του προσέφερε μια έκπτωση της τάξης των 100 χιλιάδων δολαρίων κατά άτομο (σ.σ το εισιτήριο κόστισε 250.000/άτομο) παρείχε και εχέγγεια ασφαλείας λέγοντας χαρακτηριστικά πως «Υπάρχει ρίσκο αλλά είναι μικρότερο από το να περάσεις τον δρόμο».
Συγκεκριμένα, ο δισεκατομμυριούχος απέρριψε την πρόταση του Stockton λόγω προγραμματισμού ενώ τόνισε πως ο γιος του εξέφρασε ανησυχία για την επικινδυνότητα του ταξιδιού.
Ο Stockton, στην προσπάθειά του να τον πείσει τόνισε πως «Αν και υπάρχει προφανώς κίνδυνος, είναι πολύ πιο ασφαλές από το να πετάς με ελικόπτερο ή ακόμα και από καταδύσεις. Δεν έχει υπάρξει καν τραυματισμός εδώ και 35 χρόνια σε μη στρατιωτικό υποβρύχιο».
Την θέση του Jay Bloom και του γιου του πήραν ο Shahzada Dawood και ο γιος του Suleman.
Αναλυτικά η ανάρτηση του Jay Bloom σε μετάφραση
Aποφάσισα λοιπόν να μοιραστώ μερικά από τα κείμενά μου με τον Stockton Rush, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο και ιδρυτή της OceanGate, της εταιρείας που κατασκεύασε και λειτούργησε το υποβρύχιο, Titan, που όλοι παρακολουθούσαμε την τελευταία εβδομάδα.
Τον Φεβρουάριο ο Stockton ζήτησε από εμένα και τον γιο μου, Sean, να πάμε μαζί του στην κατάδυση στον Τιτανικό τον Μάιο. Και οι δύο καταδύσεις του Μαΐου αναβλήθηκαν λόγω καιρού και η κατάδυση καθυστέρησε μέχρι τις 18 Ιουνίου, ημερομηνία αυτού του ταξιδιού.
Εξέφρασα ανησυχίες για την ασφάλεια και ο Stockton μου είπε:
«Αν και υπάρχει προφανώς κίνδυνος, είναι πολύ πιο ασφαλές από το να πετάς με ελικόπτερο ή ακόμα και από καταδύσεις. Δεν έχει υπάρξει καν τραυματισμός εδώ και 35 χρόνια σε μη στρατιωτικό υποβρύχιο».
Είμαι σίγουρος ότι πίστευε πραγματικά αυτό που έλεγε. Έκανε όμως πολύ λάθος.
Πίστευε με πάθος σε αυτό που έκανε.
Η τελευταία φορά που είδα τον Stockton προσωπικά ήταν την 1η Μαρτίου. Με πήγε στην Έκθεση Τιτανικού στο Λούξορ. Στη συνέχεια, στο μεσημεριανό γεύμα στο γήπεδο φαγητού του Λούξορ μιλήσαμε για την κατάδυση, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας. Ήταν απολύτως πεπεισμένος ότι ήταν πιο ασφαλές από το να διασχίσεις το δρόμο.
Μου έδωσε ένα βιβλίο με φωτογραφίες (1 από τις 324 που παρήχθησαν) υπογεγραμμένο από τον ίδιο και τον Paul Henri Nargeolet, δύο από τους πέντε που βρίσκονταν στο υποβρύχιο.
Του είπα ότι λόγω προγραμματισμού δεν μπορούσαμε να πάμε μέχρι την επόμενη χρονιά. Οι θέσεις μας πήγαν στον Shahzada Dawood και τον 19χρονο γιο του, Suleman Dawood, δύο από τους άλλους τρεις που έχασαν τη ζωή τους σε αυτήν την εκδρομή (ο πέμπτος ήταν ο Hamish Harding).
Μια τελευταία φορά.. RIP στον Stockton και το πλήρωμα.
Όσο για τον Sean και εμένα, μετά από αυτή την τελευταία εβδομάδα που χάσαμε τον Treat Williams, έναν άλλο φίλο 25 ετών και πρώην επιχειρηματικό συνεργάτη, θα αφιερώσουμε ένα λεπτό για να σταματήσουμε και να μυρίσουμε τα τριαντάφυλλα.
Το αύριο δεν υπόσχεται ποτέ. Αξιοποιήστε στο έπακρο τη σημερινή μέρα.
Δείτε τα sms που έστειλε ο Stockton στον Bloom